Ο γύρος των SBK στην Monza θα μείνει στην ιστορία, αλλά δεν θα είναι για τους εορτασμούς των 25 χρόνων του Πρωταθλήματος! Οι ιδιαιτερότητες του καιρού και τα ελαστικά της Pirelli κατάφεραν να αφήσουν σε δεύτερα μοίρα την επέτειο των SBK. Όπως γράψαμε νωρίτερα, ο πρώτος αγώνας ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας, ενώ ο δεύτερος άργησε να ξεκινήσει καθώς η ιταλική πίστα ήταν στεγνή αλλά με αρκετά βρεγμένα σημεία και οι οδηγοί εξέφρασαν εκ νέου την δυσαρέσκειά τους με τις δεδομένες συνθήκες, τονίζοντας ότι δεν αισθάνονταν σίγουροι να τρέξουν με τα ελαστικά της Pirelli, τα οποία ήρθαν ειδικά για αυτόν τον γύρο.
Οι οργανωτές που μεσολάβησαν στο όλο θέμα, αποφάσισαν ότι ο αγώνας θα γινόταν στο στεγνό, αλλά τον μίκρυναν στους 16 γύρους. Ωστόσο, την τελική απόφαση για το αν θα αγωνιστούν, την άφησαν στους αναβάτες, οι οποίοι έκαναν δυο γύρους για ζέσταμα. Στην συνέχεια είχαμε νέα καθυστέρηση, με τους Melandri, Biaggi και Checa να εμποδίζουν την έναρξη, μένοντας ανικανοποίητοι με την κατάσταση της πίστας σε ορισμένα σημεία. Το όλο θέμα περιπλέχτηκε αρκετά, όταν οι υπόλοιποι οδηγοί δήλωσαν έτοιμοι να αγωνιστούν, με την προϋπόθεση να είναι προσεκτικοί.
Οι φίλαθλοι αποδοκίμαζαν, ο Paolo Ciabatti της Infront έκανε καταμέτρηση εκείνων που ήθελαν να ξεκινήσουν τον αγώνα και όσων δεν ήθελαν και γενικά η κατάσταση ήταν αρκετά μπερδεμένη. Εν τέλει, με τους περισσότερους να δηλώνουν έτοιμοι να βγουν στην πίστα, είχαμε ακόμα έναν γύρο προθέρμανσης, ενώ όσοι επέμεναν ότι δεν ήθελαν να αγωνιστούν, μπορούσαν να αποσυρθούν. Στο τέλος όλοι βρέθηκαν στην σχάρα εκκίνησης, πλήν των Guintoli (του νικητή της pole!) και Fabrizio, οι οποίοι αντιμετώπισαν κάποια τεχνικά προβλήματα. Εκτός αγώνα και ο Salom, ο οποίος τραυματίστηκε στον ώμο (τον έσπασε) μετά την πτώση που είχε νωρίτερα στον πρώτο αγώνα, ενώ και ο Hopkins δεν αγωνίστηκε λόγω πιθανού τραυματισμού στο πόδι.
Μετά όλα τα παραπάνω γεγονότα, τα της δράσης πέρασαν σε δεύτερη μοίρα! O Sykes αμέσως πήρε το προβάδισμα και ταχύτατος καθώς είναι, άφησε πίσω του τους οδηγούς των BMW και των Aprilia, μέχρι τον 8ο γύρο, όταν και ο αγώνας διακόπηκε λόγω της βροχής! Τελικά το χαριστικό χτύπημα το έδωσε ο καιρός! Ο οδηγός της Kawasaki ήταν εκπληκτικά γρήγορος μέχρι εκείνο το σημείο, έχοντας διαφορά 9 δευτερολέπτων από τον δεύτερο!! Έτσι αναγνωρίστηκε δίκαια νικητής και πήρε τους μισούς πόντους, 12.5 αντί 25. O Leon Haslam πήρε την δεύτερη θέση, με τον Eugene Laverty να ανεβαίνει κι αυτός στο βάθρο, ολοκληρώνοντας την αγγλική κυριαρχία στο βάθρο!
Ο Biaggi δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 5η θέση, τουλάχιστον θα βρει παρηγοριά στο ότι ξεπέρασε τον Checa, ο οποίος ολοκλήρωσε τον κουτσουρεμένο αγώνα της Monza στην 7η θέση.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
01- Tom
Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 8 laps in 14’08.800
02- Leon
Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 9.709
03- Eugene
Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 10.119
04- Marco
Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 10.294
05- Max
Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 10.527
06-
Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 10.638
07- Carlos
Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – + 10.899
08- Davide
Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – + 12.195
09- Jakub
Smrz – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 13.199
10- Ayrton
Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – + 19.372
11- Hiroshi
Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 24.551
12- Chaz
Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 24.655
13- Maxime
Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 24.662
14- Lorenzo
Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 24.668
15- Leon
Camier – Crescent FIXI Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 24.810
16- Leandro
Mercado – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 24.935
17- Niccolò Canepa – Red Devils Roma – Ducati 1198 – + 25.278