• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Pedrosa: H Bridgestone είναι δικτάτορας!
Πόλεμος και κόντρες για τα ελαστικά του MotoGP
Νέα 15/05/2012 - 22:46

Τα τελευταία χρόνια, οι προδιαγραφές των ελαστικών έχουν γίνει ένα νέο standard στους υψηλού επιπέδου αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό συνέβη αφενός για να μειωθούν τα έξοδα και αφετέρου για να ισορροπήσει η κατάσταση μεταξύ των αγωνιζομένων, εξαλείφοντας τα όποια δυσανάλογα πλεονεκτήματα στην απόδοση των ελαστικών ή ενδεχόμενη μεροληψία υπέρ κάποιων αναβατών και εις βάρος άλλων. 

Βέβαια από την θεωρία στην πράξη υπάρχει πάντα μεγάλη απόσταση και αυτό συμβαίνει και με την συγκεκριμένη απόφαση, η οποία έχει δυσαρεστήσει ορισμένους. Ήδη από πέρυσι, η Bridgestone δεχόταν πυρά για το γεγονός ότι τα ελαστικά της αργούσαν να ζεσταθούν, με αρκετούς αναβάτες να επηρεάζονται και να πέφτουν χωρίς καθόλου ή με μικρή τουλάχιστον πληροφόρηση.

Ως εκ τούτου, η Bridgestone αναγκάστηκε και έφερε νέα σύνθεση για το 2012. Και πάλι, όμως, τα νέα ελαστικά (21 η ονομασία του νέου μπροστινού) δεν έτυχαν θερμής υποδοχής από όλους τους οδηγούς, με κυριότερους πολέμιους το δίδυμο της Honda, Casey Stoner και Dani Pedrosa. Ασφαλώς είναι η μειοψηφία, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να είναι λαλίστατοι, ιδιαίτερα όταν οι οδηγοί της Ducati και της Yamaha συναινούν με αυτά τα τελευταία ελαστικά.

 

Αυτό έκανε τον Γιαπωνέζο κατασκευαστή ελαστικών να εφοδιάζει τις ομάδες και με τα παλιά παράλληλα με τα καινούργια - αν και στην πιο σκληρή τους εκδοχή - από την Jerez μέχρι την Barcelona. Ξεκινώντας όμως από το Silverstone, το νέο ελαστικό θα αντικαταστήσει οριστικά το παλιό!

Αυτό πυροδότησε την οργισμένη αντίδραση του Dani Pedrosa, όπως την διαβάσαμε στο Motocuatro.

«Είναι δικτατορική απόφαση», δήλωσε ο Ισπανός!

 

Το νέο μπροστινό δεν είναι και η ιδανικότερη επιλογή για την RC213V, με τον Stoner να συμφωνεί κι αυτός, υπογραμμίζοντας ότι κάνει την μοτοσυκλέτα νευρική, ειδικά στο φρενάρισμα. Ένα άλλο θέμα που απασχολεί τον Αυστραλό, είναι η αργοπορημένη εισαγωγή των ελαστικών, στο τελευταίο τεστ της Jerez: «Η διαδικασία εξέλιξης της μοτοσυκλέτας είχε γίνει με άλλα ελαστικά, γιατί λοιπόν να τα αλλάξουν λίγο πριν ξεκινήσει η σεζόν;»

Ο Casey ήταν ενοχλημένος και με την απόφαση να εφοδιαστούν με μόνο ένα ζευγάρι ελαστικών για τους πρώτους αγώνες: «Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο δυο από τα καινούργια ελαστικά όλο το Σ/Κ, χρόνος που δεν είναι αρκετός για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τα πράγματα καλύτερα».

Εδώ να θυμίσουμε ότι η Honda αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ταλαντώσεων (chattering) και ενώ ακόμα δεν γνωρίζουν την ακριβή αιτία, τα ελαστικά ενδεχομένως να είναι μέρος του προβλήματος. Ωστόσο, ο Stoner έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι θα αποδεχτεί οποιαδήποτε απόφαση και θα αγωνιστεί «με οτιδήποτε μας δώσουν!»

Η βροχή στο Estoril την περασμένη Δευτέρα, εμπόδισε τους αναβάτες του Πρωταθλήματος να αποκτήσουν περισσότερη εμπειρία και χρόνο στην πίστα, με τα νέα ελαστικά. Για την ώρα, ο μεγάλος κερδισμένος φαίνεται να είναι ο Jorge Lorenzo… και πράγματι, η εισαγωγή των νέων Bridgestone ίσως αποτελέσει τον παράγοντα που θα αλλάξει τις ισορροπίες στην κορυφή του MotoGP…!

Όσο αλλάζουν τα πράγματα, τόσο τα ίδια μένουν… λέει ο MatteoAglio (Gpone.com).

Και μεις συμπληρώνουμε: Μέχρι πριν δύο χρόνια η Ducati και ο Stoner φώναζαν για τα ελαστικά της Bridgestone που τότε δούλευαν καλύτερα στην Honda και ήταν πολύ σκληρά για την Ducati!

Το συμπέρασμα είναι ότι κανένας κατασκευαστής δεν μπορεί να είναι απόλυτα ευχαριστημένος με την εξέλιξη των ελαστικών και απλά ο Stoner τώρα είναι άτυχος αφού μόνο πέρυσι έτρεξε με λάστιχα που ταιριάζαν απόλυτα με την μοτοσυκλέτα του...

 

Επόμενο άρθρο »

Misano πηγαίνουν οι Έλληνες τον Ιούλιο!

« Προηγούμενο άρθρο

SBK Donington: Paddock Girls

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα