• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Να τι σκέφτονται για το μέλλον των MotoGP
Προ ημερών γράψαμε για τις λύσεις αλά F1 που εξετάζουν οι άνθρωποι των MotoGP ώστε να μειωθεί το κόστος και να μην υπάρξουν άλλες απώλειες...
Νέα 01/02/2009 - 16:09
Προ ημερών γράψαμε για τις λύσεις αλά F1 που εξετάζουν οι άνθρωποι των MotoGP ώστε να μειωθεί το κόστος και να μην υπάρξουν άλλες απώλειες.

Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων και τις οποίες μελετούν οι επικεφαλής του σπορ σε συνεργασία πάντα με τους κατασκευαστές είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και έχουν τρία βασικά σημεία: Την αύξηση του ορίου ζωής των κινητήρων, την κατάργηση της εφεδρικής μοτοσικλέτας και την κατάργηση των ανθρακονημάτινων φρένων.

Ας δούμε αναλυτικά τις προτάσεις που έχουν γίνει για το 2009:
  • Μείωση της διάρκειας των δοκιμών του αγωνιστικού τριημέρου κατά 15 λεπτά. Δηλαδή οι τρεις περίοδοι των ελεύθερων δοκιμών και η περίοδος των κατατακτήριων δοκιμών να διαρκούν 45 λεπτά από 60 που είναι τώρα.
  • Μείωση της διάρκειας του warm-up στα δέκα λεπτά -από 25- και απαγόρευση των δοκιμαστικών εκκινήσεων.
  • Χρησιμοποίηση εννιά κινητήρων ανά μοτοσικλέτα κατά τη διάρκεια του Πρωταθλήματος. Με κάθε μοτέρ δηλαδή ο αναβάτης θα πρέπει να «βγάζει» δύο αγώνες. Σε περίπτωση που χρειαστεί αλλαγή κινητήρα δεν θα υπάρχουν συνέπειες αρκεί η ομάδα κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν να μην χρησιμοποιήσει περισσότερες από εννιά κινητήριες μονάδες.
  • Κατάργηση των δοκιμών που γίνονται την επόμενη μέρα κάποιων αγώνων.
  • Δραστική μείωση των χειμερινών δοκιμών, καθώς από το τέλος του Πρωταθλήματος του 2009 μέχρι και την έναρξη του νέου, οι μέρες που θα περάσουν στην πίστα οι ομάδες θα είναι συνολικά οχτώ. Σε αυτές υπολογίζονται και οι δύο ημέρες δοκιμών που ακολουθούν μετά το τελευταίο GP της χρονιάς, στη Valencia. Και φέτος είχαμε σημαντική μείωση στις χειμερινές δοκιμές με τις μέρες να είναι συνολικά δέκα (υπολογίζονται και οι δοκιμές που έγιναν στην πίστα Ricardo Tormo μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς).
  • Μεγαλύτερο διάστημα απαγόρευσης των δοκιμών. Μέχρι σήμερα η περίοδος που απαγορεύονται οι δοκιμές εξέλιξης ξεκινάει από την 1η Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 20 Γενάρη. Σύμφωνα με την πρόταση που έχει γίνει, η απαγόρευση των δοκιμών θα ξεκινάει αμέσως μετά τις δοκιμές που γίνονται μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Valencia. Η λήξη της απαγόρευσης θα παραμείνει στις 20 Ιανουαρίου.

    Οι προτάσεις που έχουν γίνει για το 2010:
  • Μείωση των αγώνων από 18 σε 17.
  • Κατάργηση της εφεδρικής μοτοσικλέτας. Κάθε αναβάτης δηλαδή θα έχει στη διάθεσή του μια μοτοσικλέτα. Με αυτό τον τρόπο ο ισχυρός άνδρας της Dorna Καρμέλο Εθπελέτα πιστεύει ότι μπορούν να αυξηθούν οι συμμετοχές καθώς οι εφεδρικές μοτοσικλέτες μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν στους αγώνες είτε από τις εργοστασιακές ομάδες είτε από ιδιώτες.
  • Κατάργηση των ανθρακονημάτινων φρένων και χρησιμοποίηση ατσάλινων δισκόφρενων. Αυτή η πρόταση σε συνδυασμό με την πρόταση για κατάργηση της εφεδρικής μοτοσικλέτας θα οδηγήσουν σε αλλαγή του κανονισμού flag to flag που ισχύει (σ.σ. ο κανονισμός σύμφωνα με τον οποίο σε περίπτωση βροχής οι αναβάτες μπορούν να μπουν στα pits και να αλλάξουν μοτοσικλέτα παίρνοντας την εφεδρική η οποία «φοράει» βρόχινα λάστιχα, έχει διαφορετικές ρυθμίσεις και της έχουν τοποθετηθεί ατσάλινα δισκόφρενα).
  • Καθιέρωση διήμερων αγώνων με την κατάργηση των δοκιμών της Παρασκευής. Την Παρασκευή το πρωί το paddock θα είναι ανοιχτό για τον κόσμο, ενώ το μεσημέρι θα γίνονται οι δοκιμές των κατηγοριών Moto2 (σ.σ. η κατηγορία που θα αντικαταστήσει τα 250cc) και 125cc.
  • Ο αναβάτης θα πρέπει να βγάζει με το ίδιο μοτέρ τρεις συνεχόμενους αγώνες. Αν υπάρξει αλλαγή κινητήρα νωρίτερα απ' ότι προβλέπεται τότε θα έχει επιπτώσεις οι οποίες δεν έχουν διευκρινιστεί. Το πιθανότερο είναι να χάνει κάποιες θέσεις στο γκριντ εκκίνησης, όπως συμβαίνει και στην F1 ή να επιβαρύνεται ο τελικός του χρόνος με κάποια δευτερόλεπτα.
  • Οι κατασκευαστές θα ορίζουν μια συγκεκριμένη τιμή για την ενοικίαση μοτοσικλετών της κατηγορίας των 125cc.
  • Τα ίδια μοντέλα μοτοσικλετών θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για δύο χρόνια έτσι ώστε οι δορυφορικές ομάδες να ρυθμίσουν τα έξοδά τους και να μην χρειαστεί κάθε χρόνο να αλλάζουν μοντέλα για να μπορέσουν να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό.

    Επόμενο άρθρο »

    Η ΚΤΜ παίρνει τα πρωτεία από την F1

    « Προηγούμενο άρθρο

    Έσπασε την κλείδα του ο Bautista!

    Χορηγοί
    Σχετικά άρθρα