• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Wrooom 2013: Θετικός ο τόνος του Gobmeier
O Γερμανός επικεφαλής του Ducati Corse μίλησε για όλα
Νέα 16/01/2013 - 18:19

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης 

 

O Bernhard Gobmeier είναι ο Γερμανός που τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν επικεφαλής του αγωνιστικού της BMW στα SBK και κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να λύσει τα προβλήματα της γερμανικής μοτοσυκλέτας και να διεκδικήσει το πρωτάθλημα του 2012 με τον Melandri. Η νέα διοίκηση της Audi τον επέλεξε για τη θέση του Διευθυντή του Ducati Corse, του αγωνιστικού τμήματος δηλαδή, στη θέση του Filippo Preziosi που μετακινήθηκε μόνο στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης.

“Δεν φοβάμαι ότι θα έχω κάποιο τύπο σαμποτάζ από τους Ιταλούς εργαζόμενους στο αγωνιστικό τμήμα, γιατί πρώτον με υποδέχτηκαν ζεστά και δεύτερον δεν έρχομαι να εφαρμόσω κάποια γερμανική πολιτική. Έρχομαι να δουλέψω και να προσπαθήσω να κάνουμε τη μοτοσυκλέτα ανταγωνιστική”, είπε σε ερώτηση του απεσταλμένου μας, που είχε την ευκαιρία να μιλήσει μαζί του πέρα από την επίσημη συνέντευξη τύπου.

Εκεί μιλώντας στους 25 προσκεκλημένους δημοσιογράφους από όλες τις χώρες του κόσμου (η πλειοψηφία είναι Ιταλοί), τόνισε ότι είναι νωρίς να μιλήσουμε για μεγάλες αλλαγές και ότι στην αντιμετώπιση όλων θα ακολουθήσει έναν όχι επαναστατικό τρόπο, αλλά μια ομαλή εξέλιξη ("evolution, no revolution"), αφού όπως χαρακτηριστικά είπε οι επαναστάσεις τις περισσότερες φορές καταστρέφουν και τα καλά στοιχεία, μαζί με τα κακά. Θα βασιστεί λοιπόν στην εμπειρία του Filippo Preziosi, με τον οποίο θα υπάρχει συνεργασία που θα φέρνει πιο κοντά στην παραγωγή τις αγωνιστικές εξελίξεις.

 

Σε ερώτηση για το τι πρέπει να αλλάξει πάνω στη μοτοσυκλέτα είπε:

“Δεν υπάρχει μόνο ένα πράγμα που πρέπει να αλλάξεις σε μια μοτοσυκλέτα για να πάει καλά. Το #1 στοιχείο είναι τα ελαστικά και ο τρόπος που θα τα διαχειριστής και είναι ο τομέας που δεν εξαρτάται από εμάς. #2 στοιχείο είναι η ίδια ομάδα. To κίνητρο που έχει, οι άνθρωποι. Το #3 στοιχείο είναι οι 5 οδηγοί μας, μαζί με τον Michele Pirro. Το #4 στοιχείο είναι το εργοστάσιο και το τι μπορεί να κάνει και το #5 είναι η τύχη!

Σε όλα αυτά θα υπάρξουν μικρά βήματα σε όλους τους τομείς, ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να το δούμε μεσο και μακρυπρόθεσμα το σχέδιό μας”.

Ο Γερμανός μηχανικός που έχει δουλέψει στο παρελθόν στην εξέλιξη αγωνιστικών κινητήρων, μεταξύ άλλων, θα σεβαστεί τους πιο ειδικούς μηχανικούς στους διάφορους τομείς της μοτοσυκλέτας και απλά θα χρησιμοποιήσει την εμπειρία του για να κάνει κάποιες υποδείξεις ή για να μπορεί να αξιολογήσει καλύτερα τις διάφορες λύσεις που θα του προτείνουν.

“Αρχικά όταν άκουσα τις παρατηρήσεις των μηχανικών της ομάδας του MotoGP, γέλασα μέσα μου, γιατί ακριβώς τις ίδιες παρατηρήσεις μου είχαν κάνει και οι μηχανικοί της BMW όταν πήγα εκεί. Έτσι, όπως εκεί την κάναμε να δουλέψει, πιστεύω ότι και εδώ θα το πετύχουμε”, απάντησε σε σχετική ερώτηση.

Από την Audi θα δει τι ακριβώς τεχνολογία θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί, αφού η Γερμανική εταιρία μπορεί να βοηθήσει σε δοκιμές νέων υλικών, με τα εργαστήριά της, αλλά δεν περιμένει πολλά πράγματα. “Θα πρέπει να σταθούμε στα πόδια μας ως Ducati”, είπε χαρακτηριστικά.

 

Μίλησε και για τη νέα μοτοσυκλέτα, που δεν είναι και τόσο νέα. Παραδέχτηκε ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει κάτι νέο, αφού η εξέλιξη της τελευταίας γενιάς της GP12 δεν έχει τελειώσει ακόμη. “Πρώτα θα δούμε τις προοπτικές που υπάρχουν και μετά θα προχωρήσουμε σε κάποια πλάνα που υπάρχουν. Θα δοκιμάσουμε διάφορα πράγματα πριν τα δώσουμε για τελική αξιολόγηση από τους οδηγούς. Δεν θέλουμε να τους μπερδεύουμε με διάφορες λύσεις που αφήνουν υποσχέσεις, αλλά τελικά δεν δουλεύουν”, σχολίασε σχετικά.

“'Εχω μια προσωπική φιλοσοφία στο ότι η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι οδηγήσιμη από όλους τους οδηγούς και όχι μόνο από ένα, όπως γινόταν παλιότερα με τον Stoner. Δεν θα κάνουμε μια πολύ εύκολη μοτοσυκλέτα που να μοιάζει με τις ιαπωνικές. Θα μείνουμε στη φιλοσοφία της Ducati, με τη διαφορετικότητα, αλλά θα την κάνουμε πιο εύκολη”.

 

Σε ερώτηση του απεσταλμένου μας για το αν με τα χρήματα που έρχονται από την Audi θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια 2η ομάδα μηχανικών που να εξελίσσει μια πιο επαναστατική ιδέα, παρόμοια με αυτήν του “μη πλαισίου”, παράλληλα με την υπάρχουσα ομάδα που θα κάνει την ήπια εξέλιξη, απάντησε:

“Δεν έχουμε τόσα πολλά χρήματα, όσα θα χρειαζόταν για κάτι τέτοιο. Έτσι ΔΕΝ θα πάμε πίσω σε επαναστατικές ιδέες, κυρίως λόγω του ότι ο υπάρχων κανονισμός του πρωταθλήματος είναι απαγορευτικός σε κάτι τέτοιο”.

Σε ερώτηση του άλλου απεσταλμένου μας Mat Oxley για το αν υπάρχει περίπτωση να φτιάξει ο Suter το επόμενο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, είπε:

“Ο Suter είναι προμηθευτής της Ducati και θα συνεχίσει να είναι. Όμως το πλαίσιο που έχουμε από την βρετανική FTR θα παραμείνει στη μοτοσυκλέτα και θα υπάρξουν ρυθμίσεις του, ως προς τη γεωμετρία και την ακαμψία. Πριν να τα δούμε όλα αυτά θα συνεχίσουμε με αυτό”.

Η δουλειά που γίνεται στον τομέα του κινητήρα είναι ως προς τη ροπή και την μεταφορά της δύναμης στον τροχό στις χαμηλές στροφές. Όμως με την κτηνώδη δύναμη των κινητήρων, εκεί που θα δουλέψουν περισσότερο είναι στο software των ηλεκτρονικών και πολύ λιγότερο σε hardware.

Το πλάνο είναι να δίνονται τα νέα πράγματα και στους 4 οδηγούς σχεδόν ταυτόχρονα και όχι όπως γινόταν στο παρελθόν, που οι δορυφορικοί οδηγοί έπαιρναν τις αναβαθμίσεις πολύ αργότερα.

 

Τέλος μίλησε για τις κατηγορίες που υπήρχαν για το σχήμα V-90, τη γωνία δηλαδή των 90 μοιρών μεταξύ των κυλίνδρων, στο οποίο πολλοί απέδιδαν την αδυναμία να βρεθεί η σωστή κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας.

“Στις αναλύσεις που έγιναν δεν βρήκαμε τίποτε κακό στο σχήμα αυτό με τις 90 μοίρες. Το αντίθετο μάλιστα, μας δίνει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και οδηγησιμότητας. Οπότε αυτό δεν θα αλλάξει, όπως επίσης το σύστημα Desmo που δουλεύει πολύ καλά. Οι φήμες ότι αυτό το σύστημα φταίει για κάποια χαρακτηριστικά του κινητήρα δεν ευσταθούν. Είναι και σήμα κατατεθέν της Ducati”, κατέληξε ο Gobmeier!

 

Επόμενο άρθρο »

Wrooom 2013: Οι εργοστασιακές Ducati

« Προηγούμενο άρθρο

O Jorge με το νέο το HJC!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα