• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Smith: Τα 11 πράγματα (Μέρος 1ο)
Που πρέπει να ξέρουμε για έναν αναβάτη MotoGP!
Νέα 04/09/2015 - 12:49

Το πρώτο μέρος μιας πολύ ενδιαφέρουσας λίστας με έντεκα καταπληκτικά γεγονότα που αφορούν στη ζωή ενός αναβάτη MotoGP!

 

1. Στους αγώνες πιάνουν κατά μ.ο. πάνω από 160χλμ/ώρα!

Ο Bradley Smith αγωνίζεται με μια δορυφορική Yamaha M1 με τελική στα 346χλμ/ώρα. Κατά μέσο όρο, σε έναν αγώνα MotoGP έχει τελική πάνω από 175χλμ/ώρα! «Η μοτοσυκλέτα έχει 250 άλογα, πολύ πιο γρήγορη από ένα αυτοκίνητο, αλλά είσαι σε δυο τροχούς κι έτσι είναι πολύ έντονο. Κάνει τα 0-100 σε 2,5 δευτερόλεπτα».

 

2. Η μοτοσυκλέτα ζυγίζει το διπλάσιο από έναν μέσο ενήλικα!

«Μια μοτοσυκλέτα ζυγίζει περίπου 160 κιλά», λέει ο 24χρονος άσος της Movistar Yamaha Tech3. Ο Smith επισκέπτεται τακτικά το γυμναστήριο, με βάρος κυρίως στα χέρια, στους ώμους και στον κορμό, για να χτίσει την απαραίτητη δύναμη που χρειάζεται πάνω στην Μ1 του. «Δείχνει κάτι εύκολο, αλλά το να οδηγήσεις μια τέτοια μοτοσυκλέτα είναι σκληρή δουλειά», εξηγεί.

 

3. Οι αναβάτες χάνουν μέχρι και 2 λίτρα ιδρώτα στον αγώνα!

Ο συνδυασμός της εξαιρετικής φυσικής κατάστασης και των προκλήσεων που συναντά κανείς σ’ έναν αγώνα MotoGP, κάνουν το συγκεκριμένο άθλημα πολύ πιο απαιτητικό σωματικά, απ’ ότι ενδεχομένως θα υπολόγιζε κάποιος. «Είναι πολύ δύσκολα όταν είσαι με 36 ή και παραπάνω βαθμούς στην Μαλαισία ή με τη μεγάλη υγρασία που υπάρχει στην Ιαπωνία. Αυτές οι συνθήκες καταπονούν πολύ το σώμα. Μέσα σε 45 λεπτά, σ’ έναν αγώνα, μπορεί να χάσουμε έως και 2 λίτρα ιδρώτα», εξηγεί ο Smith.

 

4. Στις στροφές, η επαφή του ελαστικού με την άσφαλτο είναι λίγο μεγαλύτερη από ένα νόμισμα των 50 λεπτών!

Φέτος όλοι οι αναβάτες χρησιμοποιούν 16,5” τροχούς με ελαστικά της Bridgestone, ενώ από τη νέα σεζόν όλοι θα περάσουν σε 17αρηδες με ελαστικά της Michelin. «Στις στροφές έχουμε 55 και παραπάνω γωνία κλίσης κι έτσι η επαφή του ελαστικού με την άσφαλτο είναι κάτι λιγότερο από 3 εκατοστά! Το επίπεδο πρόσφυσης είναι ανεπανάληπτο και οφείλεται σε χημικά και όχι στη γόμα. Έτσι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η επιστήμη. Ακόμα και στη βροχή κατά μέσο όρο είσαι με +150χλμ/ώρα. Το ζευγάρι των ελαστικών κοστίζει 1,000 ευρώ κι επομένως δεν είναι φθηνά».

 

5. Οι φόρμες είναι φτιαγμένες από δέρμα καγκουρό!

«Η φόρμα μου είναι φτιαγμένη από δέρμα καγκουρό, που είναι το πιο ελαστικό που μπορείς να βρεις. Πρέπει να νιώθεις τη φόρμα σαν δεύτερο δέρμα για να μετακινείσαι άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Το πάχος της είναι 3-5χιλιοστά που μπορεί να μην ακούγεται αρκετό για να σε προστατεύσει σε μια ενδεχόμενη πτώση, αλλά είναι πραγματικά πολύ σκληρό».

 

6. Οι αναβάτες έχουν περισσότερη πανοπλία από τον Batman!

Όλοι οι αναβάτες φορούν έξτρα προστασία για τις πτώσεις. «Έχουμε προστασία στους ώμους, στους αγκώνες, στους βραχίονες, στα γάντια, στις αρθρώσεις και γύρω από τις παλάμες των χεριών», προσθέτει ο Smith. «Επίσης έχουμε προστατευτικά θώρακα, πλάτης, γοφού, κνήμης και γονάτων. Οι κατασκευαστές δουλεύουν σε φόρμα με ενσωματωμένο σύστημα αερόσακων για να μειώνεται η δύναμη που ασκείται στο σκελετό κατά την πρόσκρουση με την άσφαλτο».

Επόμενο άρθρο »

Συνέντευξη με τον Lin Jarvis

« Προηγούμενο άρθρο

Kent: Η καλύτερη νίκη της καριέρας μου!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα