• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οριστικοποιήθηκαν οι παραχωρήσεις για το ‘16
9 κινητήρες, όχι πάγωμα κινητήρα, απεριόριστα τεστ
Νέα 07/01/2016 - 16:55

Οι παραχωρήσεις για ορισμένους κατασκευαστές που θα ισχύουν το 2016, οριστικοποιήθηκαν σύμφωνα με νέα ανακοίνωση.

 

Αν και από τη νέα χρονιά θα υπάρχει μια κατηγορία στο MotoGP, χωρίς τις OPEN μοτοσυκλέτες πια, εν τούτοις θα υπάρχουν ορισμένες παραχωρήσεις σε κατασκευαστές που δεν έχουν νίκη από το 2013.

 

Επιπρόσθετα αν κάποιος κατασκευαστής είχε καταφέρει να συγκεντρώσει έξι πόντους το 2015 - σύμφωνα με το νέο σύστημα πόντων για τις ομάδες - τότε δεν θα έχει τις παραχωρήσεις το 2016.

 

Αυτός είναι ο λόγος που η Ducati δεν θα έχει τις παρακάτω παραχωρήσεις τη νέα χρονιά. Ο κάθε κατασκευαστής (που δεν έχει νίκη από το 2013) παίρνει πόντους (βλ. παρακάτω) βάσει των βάθρων που κατακτά από το 2015.

 

Έτσι η Ducati με τα βάθρα που πήραν όλοι οι αναβάτες της κόκκινης μοτοσυκλέτας πέρυσι έφτασε τους έξι πόντους και δεν θα δικαιούται τις παραχωρήσεις, ενώ αντίθετα η Suzuki και η Aprilia θα έχουν τις παρακάτω παραχωρήσεις το ’16:

 

- Εννέα κινητήρες διαθέσιμοι ανά σεζόν (7 για Yamaha-Ducati-Honda)

- Δεν θα ισχύει το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων (θα ισχύει για τους άλλους 3)

- Απεριόριστες δοκιμές με εργοστασιακούς και δοκιμαστές (5 ημέρες για τους 3).

 

Οι παραχωρήσεις που χάνονται από τη νέα σεζόν, είναι:

 

- τα 4 επιπλέον λίτρα καύσιμο. Το νέο όριο είναι 22 λίτρα για όλους. Πρόκειται για τη μέση λύση ανάμεσα στα 24lt που είχαν οι OPEN πέρυσι και τα 20lt που είχαν τα εργοστάσια.

- οι 12 κινητήρες ανά σεζόν. Πλέον το όριο θα είναι εφτά για Yamaha-Ducati-Honda και  εννέα για τους υπόλοιπους. Πέρυσι Honda-Yamaha είχαν πέντε μοτέρ ανά σεζόν.

- το πιο μαλακό πίσω ελαστικό. Με τα Michelin όλοι θα έχουν τα ίδια ελαστικά.

- τα εργοστασιακά software Ducati-Honda-Yamaha στην ECU της Dorna. Τώρα όλοι θα έχουν και το software της Dorna στην ενιαία ECU.

 

Το καινούργιο σύστημα πόντων που ισχύει και ορίζει ποιοί κατασκευαστές θα χάνουν τα μειωμένα προνόμια που θα ισχύουν από το 2016, είναι το εξής:

 

- 1η θέση στο βάθρο = 3 πόντοι

- 2η θέση στο βάθρο = 2 πόντοι

- 3η θέση στο βάθρο = 1 πόντος

 

Αν η Suzuki ή η Aprilia συγκεντρώσουν έξι πόντους σύμφωνα με το παραπάνω σύστημα, τότε χάνουν αμέσως τις απεριόριστες δοκιμές και με την αρχή της νέας σεζόν θα περιοριστούν σε 7 κινητήρες ανά σεζόν και στο πάγωμα των μοτέρ.

 

Σημαντικό: Αν οποιοσδήποτε από τους κατασκευαστές που δεν δικαιούνται παραχωρήσεις φέτος, δεν πάρει ούτε έναν πόντο βάσει του νέου συστήματος, τότε από το 2017 θα έχει όλες τις παραπάνω παραχωρήσεις!

 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν η Ducati, ή η Honda ή η Yamaha δεν καταφέρουν να πάρουν ούτε ένα βάθρο φέτος, τότε το 2017 θα έχουν τις παραχωρήσεις που δικαιούνται φέτος οι Aprilia και Suzuki.

 

Επιπρόσθετα με τα παραπάνω, από φέτος δεν θα ισχύει περιορισμός μοτοσυκλετών ανά κατασκευαστή.

 

Μέχρι πέρυσι κάθε κατασκευαστής ήταν υποχρεωμένος να μην έχει πάνω από τέσσερεις συμμετοχές (2 εργοστασιακές + 2 δορυφορικές μοτοσυκλέτες).

 

Από το 2016 ο μόνος περιορισμός που θα ισχύει είναι ότι στις εργοστασιακές ομάδες δεν θα μπορούν να υπάρχουν πάνω από δυο αναβάτες/μοτοσυκλέτες. Από εκεί και πέρα ο κάθε κατασκευαστής θα μπορεί να μισθώνει μοτοσυκλέτες του σε ανεξάρτητες ομάδες.

 

Τέλος, έγινε και μια σημαντική διευκρίνηση όσον αφορά στο σύστημα επιβολής πόντων ποινής στην αγωνιστική άδεια του κάθε αναβάτη:

 

- Κάθε αναβάτης θα εκτίει την προβλεπόμενη ποινή του (στο τέλος του grid αν έχει 4 πόντους, από την pit lane αν έχει 7 βαθμούς, μη συμμετοχή στον επόμενο αγώνα αν έχει 10 πόντους) μόνο μια φορά, μέχρι να περάσει τους 10 πόντους.

 

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, αρκεί να θυμηθούμε ότι οι πόντοι που δέχεται στην αγωνιστική του άδεια ο κάθε αναβάτης, ισχύουν για ένα ολόκληρο έτος!

 

Έτσι, ο Valentino Rossi για παράδειγμα θα έχει 4 πόντους ποινής μέχρι το Σεπτέμβρη, όταν και θα φύγει ο ένας που είχε πάρει πέρυσι στο Misano.

 

Αν υποθέσουμε ότι πριν έρθει ο Οκτώβρης πάρει έναν πόντο ποινής, αυτό θα σήμαινε κανονικά ότι έχοντας και τους τρεις από πέρυσι, θα έπρεπε να ξεκινήσει από το τέλος του grid και σε αγώνα του 2016!

 

Πλέον λοιπόν κάτι τέτοιο δεν θα ισχύει, μιας και έχει ήδη εκτίσει την ίδια ακριβώς ποινή στον αγώνα της Valencia το 2015.

 

Εξίσου σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι και μετά τον Οκτώβριο του 2016, όταν και θα μηδενιστεί από ποινές η αγωνιστική άδεια του Valentino, θα πρέπει ο Ιταλός να συγκεντρώσει έξι πόντους, προτού εκτίσει νέα ποινή.

 

Δηλαδή, αν και μηδενίζονται οι τέσσερεις πόντοι από πέρυσι του Rossi τον Οκτώβρη του 2016, δεν θα έχει περάσει τους δέκα παρά μόνο αν συγκεντρώσει άλλους έξι.

 

Έτσι μπορεί να έχει έξι βαθμούς χωρίς να εκτίσει ποινή εκκίνησης από το τέλος του grid, στους οποίους - αν εν τω μεταξύ δεν μηδενιστεί κάποιος από αυτούς - όταν προστεθεί άλλος ένας, θα φτάσει τους εφτά και τότε στον επόμενο αγώνα θα ξεκινήσει από την pit lane.

Επόμενο άρθρο »

Dakar Ειδική 5

« Προηγούμενο άρθρο

Ανασκόπηση 2015: Pol Espargaro

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα