• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Michelin Road 5: Τεχνολογία αιχμής
Μετά από 4 χρόνια εξέλιξης
Τεστ-Μοντέλα 23/02/2018 - 14:01

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

 

Ο Jean-Luc Bouvier επικεφαλής του τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης, στο οποίο εργάζονται 300 μηχανικοί, μας εξηγεί ότι αποφάσισαν πριν από 4 χρόνια που ξεκίνησαν της εξέλιξη του Road 5, να μην είναι μια εξέλιξη του Pilot Road 4 που αντικαθιστά, αλλά μια εντελώς νέα ιδέα, με νέα γόμα, νέα χάραξη, νέο σκελετό, απλά στην ίδια φιλοσοφία χρήσης του 4, δηλαδή το να είναι ένα σούπερ λάστιχο για το βρεγμένο, χωρίς συμβιβασμούς στο στεγνό, στην κατηγορία των Sport-Touring μοτοσυκλετών.

Πρώτα από όλα να εξηγήσουμε ότι είναι το πρώτο ελαστικό μοτοσυκλέτας για το οποίο χρησιμοποιήθηκε τεχνολογία 3D printing στην κατασκευή του, μια τεχνολογία που η Michelin έχει εφαρμόσει από το 2006 στα ελαστικά των φορτηγών και μετά και σε αυτά των επιβατικών αυτοκινήτων.

Έξυπνη ιδέα!
Έξυπνη ιδέα!

Βασίζεται στην παρατήρηση ότι η συμπεριφορά στο βρεγμένο αλλάζει με την φθορά των ελαστικών, ύστερα από αρκετά χλμ, αφού με το λιγότερο πέλμα αλλάζει και η ακαμψία. Με βάση αυτά σχεδιάστηκε σε τομή μια χάραξη που δεν είναι όπως μέχρι τώρα μια κάθετη γραμμή, αλλά μια χάραξη που ανοίγει σε βάθος, ώστε όσο προχωρά η φθορά της γόμας, να μένει χώρος για το νερό, το οποίο στη συνέχεια αποβάλλεται από το λάστιχο. Έτσι έχουμε ένα περίπλοκο σχήμα, το οποίο όμως δεν κατασκευάζεται παρά μόνο με τη χρήση της 3D τεχνικής.

Από κει και πέρα για την επιθυμητή ακαμψία του σκελετού, ώστε να υπάρχει και η σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και η καλή συμπεριφορά στις στροφές, χρησιμοποιείται η ήδη γνωστή μας τεχνολογία ACT (Adaptive Casing Technology), με μεταβλητή ακαμψία σκελετού, που επιτυγχάνεται μέσω μιας ευφυούς ιδέας, για χρήση στο κέντρο του ελαστικού μονού λινού σκελετού με σχεδόν 90 μοιρών γωνία και στα πλαϊνά αυτό το λινό να “διπλώνει” προσφέροντας διπλάσια ακαμψία!

Ακόμη και όταν φθαρεί το πέλμα, υπάρχει χώρος για το νερό!
Ακόμη και όταν φθαρεί το πέλμα, υπάρχει χώρος για το νερό!

Στον τομέα της γόμας υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη, με νέα ελαστομερή και νέα γενιά πολυμερών, που εξελίχθηκαν μαζί με τις γόμες για τα λάστιχα αυτοκινήτου. Έτσι η νέα γόμα που χρησιμοποιείται με τις ήδη γνωστές τεχνολογίες 2CT μπροστά και 2CT+ πίσω (που χρησιμοποιούνται και στο Rower RS), είναι καλύτερη από αυτήν του 4 και βγάζει πολλά περισσότερα χιλιόμετρα!  Στα 2CT γίνεται χρήση μιας πιο σκληρής γόμας στο κέντρο και μιας μαλακότερης στο πλάι του ελαστικού, σε αναλογία 28% πλάι - 44% κέντρο και 28% πλάι για το μπροστά.. Στο 2CT+ πίσω, η σκληρότερη του κέντρου (66%) βρίσκεται και κάτω από την μαλακότερη στο πλάι (17% σε κάθε πλευρά), ώστε να υπάρχει σταθερότητα στην αποδοση. Αυτά για τις γόμες πάντα με έναν συμβιβασμό που γίνεται μεταξύ της συμπεριφοράς σε βρεγμένο και στεγνό, αφού όπως εξηγεί ο Bouvier, δεν υπάρχει το τέλειο λάστιχο που να μπορεί να τα κάνει όλα το ίδιο καλά!

3D printing
3D printing

Στον τομέα του σχεδιασμού της κορώνας έχουμε μια μικρή διαφοροποίηση ως προς το 4, με ελαφρώς πιο τριγωνικό σχήμα που βοηθάει στο ευκολότερο πλάγιασμα, πράγμα που κάνει το ελαστικό πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση. 

Τέλος να πούμε ότι αρχικά καλύπτονται οι περισσότερες μοτοσυκλέτες της αγοράς, αλλά σύντομα θα δούμε το Road 5 Trail για μεσαίες και μεγάλες on-off μοτοσυκλέτες, ενώ θα έρθει και το GT για τις πιο βαριές από αυτές τις μοτοσυκλέτες, όπως η νέα BMW GS Adventure και λίγο αργότερα θα δούμε και την έκδοση για σκούτερ!

Στη μέση μονό λινό
Στη μέση μονό λινό

 

 

Στο πλάι το λινό διπλώνει
Στο πλάι το λινό διπλώνει
Endo στο βρεγμένο, από τον δοκιμαστή της Michelin!
Endo στο βρεγμένο, από τον δοκιμαστή της Michelin!

Επόμενο άρθρο »

Michelin Road 5, οι εντυπώσεις

« Προηγούμενο άρθρο

Michelin Road 5: φωτογραφικό αφιέρωμα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα