• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
“Θέλουμε να δίνουμε τη μάχη για τη νίκη”
Συνέντευξη με τον Gigi Dall'Igna
Νέα 19/12/2018 - 11:28

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #92

 

Ο “Αρχηγός” του Αγωνιστικού τμήματος της Ducati σε γενικές γραμμές είναι ευχαριστημένος με την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας που ο ίδιος σχεδίασε τα τελευταία 4 χρόνια. Ο Gigi Dal'Igna είναι ένας εξαιρετικός μηχανολόγος με βαθιά γνώση των Αγώνων που έχει τη διορατικότητα να διαλέγει τις τεχνικές λύσεις που κάνουν την GP18 – κατά πολλούς – την καλύτερη μοτοσυκλέτα του MotoGP φέτος!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτ: Ducati

 

Η χρόνια ξεκίνησε θετικά για την Ducati με 3 νίκες στους 7 πρώτους αγώνες που ήταν ένας ένας καλός απολογισμός! Η συνέχεια όμως είχε δύο νίκες της Honda. Τι περιμένει λοιπόν ο Gigi Dal'Igna από εδώ και πέρα;

“Είμαστε αρκετά χαρούμενοι με τα φετινά αποτελέσματα. Σίγουρα είχαμε κακοτυχία στην Χερέθ και επίσης στο Λε Μαν που είχαμε μερικές πτώσεις, αλλά όπως και νάχει τα συνολικά αποτελέσματα είναι αρκετά καλά, το ίδιο και η απόδοση της μοτοσυκλέτας, έτσι είμαστε ικανοποιημένοι. Για την υπόλοιπη χρονιά θέλουμε να δίνουμε τη μάχη για τη νίκη, αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε προς το παρόν”.

Υπάρχει όμως η περίπτωση η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας που έγινε ώστε να ταιριάζει στον Lorenzo να επηρεάζει τον Dovi που λέει ότι κάτι έχει αλλάξει σε σχέση με πέρυσι;

“Όχι στην πραγματικότητα. Σίγουρα η μοτοσυκλέτα που εξελίξαμε έχει πάρει το σωστό δρόμο στη διάρκεια των χειμερινών τεστ και επίσης στο πρώτο μέρος της σεζόν. Και οι δύο οδηγοί μας είναι ευχαριστημένοι με την βελτίωση που κάναμε και επίσης τα αποτελέσματα, με τον Dovi που κέρδισε τον πρώτο Αγώνα στο Κατάρ και παλεύει για καλά αποτελέσματα σε όλους τους άλλους αγώνες, έτσι ειλικρινά και εγώ και ο Dovi και επίσης ο Jorge είμαστε αρκετά χαρούμενοι για την βελτίωση που κάναμε”, λέει ο επικεφαλής του Ιταλικού εργοστασίου που μας εξηγεί και το πως γίνεται η δυνατότερη μοτοσυκλέτα να είναι συγχρόνως η καλύτερη σε κατανάλωση ελαστικού; 

“Τα λάστιχα είναι περίεργα πράγματα! Σίγουρα η μεταφορά της δύναμης του κινητήρα είναι σημαντική, αλλά είναι μόνο ένα από τα σημαντικά πράγματα. Το πλαίσιο πρέπει να δώσει τις δυνατότητες για να μπει η δύναμη του κινητήρα στο έδαφος και επίσης τα ηλεκτρονικά είναι πολύ σημαντικά από αυτήν την άποψη. Έτσι η συνολική απόδοση της μοτοσυκλέτας είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα και όπως είπα σε αυτό είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι”.

Το νέο κιβώτιο που έχουν φέτος έπαιξε ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση;

“Στην πραγματικότητα δεν είναι ένα καινούργιο κιβώτιο. Είναι η εξέλιξη του υπάρχοντος κιβωτίου. Σε κάποιες λεπτομέρειες που μας επιτρέπουν να βάζουμε καλύτερα στο έδαφος την απόδοση του κινητήρα”, υπογραμμίζει ο Dal'Igna, που είναι πρωτοπόρος και στον τομέα της αεροδυναμικής.

“Αρχικά να πω ότι τα λεγόμενα φτερά δεν είναι πραγματικά φτερά, είναι κάποια αεροδυναμικά στοιχεία που δίνουν μια κάθετη δύναμη προς τα κάτω στην μοτοσυκλέτα και τα χρησιμοποιούν και οι δύο οδηγοί μας στο μεγαλύτερο μέρος των αγώνων. Έτσι θέλουμε να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε αυτά τα πράγματα και πιστεύω ότι αυτό όπως και νάχει είναι το μέλλον για όλους τους κατασκευαστές”.

Στον τομέα της εξέλιξης της μοτοσυκλέτας για τον Jorge Lorenzo υπήρξε ένα κομβικό σημείο, ένα μικρό σχετικά πλαστικό ευτελούς αξίας, που όταν μπήκε στο ρεζερβουάρ του Ισπανού του επέτρεψε να κερδίσει δύο Αγώνες. Το ερώτημα είναι γιατί δεν δόθηκε αυτό το εξάρτημα νωρίτερα;

“Γίνεται πολύς λόγος για αυτό! Σίγουρα είναι το τελευταίο κομμάτι που βάλαμε στη μοτοσυκλέτα, αλλά αν βάζαμε μόνο αυτό το κομμάτι δεν νομίζω ότι ο Lorenzo θα είχε αυτά τα αποτελέσματα στο Μουτζέλο και την Βαρκελώνη. Είναι η εξέλιξη του σχήματος του ντεπόζιτου στη διάρκεια αυτού του ενάμιση χρόνου. Είμαστε περίπου στο 25ο ή 30ο σχήμα και έτσι δουλέψαμε πάνω σε αυτό” απαντάει και μάλιστα, μετά τ συνέντευξή μας δόθηκε ένα ακόμη διαφορετικό πλαστικό που όπως είπε ο Lorenzo είναι πολύ κοντά στο προηγούμενο και διαφορά είναι απειροελάχιστη. Φυσικά αυτό δείχνει και το πόσο επίπονη και σχολαστική είναι η εξέλιξη και πόσες δοκιμές πρέπει να γίνουν σε κάθε τμήμα της μοτοσυκλέτας για να βρεθεί αυτό που θα κάνει τη διαφορά!

Μια ακόμη ερώτηση που έπρεπε να κάνουμε είναι πάνω στο θέμα της μεταγραφής του Lorenzo στην Honda. H Ducati δέχθηκε έντονη κριτική, ακόμη και εκ των έσω, για το ότι ουσιαστικά άφησε τον Ισπανό να φύγει! “Ο Jorge ήταν κυρίως δίκη σου επιλογή, τι έγινε εκεί; Δεν είχατε την υπομονή να περιμένετε λίγο ακόμη;” ρωτήσαμε, για να πάρουμε μια απρόσμενη απάντηση: 

“Δεν έχω σχόλια! Τα αποτελέσματα είναι το μόνο σχόλιο που μπορούμε να κάνουμε. Έτσι είχαμε άσχημα αποτελέσματα για έναν χρόνο περίπου και όπως και νάχει στο τελευταίο μέρος της συνεργασίας μας έχουμε μερικά καλά αποτελέσματα και ...έτσι είναι η ζωή! Δεν έχω περισσότερα σχόλια πάνω σε αυτό!” είπε ο Dal'Igna, που δεν φαίνεται να συμφωνεί με την απόφαση της διοίκησης πάνω σε αυτό το θέμα!

Ο Petrucci που έρχεται στη θέση του, μπορεί να αντικαταστήσει έναν 5 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή;

“Ο Petrucci είναι ένας διαφορετικός οδηγός, ένας διαφορετικός χαρακτήρας και νομίζω ότι μπορεί να πάει αρκετά καλά. Τα πήγε καλά στο παρελθόν, στο Λε Μαν πάλεψε με τον Μάρκεθ, ήρθε δεύτερος και οι χρόνοι του Μάρκεθ και του Πετρούτσι ήταν πάνω κάτω οι ίδιοι, έτσι ο Danilo είναι πραγματικά γρήγορος σε μερικές πίστες. Σίγουρα χρειάζεται βελτίωση σε κάποιους τομείς αλλά ελπίζω ότι θα μπορούμε να τον βοηθήσουμε να δίνει τη μάχη στους Αγώνες”.

H Honda φαίνεται φέτος ότι είναι ο μεγαλύτερος αντίπαλος, με 6 νίκες στους 9 πρώτους Αγώνες. Πολλοί πιστεύουν ότι τη διαφορά την κάνει ο οδηγός, αφού ο Marquez δείχνει να είναι αλλού, όμως ο Gigi Dal'Igna το βλέπει διαφορετικά:

“Όπως είπα νωρίτερα είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι με τις βελτιώσεις που κάναμε στη μοτοσυκλέτα. Πιστεύω ότι η συνολική απόδοση της μοτοσυκλέτας μας είναι στο ίδιο επίπεδο με τους ισχυρότερους αντιπάλους μας και ειδικά με την Honda. Σίγουρα έχουμε κάποια δυνατά σημεία και κάποια αδύναμα σημεία, αλλά η γενικότερη απόδοση είναι πολύ καλή και δίνει τις δυνατότητες στους οδηγούς μας να μάχονται για τη νίκη. Έτσι αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα, πιστεύω”.

Επόμενο άρθρο »

Albon, F1: Προς τιμήν του Rossi

« Προηγούμενο άρθρο

Moto3: Τα αδέλφια Oncu

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα