• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας 2019, Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε την BMW S1000RR: Aπίστευτα δυνατή παντού!
Η S1000RR μας έκανε να δούμε με μια νέα προσέγγιση τη χρήση της απίστευτης δύναμης που διαθέτει
Τεστ-Μοντέλα 29/11/2009 - 22:08

 

Δεν εννοούμε μόνο τον τομέα της ιπποδύναμης, αλλά και του συνολικού πακέτου της νέας BMW S1000RR, που οδηγήσαμε στην πίστα του Portimao στην Πορτογαλία.

Η Γερμανική εταιρία κατάφερε να μας καταπλήξει, με τη μοτοσυκλέτα η οποία αποτελεί τη βάση της συμμετοχής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, κυρίως γιατί με τη χρήση υπερεξελιγμένων ABS και DTS (Dynamic Traction Control), αλλάζει τον τρόπο σκέψης και προσέγγισης της σπορ οδήγησης, με ασφάλεια.

 

Για παράδειγμα, ξεκινήσαμε το τεστ με την πίστα βρεγμένη και είδαμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η λειτουργία των συστημάτων αυτών, σε συνδυασμό με την επιλογή της ρύθμισης «RAIN», πρώτο από τα 4 στάδια ρυθμίσεων της χαρτογράφησης της απόδοσης του κινητήρα. Με 150 ίππους για το RAIN, η εμπλοκή του traction control στις εξόδους των στροφών, ήταν καθοριστική στο να μην πέσεις, από υπερβολικό γλίστρημα του πίσω τροχού ή από high siding. To ΑBS με τη σειρά του έπαιξε το ρόλο του για οριακό φρενάρισμα από 255 χλμ/ώρα – στο βρεγμένο – χωρίς να ενοχλεί καθόλου η λειτουργία του, όπως συνέβαινε παλιότερα ή και τώρα σε άλλους κατασκευαστές.

Ανηφόρες, κατηφόρες, τυφλά σημεία. Μια από τις δυσκολότερες πίστες
Ανηφόρες, κατηφόρες, τυφλά σημεία. Μια από τις δυσκολότερες πίστες

Λες και το είχαμε παραγγείλει, το μεσημέρι η πίστα στέγνωσε και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα δύο τελευταία στάδια, το 3ο «RACE» και το 4ο «SLICK», ενώ προσπεράσαμε γρήγορα το 2ο «SPORT». Η ιπποδύναμη πήγε στους 193 ίππους και η μοτοσυκλέτα αν δεν είχε στο σύστημα του traction control και κοντρόλ σούζας, θα σήκωνε το μπροστινό τροχό σε κάθε αλλαγή. Και τώρα αφήνει ένα μικρότερο ή λίγο μεγαλύτερο ποσοστό σούζας (ανάλογα το mode), αλλά μέχρι εκεί που τα πράγματα είναι στα πλαίσια της ασφάλειας. Βέβαια μπορείς να απενεργοποιήσεις το traction control, αν θέλεις να εντυπωσιάζεις τους γύρω σου, αλλά τελικά οι χρόνοι γύρου θα ανεβούν.

 

Όταν είσαι σε πίστα αυτό θέλεις, να βελτιώσεις τους χρόνους σου και αυτό κάναμε με την BMW S1000RR στο Portimao.

Στο βρεγμένο, την πρώτη φορά που ξαναθυμόμασταν την πίστα (ήμασταν εκεί πέρυσι με την Ducati 1198), το traction control μπήκε μόνο στο πρώτο του στάδιο που κόβει το γκάζι – το οποίο είναι «by-wire» - και μειώνει την δύναμη που πάει στον τροχό, από την έτσι κι αλλιώς μειωμένη απόδοση των 150 ίππων του RAIN. Ο χρόνος που πετύχαμε ήταν 2:32:00 και ήταν ο καλύτερος από τους 40 δημοσιογράφους από διάφορες χώρες που συμμετείχαν.

Τη δεύτερη φορά στην πίστα με ελάχιστα λιγότερο νερό, άνοιξε η όρεξή μας, πιέσαμε παραπάνω και το traction control λειτούργησε και στο δεύτερο στάδιό του, που κόβει την ανάφλεξη και σε κρατάει όρθιο, εκεί που σε άλλη περίπτωση θα είχε έρθει η τούμπα. Ο χρόνος τώρα στο 2:19.89 και πάλι ταχύτερα από τους συναδέλφους.

Τρίτη φορά στην πίστα που έχει αρχίσει να στεγνώνει σε κάποια σημεία, αλλά οι άνθρωποι της BMW μας συστήνουν και πάλι το RAIN mode. Ο ρυθμός ανεβαίνει, ο χρόνος κατεβαίνει στο 2:11.65, ένας συνάδελφος είναι λίγο γρηγορότερος, αλλά η απόλαυση ανεβαίνει καθώς η σιγουριά που σου δίνει η μοτοσυκλέτα είναι όλο και μεγαλύτερη.

Μετά το φαγητό, η πίστα είναι σχεδόν στεγνή, μπαίνει το RACE mode, ξεχύνονται 193 άλογα στην μέτρια (σε σχέση με άλλες πίστες) από πλευράς πρόσφυσης άσφαλτο του Portimao, τα σκληρά Metzeler ζεσταίνονται σαφώς καλύτερα από ότι το πρωί και ο χρόνος πάει στο 2:08.85, με το άνοιγμα του γκαζιού να γίνεται χωρίς φόβο.

Στην τελευταία μας έξοδο στην πίστα, με την απόκριση στο γκάζι να είναι πολύ άμεση, χάρις στο SLICK mode και με την εμπιστοσύνη στο μπροστινό της μοτοσυκλέτας να χτίζεται όλο και περισσότερο, με τα φρένα να λειτουργούν τέλεια, ο χρόνος πάει στο 2:07.25, κάπου στους 3-4 πρώτους και το χαμόγελο ικανοποίησης είναι σίγουρα αυτό που μένει, όταν είσαι σε πίστα με μια καλή supersport μοτοσυκλέτα.

 

Η BMW S1000RR μας έκανε να δούμε με μια νέα προσέγγιση της χρήση της απίστευτης (για μοτοσυκλέτα παραγωγής) δύναμης που διαθέτει, χάρις στο καλό στήσιμο πλαισίου – αναρτήσεων, αλλά κυρίως χάρις στη φοβερή λειτουργία των ηλεκτρονικών που βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και σίγουρα πολύ κοντά σε αυτά που χρησιμοποιούν οι οδηγοί των SBK και MotoGP.

Βέβαια για το πακέτο των ηλεκτρονικών κοστίζει 1,300 Eυρώ επιπλέον των 15,000 που δίνεις για τη μοτοσυκλέτα, αλλά το συστήνουμε ανεπιφύλακτα.

Για αυτούς που θέλουν να βρουν και να ξεπεράσουν τα όριά τους στην πίστα. Σκεφτείτε πόσο χρήσιμο θα είναι σε περίπτωση βροχής στο δρόμο, ή και χωρίς βροχή στους περισσότερους ελληνικούς δρόμους.

 

Περισσότερα και πιο αναλυτικά στο επόμενο τεύχος του περιοδικού motoGP world.

Επόμενο άρθρο »

ΔΟΚΙΜΗ - ΤRIUMPH STREET TRIPLE

« Προηγούμενο άρθρο

VALENCIA LIVE: 4 γύροι στην πίστα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗΝ VALENCIA
  • 1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ
  • 2. ΚΑΛΟΣ
  • 3. ΜΕΤΡΙΟΣ
  • 4. ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ