• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
O τρικίλυνδρος κινητήρας της Ttriumph στη Moto2
Οι λεπτομέρειες του νέου κινητήρα
Νέα 18/07/2019 - 23:57

TRIUMPH ΜΕ 140HP ΣΤΗ MOTO2

Οι τελικές λεπτομέρειες του νέου τρικίλυνδρου κινητήρα δόθηκαν στη δημοσιότητα, ενώ στο τεστ που ακολούθησε καταρρίφθηκε και το πρώτο ρεκόρ!

 

Κείμενο Δημήτρης Διατσίδης / φωτογραφίες Triumph

Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD Τεύχος Νο96 (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2019)

 

Σε μια ειδική συνέντευξη στην Βαλένθια παρουσιάστηκαν οι τελικές λεπτομέρειες που αφορούν στο νέο κινητήρα της Moto2, καθώς και στη διαχείριση των ηλεκτρονικών. Να εξηγήσουμε ότι όπως και στην περίπτωση των κινητήρων της Honda CBR600RR, η εταιρία Externpro που θα διαχειρίζεται και τους κινητήρες της Triumph, παραλαμβάνει από την Βρετανική εταιρία τους κινητήρες σε μορφή ανταλλακτικών και τους συναρμολογεί η ίδια και τους παραδίδει στις ομάδες.

Κάθε τρεις αγώνες οι κινητήρες αλλάζονται και οι ομάδες παίρνουν με κλήρωση έναν κινητήρα καινούργιο και σφραγισμένο, στον οποίο οι ομάδες δεν μπορούν να κάνουν καμία επέμβαση. Οι κινητήρες της Honda όλα αυτά τα χρόνια παρουσίασαν μετά από χιλιάδες ώρες λειτουργίας ελάχιστες «αποτυχίες» (σπασίματα) και η δυναμομέτρηση όλων των κινητήρων έδειξε μια απόκλιση μικρότερη από + ή -1.2 ίππους, στους 128 ίππους που αποδίδει ο Ιαπωνικός κινητήρας.

 

Τώρα ο τρικύλινδρος Βρετανικός των 765 κ.εκ. αποδίδει 140 ίππους τελικά, όπως αποκάλυψε ο Stuart Wood (Triumph Chief Engineer). Για να φθάσει σε αυτό το επίπεδο η Triumph συμπλήρωσε περισσότερους από 2,500 γύρους σε αγωνιστικό ρυθμό, με δοκιμαστές όπως ο Julian Simon, ο Alex De Angelis και ο Alex Marquez.

Ο Marco Venturi (Magneti Marelli Motorsport Bike Systems Manager), έδωσε τις λεπτομέρειες που αφορούν τα ενιαία ηλεκτρονικά, που σε γενικές γραμμές βασίζονται σε αυτά του MotoGP, με κλεισμένα αρκετά κανάλια, όπως αυτό του traction control και του wheelie control που δεν θα δίνονται στην Moto2, τουλάχιστον για μερικά χρόνια ακόμη. Οι μηχανικοί και οι ομάδες θα έχουν να «παίξουν» διαφορετικές χαρτογραφήσεις (torque maps), ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται καλύτερα τη δύναμη και θα έχουν διαθέσιμο και το engine brake control, το φρένο του κινητήρα. Επίσης η IMU και όλη η Inertial Platform θα είναι ίδια με την ενιαία που θα εφαρμοστεί από του χρόνου και στη μεγάλη κατηγορία!

.

 

 

H μονάδα της Magneti Marelli περιλαμβάνει την ECU, την ΙΜU και το καντράν

Ο Corrado Cecchineli (MotoGP Director of Technology) είπε ότι μέσω του ride-by-wire γκαζιού θα γίνει η πρόοδος στην τεχνολογία της μεσαίας κατηγορίας, που μέχρι τώρα ήταν πιο κάτω και από την Moto3, με στόχο η Moto2 τελικά να γίνει πραγματικά η ενδιάμεση κατηγορία μέχρι το MotoGP!

Παράλληλα ο στόχος είναι να μην αυξηθεί πολύ το κόστος για τις ομάδες της μεσαίας κατηγορίας, που θα έπρεπε να προσλάβουν νέους μηχανικούς ηλεκτρονικών και γιαυτό θα μείνουν κλειστές στην ECU κάποιες παράμετροι που μπορεί να ανοίξουν στο μέλλον. «Δεν θέλουμε να έρθει κάποιος με πολλά χρήματα και να κερδίζει αμέσως, λόγω αυτού», είπε ο Ιταλός που εκπροσωπεί την Dorna στο θέμα αυτό. Αρκούν οι ρυθμίσεις που προαναφέραμε καθώς υπάρχει και «track setting», δηλαδή ρυθμίσεις ανάλογα με την κάθε πίστα. Για αυτούς τους κινητήρες Triumph, ο Trevor Morris (Externpro Technical Director) είπε ότι περιμένει την ίδια αξιοπιστία που έδειξαν οι προηγούμενοι και ότι προς το παρόν η μέχρι τώρα δοκιμή τους από τις ομάδες, μόνο χαμόγελα άφησε σε όλους, που περιμένουν η Moto2 να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον!

.

 

Από αριστερά οι Μorris (Externpro) και Cecchineli (Dorna) στην παρουσίαση της Βαλένθια.

Το Σαββατοκύριακο 23 έως 25 Νοεμβρίου, η Triumph συμμετείχε στην τελική δοκιμή του 2018 στην πίστα της Jerez, με τις αγωνιστικές ομάδες της Moto2 του 2019 να δοκιμάζουν τις νέες τους μοτοσυκλέτες, ενόψει της επόμενης σεζόν.

Δύο ομάδες, οδηγώντας διαφορετικές ως προς το πλαίσιο μοτοσυκλέτες σημείωσαν χρόνο στο 1'41.890, που είναι ο ταχύτερος γύρος που έχει καταγραφεί στην πίστα της Jerez για τη μεσαία κατηγορία. Ένα κατόρθωμα που αποτελεί ορόσημο για την Βρετανική εταιρία, αφού επετεύχθη την πρώτη φορά που οι αγωνιζόμενοι οδήγησαν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της σεζόν 2019, στη νέα τους διαμόρφωση.

Ο Steve Sargent, Chief Product Officer της Triumph δήλωσε: «Αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν το αποκορύφωμα 2 χρόνων σκληρής εργασίας πολλών εργαζομένων στην Triumph. Το να ακούμε όλες τις μοτοσυκλέτες ταυτόχρονα στην πίστα, είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για την Triumph. Έχουμε άμεση και εξαιρετικά θετική πληροφόρηση από τις αγωνιστικές ομάδες που συμμετείχαν στις δοκιμές της Jerez, καθώς προετοιμάζονται εντατικά για την σεζόν του 2019. Όλοι περιμένουμε τον αγώνα του Qatar!»

.

 

Από αριστερά οι Wood (Triumph) και Venturi (Magneti Marelli), στην παρουσίαση της Βαλένθια.

 

O κινητήρας TRIUMPH 765κ.εκ. της MOTO2 TM

Ο νέος κινητήρας είναι μια σημαντική εξέλιξη του κινητήρα της νικήτριας αγώνων Daytona 675R, που έχει οδηγήσει σε νίκες στο Isle of Man TT, στο Daytona 200 και στην κατάκτηση του Βρετανικού Πρωταθλήματος Supersports το 2014 και το 2015.

 

 

Με βάση των υψηλότερων προδιαγραφών κινητήρα 765κ.εκ. Της Street Triple RS, ο αγωνιστικός τρικύλινδρος κινητήρας Triumph Moto2TM έχει εξελιχθεί και ρυθμιστεί για μεγάλη αναβάθμιση σε δύναμη και ροπή με τις ακόλουθες μετατροπές:

1. Τροποποιημένη κυλινδροκεφαλή με αναθεωρημένες θύρες εισόδου και εξαγωγής για βελτιστοποιημένη ροή καυσίμου.

2. Βαλβίδες τιτανίου και πιο σκληρά ελατήρια βαλβίδων για αυξημένες στροφές.

3. Αγωνιστικό κιτ εναλλάκτη χαμηλής εξόδου για μειωμένη αδράνεια.

4. Κοντύτερες 1η και 2η σχέση στη μετάδοση.

5. Αγωνιστικός συμπλέκτης ολίσθησης με δυνατότητα ρυθμίσεων.

6. Ειδική αγωνιστική ECU της Magneti Marelli.

7. Αναθεωρημένα καλύμματα κινητήρα για μειωμένο πλάτος.

8. Διαφορετικό καζανάκι για να επιτρέψει καλύτερη τοποθέτηση λαιμών.

 

Στο δρόμο, ο νέος κινητήρας των 765κ.εκ. της κορυφαίας στην κατηγορία Street Triple RS προσφέρει υψηλότερο από ποτέ επίπεδο απόδοσης για μια Street Triple - παρέχοντας ισχύ 123PS @ 11,700σαλ και ροπή 77Nm @ 10,800σαλ. Στην αγωνιστική του εκδοχή για την Moto2TM αποδίδει 140PS @ 14,000σαλ και ροπή πάνω από 80Nm @ 11,000σαλ.

 

Διαθέτει περισσότερα από 80 νέα εξαρτήματα σε σύγκριση με τον κινητήρα της προηγούμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της διαμέτρου και της διαδρομής. Τα ολοκαίνουργια εξαρτήματα του κινητήρα

περιλαμβάνουν:

1. νέα στρόφαλο

2. νέα έμβολα

3. νέες μπιέλες και αντικραδασμικούς άξονες

4. κύλινδροι αλουμινίου με επίστρωση Nikasil

5. αναθεωρημένο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Ο αγωνιστικών προδιαγραφών κινητήρας Triumph 765κ.εκ. Moto2TM έχει σχεδιαστεί για να του επιτρέπεται να αναπνέει πιο ελεύθερα και να ανεβάζει περισσότερες στροφές σε σχέση με τον κινητήρα παραγωγής, για αυξημένη συνολική απόδοση.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Marc Marquez

« Προηγούμενο άρθρο

O Bautista έχει προσφορά από την Ducati στα SBK

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα