• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πόσο κοντά είναι SBK & MotoGP;
Με λάστιχα δοκιμών Pirelli είναι πολύ κοντά!
Νέα 12/07/2020 - 13:50

O Giorgio Barbier, ο επικεφαλής της Pirelli για τα ελαστικά των WSBK λέει ότι το λάστιχο Κατατακτηρίων της εταιρίας του δεν έχει διαφορά στο σκελετό και απλά έχει μια πιο μαλακή γόμα, ικανή να προσαρμόζεται σε κάθε πίστα. “Τη διαφορά πάντα την κάνουν οι οδηγοί, στο τρόπο με τον οποίο καταφέρνουν να το πάνε στο όριο, μέσα από το δικό τους στυλ και την εμπιστοσύνη που τους δίνει”, λέει χαρακτηριστικά ο Ιταλός.

Ο πρόσφατος χρόνος δοκιμών του Johnny Rea (Kawasaki) στην Βαρκελώνη, όπου με 1:40.450 ήταν κάτω από το 1:40.507 που σημείωσε πέρυσι στον Αγώνα του MotoGP o Mac Marquez, αλλά και ο χρόνος του Scott Redding (Ducati) στο πρόσφατο τεστ στο Μιζάνο, όπου ήταν μόλις ένα δέκατο πάνω από το χρόνο του Aleix Espargaro (Aprilia), δείχνουν ότι η διαφορά SBK – MotoGP δεν είναι τόσο μεγάλη! Ή μήπως είναι; Γιατί καμιά φορά οι απόλυτοι αριθμοί δεν λένε την αλήθεια...

Πρώτον το MotoGP δεν έχει ειδικό λάστιχο Κατατακτηρίων και οι χρόνοι του MotoGP γίνονται με λάστιχο που μπορεί να βγάλει έναν ολόκληρο Αγώνα 120 χλμ., ενώ τα SBK έχουν ειδικό λάστιχο Κατατακτηρίων που βγάζει ελάχιστους γύρους, ενώ και τα ελαστικά για τον Αγώνα τους καλούνται να βγάλουν μόλις 100χλμ. απόσταση. 

Δεύτερον πρέπει κάθε φορά να συγκρίνουμε τους χρόνους και σε σχέση με την κατάσταση της πίστας, η οποία αλλάζει μέρα με τη μέρα, πόσο μάλλον εποχή με εποχή. Για παράδειγμα την ημέρα που πέτυχε τον απίστευτο χρόνο του ο Ρέι, η πίστα είχε θερμοκρασία ασφάλτου 30º, ενώ τον χρόνο που γράψαμε ότι πέτυχε ο Μάρκεθ τον έκανε με θερμοκρασία ασφάλτου στους 50°.

Τρίτον σε πίστες με μεγάλες ευθείες η διαφορά τελικής ταχύτητας των MotoGP είναι χαοτική, για παράδειγμα στην Βαρκελώνη ο Ρέι έγραψε 316χλμ/ώρα, την ώρα που ο Ρινς με τη Σουζούκι του έγραψε 345χλμ/ώρα. Βέβαια με τέτοια διαφορά σε τελική δεν είναι περίεργο που το απόλυτο ρεκόρ πίστας του MotoGP το έχει ο Χόρχε Λορένθο με χρόνο 1:38.680, σχεδόν δ'ύο δευτερόλεπτα κάτω από το χρόνο του Ρέι.

Βέβαια σε πίστες με μικρότερες ευθείες και σε πίστες όπου η οδήγηση παίζει το σπουδαιότερο ρόλο, η διαφορές είναι σχετικά μικρές. Τα Pirelli μάλιστα αποδίδουν πολύ καλά όταν η πρόσφυση είναι μεγαλύτερη. “Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η νέα άσφαλτος στο Μιζάνο προσφέρει εκπληκτική πρόσφυση”, λέει ο Μπαρμπιέρι για να εξηγήσει το φοβερό χρόνο του Ρέντινγκ και συμπλήρωσε: “το λάστιχο λειτούργησε και σε υψηλές θερμοκρασίες, επιτρέποντας στους οδηγούς να το πιέσουν στο όριο. Αυτό μας δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση και μας δείχνει ότι ακολουθούμε το σωστό δρόμο στην εξέλιξη”.

Πάντως αν συγκρίνουμε μόνο τους απόλυτους χρόνους σε κάθε πίστα ή τους χρόνους Αγώνα, τότε θα διαπιστώσουμε ότι παντού η διαφορά είναι ακόμη μεγάλη. Αλλά από την άλλη μεριά μιλάμε για πρωτότυπες μοτοσυκλέτες με ένα κόστος που μπορεί να ξεπερνά τα 5 εκατομμύρια € ανά μοτοσυκλέτα, σε σύγκριση με μοτοσυκλέτες που βασίζονται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής με κόστος κοντά στις 50,000€.

 

Επόμενο άρθρο »

Η HRC υπογράφει με τον Pol Espargaro

« Προηγούμενο άρθρο

BMW M Χορηγός Τίτλου στο Grand Prix της Styria

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα