• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Γιατί ο Marquez ανυπομονεί για το Sachsenring;
Του Mat Oxley, Απόδοση Θάνος Κυλάφης
Νέα 24/05/2021 - 22:56

Κατά τον τρίτο αγώνα μετά την επιστροφή του (αγώνας στο Le Mans), o Marc Marquez βρέθηκε στην κορυφή αμέσως μετά την αλλαγή των μοτοσυκλετών και μέσα σε δύο γύρους έχτισε διαφορά 1.5 δευτερολέπτου. Η ικανότητά του σε αυτές τις συνθήκες, όπως και οι μειωμένες απαιτήσεις ως προς την φυσική κατάσταση σε έναν αγώνα με βρεγμένη πίστα τον βοηθούσαν ως προς αυτό, καθώς λειτουργούσαν ως αντιπρόταγμα στον τραυματισμένο δεξί του ώμο.

Ο Marquez τελικά έπεσε στην 14η στροφή σε μια πτώση πανομοιότυπη με αυτές που τόσο ο ίδιος, όσο και ο ομόσταυλός του Pol Espargaro είχαν εκείνο το πρωί, κατά τη διάρκεια του ζεστάματος. Με το γκάζι κλειστό και στην είσοδο της στροφής. Ο οδηγός της Honda Takaaki Nakagami, εξήγησε για αυτό ακριβώς το πρόβλημα: "Στο στεγνό νιώθω άνετα πάνω στην μοτοσυκλέτα, αλλά στο βρεγμένο δεν έχω καθόλου αίσθηση του πίσω μέρους, ειδικά στο φρενάρισμα και στην είσοδο της στροφής. Είχα πολλές στιγμές σαν του Marc στον αγώνα, οπότε η Honda πρέπει να καταλάβει τί γίνεται στο βρεγμένο για το μέλλον".

Λογικά είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων, όπως το κέντρο βάρους, η ισορροπία της μοτοσυκλέτας, οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων κ.λπ., αλλά αυτό που δεν ταιριάζει είναι ότι ο Alex Marquez πέρυσι σε ένα βρεγμένο Le Mans, βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Βασική διαφορά μεταξύ του Marc Marquez και των τριών υπόλοιπων αναβατών της Honda ήταν η επιλογή ελαστικών. Ενώ οι Pol Espargaro, Alex Marquez και Takaaki Nakagami διάλεξαν μαλακό βρόχινο πίσω ελαστικό (που τους έδινε πλεονέκτημα όσο η πίστα ήταν βρεγμένη), ο Marc διάλεξε μεσαίο βρόχινο, ελπίζοντας σε πλεονέκτημα όσο η πίστα θα στέγνωνε.

Πάντως ο Marc Marquez είναι ευχαριστημένος που κατάφερε να είναι γρήγορος και ας έπεσε: "Το καλό είναι ότι σήκωσα την μοτοσυκλέτα μετά την πτώση και ήμουν ο πιο γρήγορος αναβάτης στην πίστα". Στον γύρο που έπεσε είχε ήδη ενημερώσει την ομάδα του ότι θα έμπαινε στα pits για αλλαγή σε σλικ ελαστικά. Η διαφορά του εκείνη την στιγμή με τον πρώτο στον αγώνα, Jack Miller, ήταν 42 δευτερόλεπτα. Μια αλλαγή μοτοσυκλέτας θα του στοίχιζε άλλα 40 δευτερόλεπτα και ,με εννέα γύρους να απομένουν, θα έπρεπε να είναι 9 δευτερόλεπτα ταχύτερος σε κάθε γύρο για να τον φτάσει. Ίσως να τα κατάφερνε, αν έκανε τα σλικ ελαστικά να δουλέψουν και κατάφερνε να κάνει γύρους σε 1.34, την ώρα που ο Miller στους τελευταίους 10 γύρους έκανε 1.43 με 1.44. Αλλά η ιστορία δεν γράφεται με αν.

Ο Marc έχει πολύ δρόμο ακόμα για να φτάσει στην πρότερη φυσική του κατάσταση και αυτό ίσως να μην γίνει καν φέτος, γιατί κάποιοι μύες στο δεξί του χέρι είναι ακόμα αδύναμοι. Για αυτό δεν ευθύνεται μόνο η πτώση του περσινού Ιουλίου.

"Στο γυμναστήριο βλέπουμε ότι κάποιοι μύες βρίσκονται στο 80% της δυνατότητάς τους αλλά κάποιοι άλλοι στο 50%, οπότε εξαρτάται πολύ από το τι κινήσεις κάνω", δήλωσε ο Ισπανός. "Ο ώμος είναι το σημείο που με ζορίζει περισσότερο, ειδικά το πίσω μέρος του. Εκεί δουλεύω περισσότερο, προσπαθώντας να βελτιωθώ".

"Πριν δυο χειμώνες είχα μια εγχείρηση στον δεξί ώμο, ο οποίος δεν ανέκαμψε 100% γιατί υπήρχε ζημιά σε κάποια νεύρα. Όλο αυτό έκανε την ανάρρωση πιο δύσκολη. Στην πίστα, αν η μοτοσυκλέτα κάνει κάποια επιθετική κίνηση δεν μπορώ να την ελέγξω όπως θέλω. Δεν νιώθω πλήρη έλλειψη ασφάλειας, αλλά δεν νιώθω και άνετα".

Παρόλα αυτά, ο Marquez είναι ήδη πολύ δυνατός στις αριστερές στροφές καθώς σε αυτή την πλευρά του σώματός του δεν υπάρχει κάποιο θέμα. Πάντα προτιμούσε τις αριστερές στροφές και για αυτό και πάντα ήταν σχεδόν ανίκητος σε πίστες αντίθετες με την φορά του ρολογιού. Χαρακτηριστικά, για τον αγώνα του Le Mans είχε αναφέρει ότι δυσκολεύεται μόνο στις δεξιές στροφές και για αυτό προσπαθεί στις υπόλοιπες να κερδίσει περισσότερο χρόνο, πιέζοντας στο όριο.

Η πρώτη πίστα στο ημερολόγιο αγώνων που ακολουθεί αυτή την διάταξη (αντίθετα με την φορά του ρολογιού) είναι το Γερμανικό GP, στο Sachsenring, όπου ο Marquez έχει κερδίσει κάθε φορά που αγωνίστηκε από το 2009! Το πιο πιθανό είναι ότι εκεί θα δούμε μια καλή εικόνα της πραγματικής κατάστασης του Marc Marquez.

Πριν από αυτό βέβαια προηγούνται οι αγώνες του Mugello και της Βαρκελώνης, δύο πίστες πολύ απαιτητικές ως προς τη φυσική κατάσταση.

Ίσως εν τέλει να είναι καλό για τον Marquez να βρεθεί εκτός διεκδίκησης του τίτλου για το 2021 (κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα), καθώς αυτό θα του επιτρέψει να έχει μια πιο χαλαρή και πιο ήρεμη αντιμετώπιση ως προς τους αγώνες μέχρι να επανέλθει 100%. Βέβαια όπως όλοι ξέρουμε δεν είναι αυτός ο τρόπος που σκέφτονται οι ταχύτεροι αναβάτες στον κόσμο, καθώς αν σκεφτόντουσαν έτσι, δεν θα ήταν οι ταχύτεροι αναβάτες στον κόσμο.

Επόμενο άρθρο »

Εντυπωσιακός ο Περιστεράς

« Προηγούμενο άρθρο

Τι θα γίνει στην Moto2 στο Mugello;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα