• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας Πορτογαλία - Portimao
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Θα μπορούσε η Honda να στοχεύει στον Mir;
Για το 2023
Νέα 20/12/2021 - 18:13

Με τα πρώτα στάδια φημολογιών για την σεζόν του 2023 στα MotoGP σε πλήρη εξέλιξη μήνες πριν καν ξεκινήσει η σεζόν του 2022, υπάρχουν ήδη εικασίες σχετικά με το ποια εργοστάσια θα κάνουν μεγάλες προσφορές για τους αναβάτες και ποιος θα καταλήξει πού στο τέλος ενός έτους κατά το οποί λήγουν το 85% των συμβολαίων του grid.

Μεταξύ των ονομάτων που είναι πιο πιθανό να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Suzuki το 2020, Joan Mir.


Θα βρίσκεται στην κορυφή των καταλόγων αγορών πολλών ομάδων, τόσο χάρη στο απίστευτο ταλέντο του 24χρονου όσο και λόγω των συνθηκών στις οποίες η υπεράσπιση του τίτλου του στη Suzuki απέτυχε.

Με απλά λόγια, από την Suzuki λείπει κάτι βασικό: οι πόροι τόσο για να ανταποκριθεί στις προσφορές μισθών που θα λάβει ο Mir από αλλού όσο και, πιο σημαντικό, οι πόροι που απαιτούνται για να κρατήσει την GSX-RR ενημερωμένη και ανταγωνιστική σε σύγκριση με τους αντιπάλους της.

Δεν είναι μυστικό ότι το 2020 ήταν μια κάπως τυχαία σεζόν για τη Suzuki.

Φέρνοντας μια εξαιρετικά καλή μοτοσυκλέτα στις εναρκτήριες δοκιμές της χρονιάς και στη συνέχεια υποβοηθούμενη από το πάγωμα ανάπτυξης που επιβλήθηκε ανεπίσημα στις ομάδες από τον COVID-19, ήταν σε λιγότερο μειονεκτική θέση από ό,τι συνήθως όντας το μικρότερο από τα εργοστάσια MotoGP της Ιαπωνίας.

Και με τον Mir επί του σκάφους, η Suzuki το εκμεταλλεύτηκε μέχρι το τέλος.

Ωστόσο, το 2021 έδειξε τις αδυναμίες αυτής της στρατηγικής. Τώρα η κατάσταση λειτούργησε εναντίον της Suzuki και όχι υπέρ της, καθώς η συνεχιζόμενη πανδημία άφησε το βασικό προσωπικό αποκλεισμένο στην Ευρώπη και ανίκανο να παράσχει καθοδήγηση και ανατροφοδότηση στο τμήμα αγώνων στην Ιαπωνία. Η Suzuki βρέθηκε πίσω σε ανταγωνιστικούς όρους.

Αυτό φάνηκε πιο ξεκάθαρα από την έλλειψη συσκευής ride height μέχρι τα μέσα της σεζόν – κάτι που τόσο ο Mir όσο και ο ομόσταυλός του, Alex Rins, φώναζαν από τον πρώτο αγώνα.

Αυτή η έλλειψη εξέλιξης ήταν ο  βασικός παράγοντας στην αδυναμία του Mir να υπερασπιστεί με επιτυχία τον τίτλο του ενάντια στον Fabio Quartararo της Yamaha και τον Pecco Bagnaia της Ducati.

Αν και είναι δίκαιο να πούμε ότι ο Mir, όπως οι περισσότεροι νέοι αντίπαλοί του, έχει πολύ περισσότερο κίνητρο από την προοπτική της επιτυχίας παρά από ένα μεγάλο μισθό, είναι επίσης πραγματικότητα ότι η Honda, η Yamaha, η KTM ή ακόμα και η Aprilia (με τη μητρική εταιρία της Piaggio να γεμίζει με μετρητά μετά την άνοδο των πωλήσεων σκούτερ) οι προσφορές που θα καταθέσουν στον Mir θα είναι μεγαλύτερες  από αυτές που μπορεί να αντιπαραθέσει η Suzuki.

Ποιοι από τους κατασκευαστές είναι πιο πιθανό να προσπαθήσουν να κυνηγήσουν τον πρωταθλητή της Suzuki;

Λοιπόν, παρά το γεγονός ότι η απόπειρα "αρπαγής" ταλέντων ήταν κάτι σαν παράδοση της Ducati στο παρελθόν, φαίνεται ότι εκείνες οι μέρες βρίσκονται στο παρελθόν καθώς πλέον η Ducati έχει μια "γραμμή παραγωγής" ταλέντων για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της.

Η KTM έχει επίσης ένα αρκετά ευρύ πεδίο επιλογών και η τετραετής παράταση του συμβολαίου του Brad Binder σημαίνει ότι τουλάχιστον μία από τις θέσεις της έχει καλυφθεί.

Ομοίως στη Yamaha, το συμβόλαιο του Franco Morbidelli δεν  είναι συγχρονισμένο με των υπολοίπων (καθώς το συμβόλαιό του λήγει το 2023), κρατώντας τον στη θέση του, και ενώ ο Quartararo έχει ήδη δηλώσει ότι θα σκεφτεί κάθε προσφορά που θα δεχθεί, είναι δύσκολο η Yamaha να μην παλέψει με νύχια και με δόντια για να κρατήσει τον Πρωταθλητή της στις τάξεις της.

Η Aprilia έχει περιορισμένο χώρο και αν η RS-GP δεν κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, είναι δύσκολο να ο Mir να κινηθεί προς τα εκεί, ειδικά αφού η ομάδα μόλις κατάφερε να πάρει τον Maverick Vinales από τη Yamaha.

Αυτό αφήνει μόνο έναν κατασκευαστή – και αναμφισβήτητα είναι αυτός που χρειάζεται περισσότερο ένα εντυπωσιακό νεαρό ταλέντο μετά από μια περίοδο ξηρασίας.

Τα πράγματα ήταν δύσκολα για τη Honda από τότε που ο Marc Marquez έσπασε το χέρι του στη Jerez τον Ιούλιο του 2020, με τον Ισπανό πολυπρωταθλητή να επιστρέφει στις νίκες το 2021, αλλά να τραυματίζεται ξανά. 

Κατασκευαστής μιας διαβόητα επιθετικής και μη φιλικής προς τον αναβάτη μοτοσυκλέτας RC213V, η Honda πέρασε μια ακόμη πιο δύσκολη περίοδο με τους άλλους τρεις αναβάτες της, έχοντας μόνο δύο βάθρα για τον Alex Marquez και ένα για τον Pol Espargaro να επιδείξει τις δύο τελευταίες σεζόν.

Ο Marc Marquez δεν θα πάει πουθενά, φυσικά, παρόλο που επιστρέφει από τραυματισμό, καθώς έχει ίσως το μεγαλύτερο συμβόλαιο με χρήματα που προσφέρθηκε ποτέ σε αναβάτη MotoGP, μια φημολογούμενη συμφωνία 100 εκατομμυρίων ευρώ που τον κρατά στη θέση του μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του 2024.

Όμως, στην άλλη πλευρά του γκαράζ, τα πράγματα έχουν πάει λιγότερο καλά για τον Espargaro.

Βρίσκοντας τη μετάβαση από την KTM στη Honda πολύ πιο δύσκολη από ό,τι περίμενε, έχει δυσκολευτεί από τότε που ξεκίνησε, καταφέρνοντας τελικά  να ανέβει στο βάθρο στο τέλος της χρονιάς – και ακόμη και τότε, μόνο όταν οι συνθήκες ήταν κάπως ευνοϊκές.

Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος του μπορεί να είναι περιορισμένος όταν το τρέχον  συμβόλαιό του λήγει σε ένα χρόνο;  Ίσως όχι αμέσως, με τη Honda να μην βιάζεται να ανανεώσει το συμβόλαιο όπως θα βιάζεται η Yamaha για να δεσμεύσει τον Quartararo για το μέλλον, για παράδειγμα.

Όμως, ενώ θα δώσει στον Espargaro χρόνο να δει εάν οι αλλαγές του φετινού χειμώνα στη μοτοσυκλέτα θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και θα του επιτρέψουν να οδηγεί ξανά με πιο φυσικό τρόπο, είναι πιθανό να στοχεύει η Honda στον Mir εάν τα πράγματα δεν πάνε καλά.
Υπάρχει επίσης ένας απλός λόγος για αυτό: το στυλ οδήγησης του Mir, το οποίο στην πραγματικότητα φαίνεται πολύ πιο κατάλληλο για τον V4 κινητήρα της Honda από τον κινητήρα εν σειρά της GSX-RR.

Ο άνθρωπος που αναμφισβήτητα τον γνωρίζει καλύτερα στη μοτοσυκλέτα έχει ήδη αναφερθεί επιφανειακά στο θέμα με τον αρχιμηχανικό του Mir, Frankie Carchedi, να έχει δηλώσει κατά την περασμένη ότι το στυλ του αναβάτη του στη μοτοσυκλέτα είναι ιδιαίτερα επιθετικό.

"Υπάρχουν ορισμένες πτυχές στην τηλεμετρία που μπορούν να δώσουν πολλά από την πρώτη φορά που οδηγείσα μια μοτοσυκλέτα, και για εμάς το έκαναν", παραδέχτηκε ο Carchedi για τις εμπειρίες του με τον Mir.

"Είναι δύσκολο να μην μπω σε λεπτομέρειες, αλλά είναι το πώς μπορεί να φρενάρει. Πώς σταματά την μοτοσυκλέτα – δεν χρειάζεται να τα έχει όλα στην εντέλεια και δεν έχει σημασία αν είναι χαμηλή ή υψηλή πρόσφυση, μπορεί (ο Mir) να κάνει τη διαφορά".

"Τα ελαστικά αποκτούν λίγο καλύτερη προσφυση και είναι  λίγο πιο μαλακά κάθε χρόνο, επομένως περιορίζεσαι στο πόσο μπορείς πραγματικά να σταματήσεις τη μοτοσυκλέτα".

"Αλλά μπορεί να βρει το όριο του τι μπορεί να αντέξει το ελαστικό και μετά βασικά να παίξει με τα φρένα μέχρι το σημείο που ξεπερνά ελαφρώς το όριο. Δεν είναι η πιο ομαλή πίεση στα φρένα, αλλά είναι ένα ταλέντο – και είναι το ίδιο με το μπροστινό και το πίσω μέρος. Είναι απίστευτο, και σίγουρα είναι η δύναμή του. Για ένα νεαρό παιδί, έχει μεγάλη αίσθηση με την μοτοσυκλέτα".

Αυτό ακριβώς ζητά από έναν αναβάτη η RC213, προσαρμοσμένη από το 2013 στο πολύ παρόμοιο στυλ οδήγησης του Marc Marquez.

Οι δυνατότητες του Mir σε αυτό το μέτωπο είναι κάτι που η Honda γνωρίζει σίγουρα καλά, εν μέρει χάρη στον χρόνο που αφιερώνουν όλες οι ομάδες τώρα για να αναλύσουν τους αντιπάλους τους στην πίστα.

Εάν η Honda επιθυμεί έναν αντικαταστάτη για τον Espargaro (και, με συνεχή προβλήματα τραυματισμών, ενδεχομένως ακόμη και για τον Marquez), τότε ένας αποδεδειγμένος Πρωταθλητής  είναι ακριβώς το είδος του αναβάτη που θα μπορούσε να ψαρέψει.

Φυσικά, μια τέτοια κίνηση πιθανότατα θα είχε επίσης αρνητικά αποτελέσματα στη Suzuki.

Θα ήταν περίεργο να δούμε την ομάδα να επιλέγει να αντικαταστήσει και τους δύο αναβάτες ταυτόχρονα, εξασφαλίζοντας ενδεχομένως μια σανίδα σωτηρίας για τον Rins στην άλλη πλευρά του γκαράζ – και ενδεχομένως ανοίγοντας την πόρτα στη Suzuki να στρατολογήσει ένα άλλο ταλέντο από την Moto2 για να αντικαταστήσει τον Mir.

Επόμενο άρθρο »

Πρώτη εμφάνιση της Ducati MotoE

« Προηγούμενο άρθρο

Jarvis: Ο Viñales παλεύει ακόμα με τους εσωτερικούς του δαίμονες

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
H DUCATI ΘΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟ 2022;
  • ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ
  • ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ YAMAHA, APRILIA, KTM ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΕΣ
  • ΟΧΙ, Ο MARC MARQUEZ ΚΑΙ H HONDA ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ