• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
7ος Αγώνας Γαλλία - Λε Μαν
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Όλα καινούργια ή τίποτα για την Honda
Του Manuel Pecino
Νέα 19/01/2022 - 14:39

"Tα πάντα στην νέα μοτοσυκλέτα". Αφού ακούσαμε τους αναβάτες της Honda στην παρουσίαση της περασμένης Πέμπτης για το 2022, είναι αναπόφευκτο να κάνουμε μια σύγκριση με το κλασικό παιχνίδι ρουλέτας «Όλα στο κόκκινο/μαύρο». Γιατί ήταν ξεκάθαρο ότι οι αναβάτες του HRC εμπιστεύονται τα πάντα στη νέα μοτοσυκλέτα που θα βάλει η Honda σε τροχιά αυτή τη σεζόν. Μια RCV που δεν θα είναι μια αναθεωρημένη έκδοση αυτής που χρησιμοποιήθηκε το 2021, αλλά μια RCV που, σύμφωνα με τα λόγια των μηχανικών της Honda, θα είναι μια αλλαγή στη φιλοσοφία που ακολουθήθηκε μέχρι τώρα. Και αυτό στους αγώνες αντιστοιχεί στην «αστική ζωή» με κάτι σαν επανάσταση.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η αρχή των επαναστάσεων είναι να επιβάλλουν σημαντικές αλλαγές προς το καλύτερο. Αλλαγές που μερικές φορές υλοποιούνται, αλλά πολλές άλλες αποτυγχάνουν στην προσπάθεια. Στα MotoGP υπάρχουν πολλά παραδείγματα φιάσκου σε αυτές τις επαναστατικές διαδικασίες και η Honda είναι ο πρωταγωνιστής σε ένα μεγάλο μέρος τους. Ο κατάλογος πηγαίνει από τις ιστορικές αποτυχίες της NR500 ή της πρώτης NSR 2T του 1984, σε ορισμένες εκδόσεις της RCV, όπως το 2016.


Στην πραγματικότητα, ανατρέχοντας στα όσα ειπώθηκαν τότε από τους αναβάτες της, μόνο δύο RCV γεννήθηκαν νικητές στα 20 χρόνια ύπαρξης των MotoGP: το 2002 και αυτό που έφτασε ως εξέλιξη στα μέσα της σεζόν του 2012. Το πρώτο κράτησε μέχρι το 2006, το δεύτερο μέχρι τα μέσα του 2014. Με άλλα λόγια, μόλις ξεκίνησε η κατηγορία MotoGP, το HRC τα κατάφερε μόνο δύο φορές.

Όσον αφορά την RCV του 2022, μέχρι στιγμής τα «vibes» είναι θετικά. Οι Pol Espargaró, Alex Márquez και Takaaki Nakagami συμφωνούν ότι τα πρωτότυπα που δοκιμάστηκαν στη Jerez στα τέλη Νοεμβρίου διορθώνουν ένα μεγάλο μέρος των ελαττωμάτων της RCV 2021. Ο Pol είπε:

"Οι μοτοσυκλέτες που δοκιμάσαμε στη Jerez παράγουν πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση στο πίσω μέρος, κάτι που θα μας δώσει πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια πίσω. Θα μας βοηθήσει πολύ με τα high sides που υποστήκαμε πέρυσι, αλλά επίσης, ειδικά θα έλεγα, στην είσοδο των στροφών. Με την μοτοσυκλέτα του 2021 είχαμε πάντα αυτή την αίσθηση του κουνήματος πίσω που δεν μας επέτρεπε να χρησιμοποιήσουμε το πίσω φρένο ή να μπούμε γρήγορα  στις στροφές. Αυτό είναι το κράτημα που ζητάω από τότε που ήρθα στη Honda. θα μας βοηθήσει πολύ στις προσπεράσεις. Σίγουρα έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά".

"Τώρα, προφανώς το να έχεις πολύ περισσότερο κράτημα στο πίσω μέρος δημιουργεί άλλα προβλήματα που δεν είχες πριν. Το μπροστινό μέρος, για παράδειγμα, υποφέρει πλέον πολύ. Χρειάζεσαι, μεταξύ άλλων, πιο μαλακό ελαστικό στο μπροστινό μέρος που θα μας επιτρέπει να στρίβουμε περισσότερο… Αλλά έχουμε αυτό που ζητήσαμε, τώρα είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη δουλειά μας".

Ο Marc Márquez ήταν λιγότερο ενθουσιώδης από τον ομόσταυλό του, πιο προσεκτικός, πιθανώς λόγω των εμπειριών του στο παρελθόν και ίσως επειδή σήμερα η προτεραιότητά του δεν είναι τόσο η RCV του 2022 αλλά η φυσική του αποκατάσταση.


Κανονικά όταν συμβαίνουν τέτοιες δραστικές αλλαγές όπως αυτή που θα γίνει με την RCV του 2022, η στρατηγική των μηχανικών είναι να χρησιμοποιούν την παλιά και τη νέα ιδέα παράλληλα ως δίκτυο, σε περίπτωση που η νέα ιδέα δεν είναι η απάντηση στα προβλήματα της προηγούμενης μοτοσυκλέτας. Αλλά σε αυτή την περίπτωση αυτή η προσέγγιση δεν λειτουργεί γιατί η παλιά ιδέα είναι ξεκάθαρα ξεπερασμένη σε σύγκριση με την Ducati Desmosedici. Ως εκ τούτου, η πίεση είναι στο υψηλότερο επίπεδο στις τάξεις του HRC.

Επόμενο άρθρο »

Ezpeleta: O Petrucci απέδειξε στο Dakar ότι τα MotoGP έχουν τους καλύτερους αναβάτες

« Προηγούμενο άρθρο

Ατύχημα στο motocross για τον Remy Gardner

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΤΟ "ΣΩΣΙΜΟ" ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΜΑΡΚΕΘ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ:
  • ΤΟ ΒΡΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΝΙΚΕΣ
  • ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΠΑΛΙ
  • ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΟΔΗΓΙΚΑ