• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Superpole race στα MotoGP, εκκίνηση ανά 5" στις ΚΑΤ;
Τί λένε οι αναβάτες για τις τακτικές "cruising" και "towing";
Νέα 19/04/2022 - 14:23

Οι αναβάτες των Grand Prix που ακολουθούν (towing) ο ένας τον άλλον στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές τόσο για να εκμεταλλευτούν το slipstream όσο και να χρησιμοποιήσουν μια πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα ως σημείο αναφοράς είναι μια τακτική που έχει καθιερωθεί εδώ και καιρό και προκαλεί διάφορους βαθμούς οργής και αγανάκτησης σχεδόν σε κάθε Σαββατοκύριακο αγώνα MotoGP.

Μερικοί αναβάτες κέρδισαν σχεδόν κωμική φήμη επειδή βασίστηκαν σε αυτή την τακτική για να προκριθούν πολλές φορές. Ο Marc Marquez, παρά το πόσο εκπληκτικός είναι ο ίδιος, το κάνει τακτικά.


Στα όρια του θλιβερού, είδαμε πολλές σκηνές στην τηλεοπτική μετάδοση στο Austin των αναβατών να απλώνονται σε όλη την πίστα και να περιμένουν (cruising) κάποιον να ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια των, ζωτικής σημασίας, ΕΔ3 καθώς και την οργή του Aleix Espargaro προς τον Alex Marquez μετά την πρόκριση. Αυτά τα περιστατικά έφεραν πάλι το θέμα στο προσκήνιο.


Οδήγησαν σε εκκλήσεις για τα MotoGP να μιμηθούν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes, δημιουργώντας κάτι αντίστοιχο του αγώνα Superpole που χρησιμοποιείται για να ορίσει τις θέσεις του grid για τους Κυριακάτικους αγώνες. Ο Fabio Quartararo είναι μεταξύ των υποστηρικτών αυτού.


Αλλά ο Alex Rins της Suzuki έχει διαφορετική ιδέα. Ήταν από τους πιο έντονους επικριτές του τι συνέβη στο Circuit of the Americas το περασμένο Σάββατο.

"Είναι απαράδεκτο. Είναι απαράδεκτο αυτό που είδαμε στα MotoGP", ανέφερε ο αναβάτης της Suzuki. "Είμαστε αναβάτες MotoGP. Νομίζω ότι περιμένουν περισσότερα από τους αναβάτες της Moto3. Η διεύθυνση του αγώνα, οι αγωνοδίκες πρέπει να κάνουν κάτι γιατί δεν είναι αυτός τρόπος να γίνει το Grand Prix. Είμαστε η μεγάλη κατηγορία, πρέπει να δώσουμε το παράδειγμα στους άλλους".

"Δεν έχω λόγια να περιγράψω το συναίσθημα. Ήμουν στις ΚΑΤ1 πιέζοντας, πιέζοντας, πιέζοντας, μετά τέσσερις ή πέντε αναβάτες μπροστά σταμάτησαν. Δεν βγάζει νόημα. Είναι τόσο επικίνδυνο. Πρέπει να κάνουν κάτι γιατί, έτσι, δεν πάμε καλά".

Η πρότασή του δεν είναι μια ριζική ανανέωση του σχήματος, αλλά η υποχρεωτική χρονική απόσταση μεταξύ των αναβατών για τις εξόδους τους από τα pits στην αρχή των κατατακτήριων. Αυτά τα κενά θα κυμαίνονται κατά την διάρκεια των κατατακτηρίων προφανώς καθώς οι αναβάτες αντιμετωπίζουν τους αργούς γύρους τους με διαφορετικό τρόπο, αλλά ο Rins πιστεύει ότι αυτό θα καθιστούσε τουλάχιστον πολύ σαφές ποιος έπρεπε να τιμωρηθεί - και ελπίζει ότι στη συνέχεια θα τιμωρηθούν σωστά.

"Σκεφτόμουν,να γίνει ίσως για τις ΚΑΤ1, τις ΚΑΤ2, με τη σειρά της κατάταξης των ΕΔ3, πηγαίνοντας για παράδειγμα «Ο Aleix τερμάτισε 11ος, άρα φεύγει, μετά πέντε δευτερόλεπτα αναμονής για τον επόμενο αναβάτη και μετά φεύγει ο επόμενος αναβάτης. Έτσι, θα δουν ποιοι είναι οι αναβάτες που κλείνουν το γκάζι και μετά θα τιμωρηθούν".

Δεν ένιωσαν όλοι οι αναβάτες ότι ήταν απαραίτητη μια αλλαγή. Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά ο Alex Marquez ήταν μεταξύ των υπερασπιστών της πρακτικής.

"Για μένα είναι καλό αν θέλουν να με ακολουθήσουν, θα σημαίνει ότι είμαι γρήγορος", είπε ο αναβάτης της Honda. "Είναι κάτι που συμβαίνει στη Moto3, συμβαίνει στη Moto2, συμβαίνει στα MotoGP. Αυτό είναι το παιχνίδι. Να αλλάξουμε τον κανόνα, να κάνουμε superpole ή κάτι τέτοιο, νομίζω ότι θα είναι πιο βαρετό για το σόου".

Και τα παράπονα του Espargaro δεν υποστηρίχθηκαν ούτε από τον ομόσταυλό του στην Aprilia, Maverick Vinales, ούτε από τον αδερφό του, Pol.

"Ειλικρινά, αυτή δεν είναι η δουλειά μας", είπε ο Vinales όταν ρωτήθηκε τι πιστεύει για την ιδέα του Rins για τα χρονικά κενά. "Δεν θα χάσω χρόνο για να σκεφτώ αν θα κάνω κάτι – αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού. Μερικές φορές παίζεις καλύτερα, μερικές φορές παίζες  χειρότερα".


"Αλλά πρέπει να είσαι αρκετά έξυπνος για να διαλέξεις το καλό σημείο, γιατί, ειδικά με τον Aleix, είχαμε τρεις κίτρινες σημαίες σε τρεις γρήγορους γύρους στις ΕΔ3 . Έτσι δεν μπορέσαμε να κάνουμε ούτε έναν γύρο, με το τελευταίο (πίσω) ελαστικό. Είναι θέμα χρόνου. Τίποτα άλλο. Ο συγχρονισμός και η τύχη να αφιερώσεις τον χρόνο στη σωστή στιγμή, αυτό είναι όλο", ανέφερε ο Maverick που φαίνεται να ξέχασε γρήγορα τον εκνευρισμό του πέρυσι, όταν ο Marc Marquez τον ακολούθησε στις ΚΑΤ1 στο Mugello.

Ο Pol Espargaro αποκάλεσε αυτή την τακτική «μέρος της δουλειάς» που όλοι έπρεπε απλώς να αποδεχτούν και να δουλέψουν.

"Είμαστε όλο και πιο κοντά σε χρόνους και το ένα δέκατο, μπορεί να κάνει την διαφορά. Εντάξει, μερικές φορές σε επηρεάζει, όπως για μένα για παράδειγμα στη Mandalika με τον Alex Marquez και τον Marini, και μερικές φορές είσαι ο τύπος πίσω. Πρέπει να το κάνεις, δεν είναι πρόβλημα".

Επόμενο άρθρο »

Project Ducati MotoE: Video από τις δοκιμές στη Vallelunga

« Προηγούμενο άρθρο

Gardner: Οι πρώτοι αγώνες ήταν δύσκολοι

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα