• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - kat; ar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τί σημαίνει η απόφαση του Razgatlioglu να παραμείνει στα Superbikes;
Για όποιον άλλον αναβάτη θέλει να κάνει το "άλμα"
Νέα 30/05/2023 - 18:20

Η ανακοίνωση του Razgatlioglu για την μεταγραφή του ήρθε λίγες μόλις εβδομάδες αφότου δοκίμασε μια μοτοσυκλέτα Yamaha MotoGP, μια κίνηση που τροφοδότησε τις εικασίες ότι ο Τούρκος αναβάτης θα μπορούσε να είναι έτοιμος για μια κίνηση στα MotoGP με την ιαπωνική εταιρεία.

Ήταν μια δοκιμή την οποία παρακολούθησαν τα ανώτερα στελέχη της Yamaha, αν και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix της Αμερικής, ο Lin Jarvis είπε ότι η υπογραφή του Razgatlioglu θα ήταν απίθανη.

Είναι απίθανο σε εκείνο το στάδιο, στις αρχές Απριλίου, τα σχόλια του Jarvis να συνδέονταν με την πρόσφατα ανακοινωθείσα μεταγραφή στη BMW του Razgatlioglu. Σύμφωνα με έναν από τους Γερμανούς συναδέλφους στο paddock του WSBK, καμία προσφορά δεν είχε γίνει από τη BMW κατά τη διάρκεια του γύρου της Βαρκελώνης στις αρχές Μαΐου.

Σε ένα δελτίο τύπου της Yamaha, ο Razgatlioglu αναφέρθηκε σε «μια ευκαιρία» να πάει στο MotoGP – αλλά δεν ένιωθε ότι η μοτοσυκλέτα του ταιριάζει τόσο πολύ όσο μια Superbike, και έτσι επέλεξε να συνεχίσει στο WSBK με τη BMW.

Το πόσο μεγάλη ήταν αυτή η «ευκαιρία» είναι ασαφές. Όπως δήλωσε ο Jarvis, η Yamaha πιθανότατα δεν θα έχει δορυφορική ομάδα το 2024 και θα χρειαστεί έναν δεύτερο αναβάτη που να είναι απευθείας γρήγορος στην εργοστασιακή της ομάδα. Αυτή είναι μια θέση που καταλαμβάνει αυτή τη στιγμή ο Franco Morbidelli, ο οποίος έχει δυσκολευτεί από τότε που ανέβηκε στην εργοστασιακή ομάδα προς τα τέλη του 2021. Αν δεν είναι αυτός, υπάρχει πάντα η φήμη για τον Jorge Martin.

 

Ανεξάρτητα από αυτό, η απόφαση του Razgatlioglu να παραμείνει στο WSBK αντιμετωπίστηκε με ευρεία απογοήτευση καθώς ένα μακροχρόνιο ερώτημα έμεινε αναπάντητο: πόσο καλός θα ήταν στο MotoGP;

Οι περισσότεροι θα στηρίξουν τον Τούρκο σούπερ σταρ και την ικανότητά του. Ωστόσο, η διήμερη δοκιμαστική του έξοδος στη Jerez με τη Yamaha δεν συνοδεύτηκε από πυροτεχνήματα και διθυραμβικούς τίτλους στον Τύπο. Αν και δύο μέρες δεν είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να προσαρμοστεί κανείς σε μια μοτοσυκλέτα που είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που έχει συνηθίσει, το να τερματίσει τη δοκιμή σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον δοκιμαστή αναβάτη Cal Crutchlow της Yamaha δεν ήταν ίσως αυτό που θα περιμέναμε.

Με τον καιρό, ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ταλέντο του Razgatlioglu θα είχε φανεί στα MotoGP. Δυστυχώς, αυτός ο χρόνος δεν υπάρχει για τη Yamaha και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι το 2025 θα αποκτήσει δορυφορική ομάδα. Η ομάδα του Valentino Rossi έχει συνδεθεί πολλές φορές με αυτόν τον ρόλο, με τον θρύλο του MotoGP να γίνεται πρόσφατα επίσημος πρεσβευτής της ιαπωνικής εταιρείας. Όμως, δεδομένου της τρέχουσας απόδοσης της Yamaha στο MotoGP, είναι δύσκολο να τον δούμε να πείθεται να παρατήσει την Ducati (με την οποία η ομάδα του έχει κερδίσει ήδη δύο φορές το 2023 και απέχει μόλις έναν βαθμό από το προβάδισμα του πρωταθλήματος) για το πακέτο της Yamaha.

Έτσι, η απόφαση του Razgatlioglu να παραμείνει στο WSBK, σε συνδυασμό με την τρέχουσα αβεβαιότητα της Yamaha σχετικά με την κατάσταση της δορυφορικής της ομάδας, μπορεί κάλλιστα να έκλεισε την πόρτα σε οποιονδήποτε αναβάτη WSBK να κάνει τη μετάβαση στο MotoGP για κάποιο χρονικό διάστημα.

Οι τελευταίοι αναβάτες που πέρασαν από το WSBK στο MotoGP ήταν ο Eugene Laverty και ο Loris Baz το 2015, με τον τελευταίο να είχε τη μεγαλύτερη διάρκεια, καθώς έμεινε μέχρι το τέλος του 2017. Ο καλύτερος τερματισμός τόσο του Baz όσο και του Laverty ήταν η τέταρτη θέση. Από τότε, υπήρξαν μόνο σποραδικές εμφανίσεις από αναβάτες WSBK στο MotoGP. Ο Lorenzo Savadori διαγωνίστηκε σε αρκετούς αγώνες το 2021 με την Aprilia, με το καλύτερό του αποτέλεσμα να είναι η 14η θέση, αλλά επανήλθε στο ρόλο του δοκιμαστή αναβάτη όταν υπέγραψε ο Maverick Viñales.

Αλλά ο τελευταίος που είχε μια κάποια επιτυχία ήταν ο Crutchlow, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στο MotoGP το 2011 με την Tech3 μετά από ένα χρόνο στο WSBK το 2010 με τη Yamaha. Ο Crutchlow τελικά κέρδισε τρία Grand Prix.

 

Για χρόνια, ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jonathan Rea, συνδεόταν με μια μετακόμιση στο MotoGP, αλλά απέρριψε αρκετές προσφορές. Αυτή η πόρτα έχει κλείσει πλέον και κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας του θεωρήθηκε ότι όποιος σκεφτόταν να έρθει στο MotoGP από τους υπόλοιπους αναβάτες έπρεπε πρώτα να τον κερδίσει. Μεταξύ 2015 και 2020, κανείς δεν το έκανε, έως ότου ο Razgatlioglu τον εκθρόνισε τελικά το 2021. Αλλά αν ο Razgatlioglu δεν αποδειχθεί επιτυχημένος στην BMW (και αυτό είναι ένα ενδιαφέρον ερώτημα), το paddock του MotoGP θα χάσει γρήγορα το ενδιαφέρον του.

Και αν το MotoGP χάσει το ενδιαφέρον του για τον Razgatlioglu, δεν πρόκειται να ενθουσιαστεί από κανέναν άλλο σε αυτό το grid. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Alvaro Bautista, έχει ήδη περάσει από το MotoGP, όπως και ο Danilo Petrucci. Ο Rea πήρε την απόφασή του, ενώ η ευκαιρία του Baz πέρασε.

Ο Michael van der Mark ήταν σε παρόμοια θέση με τον Razgatlioglu αλλά δεν κατάφερε πολλά σε δύο αγώνες με την Tech3 Yamaha το 2017, τερματίζοντας εκτός βαθμών: 16ος στη Μαλαισία, 56.397 δευτερόλεπτα από τη νίκη, και 52.134 δευτερόλεπτα από τη νίκη στη 17η θέση στη Βαλένθια.

Ο Alex Lowes τα πήγε λίγο καλύτερα στους δύο αγώνες του με την Tech3 το 2016, τερματίζοντας 13ος στο Βρετανικό Grand Prix – 40,1 δευτερόλεπτα από τη νίκη, αλλά μόνο ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον πλήρους απασχόλησης Eugene Laverty, ενώ δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου.

Από το τρέχον grid WSBK εκτός από τον Razgatlioglu, ο μόνος βιώσιμος υποψήφιος που έχει μια αόριστη ευκαιρία να επανέλθει στο MotoGP είναι ο Remy Gardner – ο οποίος, μετά από μια σεζόν με την Tech3 KTM, απομακρύνθηκε από τη θέση του. Αλλά το πολύ μικρότερο ημερολόγιο του WSBK και η γενική πικρία που έχει για την απόλυσή του από την KTM στα τέλη του 2022 πιθανότατα έχει αλλάξει τις δικές του φιλοδοξίες.

Ο Razgatlioglu θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν ο αναβάτης που θα άνοιγε ξανά την πόρτα για την μετάβαση από τα Superbikes στα MotoGP.

Όμως, δεδομένης της γενικής έλλειψης κατάλληλων υποψηφίων και της φθίνουσας επιτυχίας που είχαν οι αναβάτες των WSBK που έρχονται στα MotoGP – σε συνδυασμό με το πλήθος ταλέντων που χτυπάει την πόρτα των MotoGP από τις μικρότερες κατηγορίες – είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάποιος από το WSBK έχει τώρα την ευκαιρία να κάνει το άλμα στο προβλεπόμενο μέλλον.

Επόμενο άρθρο »

Pol Espargaro: Σκέφτηκα να τα παρατήσω

« Προηγούμενο άρθρο

Σαν σήμερα πριν 2 χρόνια έφυγε ο Jason Dupasquier

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα