του Δημήτρη Διατσίδη
φωτογραφία: Νάσος Τριανταφύλλου, Σπύρος Πατμανίδης, Κυριάκος Αντωνίου
Ο Πρωταθλητής Ελλάδας 2023 στην κατηγορία Supersport (SSP) είναι ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, που φέτος σφράγισε τον 7ο Τίτλο της καριέρας του.
14 χρόνια μετά το πρώτο του Πρωτάθλημα, στα 48 του ο αθλητής από την Αθήνα εξακολουθεί και παραδίδει μαθήματα επιμονής, αφοσίωσης, μαχητικότητας και έδωσε μεγάλη μάχη στη διάρκεια του Βαλκανικού Πρωταθλήματος, μαζί με το οποίο έγινε και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στους Αγώνες των Σερρών.
Η μοτοσυκλέτα του είναι μια Yamaha R6 προδιαγραφών Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SSP, την οποία επιμελείται, ετοιμάζει και συντηρεί η ZenOne Racing των Αντώνη Μερεμέτη και Δημήτρη Παπανικολάου που έχει και την ευθύνη όλων των ηλεκτρονικών και της διαχείρισης του κινητήρα, αλλά και της τελεμετρίας της μοτοσυκλέτας.
Η πρόσκληση να οδηγήσουμε την αγωνιστική αυτή κατασκευή ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενη, αφού μάλιστα η δοκιμή μας θα γινόταν στην πίστα των Σερρών, όπου έγινε και ο τελευταίος Αγώνας της χρονιάς και για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα και η R6 είχε ρυθμιστεί τέλεια για την καλύτερη πίστα των Βαλκανίων.
Αρχικά να πούμε ότι πρόκειται για μια ελαφριά μοτοσυκλέτα με βάρος στα 164 κιλά, αρκετά ελαφρύτερη από τις χιλιάρες Superbike που συνήθως οδηγούμε στην πίστα. Η θέση οδήγησης είχε αλλάξει ώστε να χωράμε στην θέση οδήγησης, που για τον πανάλαφρο και μικρόσωμο οδηγό της είναι οριακά προσαρμοσμένη ώστε να τον βοηθά στη σωστή κίνηση στο βγάλσιμο στις στροφές και στην καλύτερη δυνατή θέση στις ευθείες για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.
Οι 140 ίπποι του κινητήρα, με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, αμέσως δείχνουν τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, που είναι η ομαλή δύναμη μετά το μέσον του στροφόμετρου και το εντυπωσιακά γρήγορο ανέβασμα των στροφών στις 14,500, με τον κινητήρα να “ουρλιάζει” με έναν ήχο που σε προτρέπει να οδηγήσεις ακόμη πιο γρήγορα από όσο νομίζεις ότι μπορείς!
Μπορεί η δύναμη να μην φαίνεται εξωφρενική, όπως στις χιλιάρες των 200+ ίππων, αλλά ο συνδυασμός με το χαμηλό βάρος δίνουν μια τέλεια επιτάχυνση και σε κάνουν να παίρνεις φόρα, τη φόρα που χρειάζεται να οδηγηθούν τα εξακοσάρια. Πέρα από αυτό το φρενάρισμα γίνεται κάπως αργότερα από τα σημάδια που έχεις βάλει με τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες και λόγω ελαφρά μικρότερης τελικής στην ευθεία των 636μ. της πίστας των Σερρών, αλλά και λόγω – και πάλι – λόγω του μικρότερου βάρους.
Έτσι μαθαίνεις να οδηγείς με φόρα και με ροή, κάτι που σε βελτιώνει ως οδηγό. Το συγκεκριμένο σύνολο με όλα αυτά που βλέπουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά, προσφέρει μια απίστευτα θετική αίσθηση στο πλάγιασμα από την είσοδο μέχρι το μέσον της στροφής και στην έξοδο όλα γίνονται επίσης άψογα χάρις και στην πρόσφυση των σλικ Dunlop που χρησιμοποιεί η ομάδα. Και το κυριότερο, δεν κουράζεσαι, με την R6 να σου κάνει όλα τα “χατήρια” και να σε κάνει να αισθάνεσαι ένας οδηγός αγώνων. Βέβαια για να φτάσεις να γυρνάς στο 1.19 που κάνει ο Άλεξ Παπαγεωργίου χρειάζεται τεράστια εξοικείωση και το να αποκτήσεις τέτοια φόρα που σίγουρα δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα. Άλλωστε μιλήσαμε πριν για αφοσίωση και επιμονή του οδηγού που προπονείται εντατικά όλον το χρόνο για να μπορεί να αποδίδει έτσι και να κυνηγά τα Πρωταθλήματα.
Τα ηλεκτρονικά είναι αυτά που επιβάλλει ο κανονισμός των Supersport και η ομάδα έχει προσαρμόσει όλη τη λειτουργία του κινητήρα πάνω σε αυτά, με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Όλα δουλεύουν “ρολόι” και τα κορυφαία περιφερειακά που έχουν επιλεγεί φτιάχνουν το σύνολο που μπορεί να κερδίζει. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στη δοκιμή μας ήταν ένας αισθητήρας του quickshifter που έκανε προβληματικό το κατέβασμα των ταχυτήτων και έτσι μας έκοψε λίγο από την απόλυτη ευχαρίστηση που θα μπορούσαμε να είχαμε. Από την άλλη αυτό το “σαμποτάζ” μας έδωσε την ευκαιρία να μας υποσχεθεί η φιλόξενη ομάδα και ο τρομερός οδηγός της, μία ακόμη “βόλτα” και δοκιμή στις Σέρρες, μ'ολις ο καιρός το επιτρέψει, οπότε τελικά λειτούργησε υπέρ μας!!!
Εν κατακλείδι σε μια τέτοια δοκιμή και επαφή με μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα μπορείς να καταλάβεις πόση προσοχή και πόσο σωστή προετοιμασία χρειάζεται για να διεκδικείς και να παίρνεις τα Πρωταθλήματα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο Αλέξανδρος έχει επτά από αυτά!
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Yamaha R6 Next Gen by ZenOne Racing Specs
Κυβισμός |
|
599 cc |
|
Απόδοση |
|
140 Hp |
|
Προδιαγραφές |
|
WSSP 2023 |
|
Φίλτρο αέρα |
|
MWR WSBK |
|
Εξάτμιση |
|
Akrapovic Evolution |
|
Ψυγείο |
|
H2O |
|
Προστασία κινητήρα |
|
GB Racing |
|
Λιπαντικά |
|
Quantum |
|
Xοάνες ψεκασμού |
|
MWR |
|
Συμπλέκτης |
|
STM |
|
Διαχείρηση |
|
Mectronic WSS600_A |
|
Καλωδίωση |
|
Yamaha Racing |
|
Καντράν |
|
ECU Master - Solo Eng. |
|
Βάρος |
164Kg |
||
Αναρτήσεις |
Öhlins FKR / TTX GP |
||
Αμορτισέρ τιμονιού |
Toby |
||
Φρένα Μπροστά |
Brembo T-Drive |
||
Σωληνάκια Υψηλής |
Melotti Racing RBS |
||
Στοπ τιμονιού |
Melotti Racing |
||
Προστασία πλαισίου |
Sebimoto |
||
Ζελατίνα |
Ermax |
||
Μανέτα φρένου |
Spider |
||
Τρόμπα φρένου |
OEM |
||
Ποδοστήρια |
PPTuning |
||
Τιμόνια |
Spider |
||
Τάπα ρεζερβουάρ |
Spider |
||
Ελαστικά |
Dunlop KR |
||
Διακόπτες |
Carraro Engineering |
||
Καταγραφικό δεδομένων |
2D |
||
Εξωτερικοί Αισθητήρες |
AIM-Mectronic-Avio Race |
||
Quickshifter |
Cordona - Avio Race |