• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
16ος Αγώνας - GP Ιαπωνίας (Motegi)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Ducati εργάζεται σε νέο V-twin κινητήρα
Ο Superquadro, βρίσκεται στην τελική φάση παραγωγής του
Νέα Αγοράς 02/09/2024 - 17:47

Η Ducati έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι ο κινητήρας Superquadro V-twin που αποτελεί βασικό στοιχείο της σειράς της εταιρείας από την αρχική 1199 Panigale του 2012 δεν θα υπάρχει στη γκάμα το 2025, παίρνοντας μαζί του τα μοντέλα Panigale V2 και πιθανώς τα μοντέλα Streetfighter V2.

Τώρα υπάρχουν ενδείξεις ότι η αντικατάστασή του θα είναι μια φθηνότερη μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε επίσης να αντικαταστήσει τη SuperSport 950. Η περιορισμένης παραγωγής (555 μονάδες) Panigale V2 Superquadro Final Edition δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι ο πιο ισχυρός κινητήρας V-twin της Ducati, με τη μικρή διαδρομή εμβόλου Superquadro, φεύγει από την παραγωγή, αλλά ο παλαιότερος κινητήρας Testastretta 11° V-twin 937cc που χρησιμοποιείται σε μια σειρά από μοτοσυκλέτες, όπως η Multistrada V2, η SuperSport, η Monster, η DesertX και το Hypermotard 950 αναμένεται να ζήσουν και θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν τη βάση του νέου σπορ μοντέλου.

Σύμφωνα με αυτά που έχουν γραφεί στον ιστότοπο Cycle World, βάσιμες αποδείξεις της νέας μοτοσυκλέτας έχουν προκύψει σε νέα έγγραφα με τους αριθμούς πλαισίων που δημοσιεύθηκαν από το NHTSA για την έγκριση τύπου της σειράς του 2025 της Ducati. Ενώ οι κινητήρες και τα μοντέλα που αναφέρονται στον κύριο όγκο των εγγράφων είναι ήδη υπάρχοντα, χωρίς να αποκαλύπτονται εκπλήξεις, υπάρχει μια ανατροπή στην ιστορία, επειδή η μοτοσυκλέτα που επιλέχθηκε σε δειγματοληψία ενός αριθμού πλαισίου μοτοσυκλέτας Ducati του 2025 είναι το μη ανακοινωθέν νέο σπορ μοντέλο.

Το έγγραφο αναφέρεται απλώς σε αυτό το μοντέλο ως "2102 Project" (ένα όνομα που ταιριάζει στο κανονικό πρωτόκολλο ονομασίας της εταιρείας για νέα μοντέλα υπό ανάπτυξη) και δίνει δύο παραδείγματα αριθμού πλαισίου VIN: "ZDMHAU8T?SB??????" και "ZDMHAU8T?ST??????." Τα ερωτηματικά σε αυτούς τους αριθμούς και τα γράμματα VIN αντιπροσωπεύουν τους αριθμούς πλαισίου των μεμονωμένων μοτοσυκλετών και το λεγόμενο “ψηφίο ελέγχου” που χρησιμοποιείται, με έναν υπολογισμό και είναι για να διαπιστωθεί εάν το VIN είναι σωστό. Αλλά οι υπόλοιποι αριθμοί και τα αρχικά γράμματα αναφέρονται σε συγκεκριμένα στοιχεία των εν λόγω μοτοσυκλετών και επιβεβαιώνουν ότι αποτελούν παραδείγματα του νέου σπορ μοντέλου.

Ξεκινώντας από την αρχή, τα τρία πρώτα γράμματα, "ZDM", είναι ο κωδικός αναγνωριστικού παγκόσμιου κατασκευαστή της Ducati, που χρησιμοποιείται σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα για να επιβεβαιώσει ποιος είναι ο κατασκευαστής, ώστε να μπορούμε να μεταβούμε κατευθείαν στο τέταρτο γράμμα, "H". Σύμφωνα με το έγγραφο αποκωδικοποίησης VIN, αυτός ο χαρακτήρας αντιπροσωπεύει σε ποια από τις σειρές μοντέλων της Ducati βρίσκεται η μοτοσυκλέτα και το "H" ορίζεται ως "Ducati Superbike street bike."

Για τα άλλα γράμματα που χρησιμοποιούνται σε αυτό το σημείο περιλαμβάνουν “A” για Multistrada, “B” για Hypermotard, “D” για Panigale V4, “F” για Streetfighter, “G” για μοντέλα Diavel/XDiavel, “K” για Scrambler, “V” για SuperSport και “X” για την DesertX. Έτσι, η νέα μοτοσυκλέτα είναι “Superbike” αλλά όχι Panigale V4 ή SuperSport.

Το μόνο μοντέλο στην τρέχουσα σειρά με το “H” ως τέταρτο χαρακτήρα VIN είναι η Panigale V2, επομένως το 2102 Project φαίνεται να είναι η αντικατάσταση αυτής της μοτοσυκλέτας. Ο πέμπτος χαρακτήρας στο VIN, "A", χρησιμοποιείται σε όλες τις μοτοσυκλέτες της Ducati, οπότε μπορούμε να προχωρήσουμε στον έκτο, που είναι "U". Αυτό σχετίζεται με τη συγκεκριμένη σειρά μοντέλων, και αυτή τη στιγμή ο αριθμός πλαισίου της Ducati εμφανίζει μόνο γράμματα από το "A" (για τα μοντέλα V-twin Panigale) έως το "T" (για την τελευταία γενιά Scramblers), οπότε ο έκτος χαρακτήρας VIN "U" υποδηλώνει ένα μοντέλο που δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει. Στην έβδομη θέση βρίσκεται ο αριθμός «8», που σχετίζεται με τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας.

Η λίστα κωδικών αριθμών στον αριθμό πλαισίου της Ducati με κινητήρες που μπορούν να χαρακτηριστούν εδώ υπάρχουν από το Α έως το Z και μετά από το 1 έως το 7, με τον τελευταίο από αυτούς να είναι μια ακόμη νέα έκδοση του 1,158cc V-4 της Multistrada V4 και αναφέρεται ως «νέα μηχανικά μέρη σε σύγκριση με την υπάρχουσα Multistrada».

Αν και, το έγγραφο που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του NHTSA έχει ενημερωθεί από τότε για να αφαιρέσει την αναφορά σε αυτόν τον κινητήρα, τελειώνοντας αντ' αυτού με τον αριθμό "6" για την πιο πρόσφατη έκδοση του 1,103cc V-4, όπως χρησιμοποιείται στην Panigale V4 του 2025.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, το “8” του παραδείγματος VIN του 2101 Project δεν παρατίθεται, επομένως τουλάχιστον πρόκειται για μια εξέλιξη ενός υπάρχοντος κινητήρα, αν όχι ενός ολοκαίνουργιου σχεδίου.

Προχωρώντας στον όγδοο χαρακτήρα του VIN, ο οποίος είναι "T" για το 2102 Project, αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει ισχύ μεταξύ 111 ίππων και 122 ίππων, κάτι που είναι μια ισχυρή απόδειξη ότι είναι μια παραλλαγή του υπάρχοντος 937cc Testastretta 11°, που αποδίδει επί του παρόντος 114 ίππους σε μοτοσυκλέτες όπως η SuperSport 950. Οι 11° δεν είναι κάποια περιεχόμενη γωνία διάταξης κυλίνδρων, αλλά οι μοίρες σε περιστροφή του κινητήρα όπου μένουν ανοιχτές οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής ταυτόχρονα, μια λειτουργία που συμβαίνει σε όλους τους κινητήρες και κυμαίνεται από 10° έως 20° για να τον καθαρισμό των καυσαερίων και το γρηγορότερο άνοιγμα και κλείσιμο των βαλβίδων.

Με τον ένατο χαρακτήρα να είναι το ψηφίο ελέγχου, μπορούμε να προχωρήσουμε στο 10ο, "S", που σημαίνει "έτος μοντέλου 2025". Στον 11ο χαρακτήρα εμφανίζεται το "B" και "T" στα δύο παραδείγματα και σημαίνει "Μπολόνια" και "Ταϊλάνδη" για να υποδείξει ότι το νέο μοντέλο θα κατασκευαστεί και στις δύο τοποθεσίες. Τέλος, υπάρχουν πέντε ερωτηματικά στις θέσεις 12 έως 17 που αντιπροσωπεύουν τον διαδοχικό αριθμό παραγωγής των μοτοσυκλετών.

Όλες αυτές οι πληροφορίες συνδέονται καθαρά με τις φήμες ότι η Panigale V2 και η SuperSport 950 είναι πιθανό να αντικατασταθούν με ένα μόνο μοντέλο, με χαμηλότερες επιδόσεις και χαμηλότερη τιμή από την Panigale V2, αλλά με πιο επιθετικό στυλ sportbike από τη SuperSport 950.

Οι λεπτομέρειες του αρθμού VIN του 2102 Project ταιριάζουν απόλυτα με αυτήν την περιγραφή, αλλάζοντας την κατηγορία της μοτοσυκλέτας στη Superbike της γκάμας της Ducati, αλλά με ένα επίπεδο ισχύος και απόδοσης πιο κοντά στη SuperSport 950. Η κατάργηση του κινητήρα Superquadro V-twin θα αφήσει επίσης ένα κενό στη γκάμα του τρέχοντος μοντέλου Streetfighter V2, επομένως δεν είναι αδιανόητο ότι ένα επιπλέον μοντέλο που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το 2102 Project θα μπορούσε να δημιουργηθεί για να καλύψει αυτό το κενό εάν υπάρχει αρκετός χώρος ανάμεσα στην εξίσου ισχυρή Monster και τη Hypermotard 950 για να προσελκύσει σημαντικό αριθμό πελατών.

Όλα αυτά τα στοιχεία που μας δίνει ο αριθμός πλαισίου ενός οχήματος από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, είναι πολύ ενδιαφέροντα και αποκαλύπτουν τις προδιαγραφές του οχήματος και αυτός είναι και ο λόγος που ο αριθμός πλαισίου είναι πολύ σημαντικός και για τον έλεγχο ενός οχήματος και την ταυτοποίησή του.

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η Ducati αναμένεται να πραγματοποιήσει μια σειρά από αποκαλυπτήρια νέων μοντέλων σε μια περίοδο αρκετών εβδομάδων κατά το δεύτερο μέρος του 2024, και με το παράδειγμα αριθμού πλαισίου VIN του 2102 Project να δείχνει ότι είναι μοντέλο του 2025, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αποτελέσει αντικείμενο μιας από αυτές τις παρουσιάσεις.

Επόμενο άρθρο »

QJMOTOR Trans Asia 2024 – Part 14: Σιβηρία (Νοβοσιμπίρσκ – Ιρκούτσκ)

« Προηγούμενο άρθρο

Μποτάκια μοτοσυκλέτας Falco Hyke

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα