• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
11ος Αγώνας - Γερμανικό GP (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Graziano Milone Vmoto: το μέλλον δεν θα είναι 100% ηλεκτρικό
Πίσω από τα φλας 06/07/2025 - 21:52

του Δημήτρη Διατσίδη


 

Όταν ο Πρόεδρος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επιχειρηματικής Εξέλιξης της Vmoto, μιας εταιρίας κατασκευής ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοσυκλετών παραδέχεται ότι το μέλλον δεν θα είναι 100% ηλεκτρικό, έχει αξία να τον ακούσουμε για να καταλάβουμε το που πάει και η αγορά των μοτοσυκλετών. Αρχικά να πούμε ότι ο Graziano Milone είναι Ιταλός, είναι ο ίδιος μοτοσυκλετιστής και μάλιστα Πρωταθλητής Ιταλίας στην κατηγορία Κλασσικών Ιστορικών Μοτοσυκλετών Ταχύτητας, όπου αγωνίζεται με Moto Guzzi και με Ducati. Τον Τίτλο τον πήρε με την Ducati του. Ο πλήρης επαγγελματικός τίτλος του είναι: President Strategy & Business Developments and Global CMO at Vmoto Soco International, έχοντας αναλάβει και το μάρκετινγκ της μεγάλης αυτής Αυστραλο-Κινεζικής εταιρίας που ηγείται στον κόσμο στις πωλήσεις ηλεκτρικών σκούτερ για επαγγελματική χρήση.

O Graziano Milone με τον Jorge Lorenzo που είναι πρεσβευτής της Vmoto και οπαδός της ηλεκτροκίνησης για τις μετακινήσεις στην πόλη

Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του στη διάρκεια της εκδήλωσης Pro Day Experience που διοργανώνει ο ίδιος, για τα τελευταία πέντε συνεχόμενα χρόνια και είναι ένα απίστευτο Track Day για θερμικές superbike μοτοσυκλέτες, έχοντας την υποστήριξη της Vmoto για τις μετακινήσεις στους χώρους του paddock, οι οποίες γίνονται με τα ηλεκτρικά σκούτερ.

Η συζήτηση ξεκίνησε από το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σκούτερ και ιδιαίτερα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχουν μειωθεί παγκοσμίως, αλλά οι πωλήσεις του τομέα B2B (Business to Business), στον οποίο η Vmoto επικεντρώνεται πλέον περισσότερο, δηλαδή στην προμήθεια στόλου ηλεκτρικών scooters για εταιρική χρήση και παραδόσεις κατ' οίκον (delivery), έχει ανέβει σημαντικά. Μάλιστα ο Milone πρόσφατα έκανε για τεράστια συμφωνία με την Uber για προμήθεια 100,000 σκούτερ Vmoto μέχρι το 2030.

Είναι δυνατόν λοιπόν τα ηλεκτρικά να είναι μόνο στις B2B πωλήσεις και να ακολουθήσουμε έναν άλλον δρόμο με τις θερμικές μοτοσυκλέτες;

G.M.: “Λοιπόν, κοίτα, έλεγα και σε έναν συνάδελφό σου ότι πάντα, σε όλες τις EICMA (Διεθνείς Εκθέσεις Μοτοσυκλέτας), από τότε που ξεκίνησα να συνεργάζομαι με την Vmoto, έλεγα πάντα πως κατά τη γνώμη μου το μέλλον δεν θα είναι 100% ηλεκτρικό – τουλάχιστον όχι για όλους, ειδικά για εκείνους που μετακινούνται πολύ.

Πιστεύω πως η τροφοδοσία των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών θα είναι κάπως παρόμοια με τον κόσμο της ηλεκτρονικής.

Σου δίνω ένα παράδειγμα με τα φωτοαντιγραφικά μηχανήματα: υπάρχει το laser, υπάρχει το θερμικό, υπάρχει το inkjet. Αν έχεις ένα γραφείο ή το χρειάζεσαι για το σπίτι και τα παιδιά σου, παίρνεις ένα inkjet. Αν έχεις γραφείο και χρειάζεσαι πολλές κόπιες, παίρνεις ένα laser. Αν χρειάζεσαι ποιότητα, παίρνεις ένα θερμικό.

Έτσι βλέπω κι εγώ το μέλλον.

Αν ζεις στην πόλη και κάνεις 10 χιλιόμετρα την ημέρα, η μπαταρία ενός hybrid είναι αρκετή. Γυρίζεις σπίτι το βράδυ και τη φορτίζεις. Δεν έχει νόημα να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά βενζινοκίνητο.

Αν αντίθετα κάνεις 30-40 χιλιόμετρα την ημέρα, το ηλεκτρικό είναι τέλειο. Κρατάει μια βδομάδα χωρίς φόρτιση. Πας στη δουλειά, δεν κοστίζει τίποτα.

Αν είσαι άνθρωπος που κυκλοφορεί πολύ, που κάνει 200-300 χιλιόμετρα την ημέρα, σε χωριά ή επαρχιακές περιοχές, τότε αγοράζεις βενζινοκίνητο.

Κατά τη γνώμη μου, στο άμεσο μέλλον – και μιλάω για τα επόμενα είκοσι χρόνια, όχι για τα επόμενα δύο – το ηλεκτρικό θα έχει τεράστια ανάπτυξη σε ένα μέρος της αγοράς. Η βενζίνη θα συνεχίσει να υπάρχει για ένα άλλο μέρος της αγοράς. Όχι αποκλειστικά βενζίνη: mild hybrid, plug-in, αλλά παρ' όλα αυτά θα συνεχίσει, συνδυασμένη με μικρότερες ή μεγαλύτερες μπαταρίες – όπως γίνεται και στην ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής εδώ και χρόνια.”

Και από που προέρχεται η οποιαδήποτε σύγχυση του κοινού για το τι πρέπει να αγοράσει, ιδιαίτερα στο χώρο του αυτοκινήτου;

G.M.: “Εμείς, οι κατασκευαστές και οι επαγγελματίες του χώρου, είμαστε εκείνοι που δημιουργήσαμε αυτή τη σύγχυση στο αγοραστικό κοινό. Όποιος κάνει ηλεκτρικά, προβάλλει το ηλεκτρικό ως το απόλυτο μέλλον. Όποιος ασχολείται με τη βενζίνη και δεν έχει πουλήσει ηλεκτρικά, λέει “Α, τότε πρέπει να πουλάω μόνο βενζίνη”. Όποιος δεν κάνει plug-in λέει “Α, το plug-in είναι χαζομάρα, δεν πρέπει να υπάρχει”.

Δεν ισχύει αυτό. Αν η αγορά αποτελείται από 100,000 μονάδες – λέω έναν αριθμό, ή ένα εκατομμύριο – και το 30% είναι ηλεκτρικά, το 30% mild και το 30% plug-in, υπάρχει χώρος για όλους. Οι αριθμοί είναι τεράστιοι σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά αν δεν επικοινωνούμε με σαφήνεια ποιο είναι το θετικό και το αρνητικό, ποια είναι η σωστή εφαρμογή για κάθε τεχνολογία, τότε οι πελάτες θα μπερδεύονται. Αυτή είναι η αλήθεια.”

H Pro Day Experience θα συνεχιστεί με θερμικές μοτοσυκλέτες ή κάποια μέρα θα μας ζητήσεις να οδηγούμε ηλεκτρικές;

G.M.: “Η Pro Day θα συνεχιστεί, γιατί μια ψυχή του racing, ένας τομέας του racing, θα συνεχίσει να είναι βενζινοκίνητος. Εδώ έχουμε μοτοσυκλέτες με βενζίνη και στο paddock μετακινούμαστε με ηλεκτρικά scooters. Αντανακλά λίγο τις ανάγκες της αγοράς. Στην πόλη πάω με ηλεκτρικό, κάνω τις παραδόσεις με ηλεκτρικό. Και μετά, παιδιά, αν πρέπει να πάω για αγώνα ή να κάνω πολλά χιλιόμετρα – εγώ, για παράδειγμα, έχω ένα mild hybrid – άρα συνδυάζω έξυπνα βενζίνη και ηλεκτρικό. Στην πίστα πάντως θα συνεχίσω να οδηγώ βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες.”


O Graziano Milone εν δράση στη διάρκεια της pro Day Experience 2025

Έτσι λοιπόν πήραμε μια ανάσα αισιοδοξίας, ότι τουλάχιστον για το χόμπι μας, την οδήγηση μοτοσυκλέτας στην πίστα, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον θα συνεχίσουμε να ακούμε τον υπέροχο ήχο των δικύλινδρων, των τρικύλινδρων και των τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών, θα συνεχίσουμε να αισθανόμαστε τους κραδασμούς που παράγει η καύση της βενζίνης στο θάλαμο καύσης, θα συνεχίσει η αδρεναλίνη να κτυπά κόκκινα, όσο θα ανεβαίνει το στροφόμετρο. Στον τομέα της κίνησης στην πόλη η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια καλή λύση, όχι μόνο γιατί μειώνει σημαντικά το κόστος των μετακινήσεων, αλλά και γιατί έτσι θα συμβάλουμε και μεις – έστω με τη μικρή μείωση των ρύπων και της ηχορύπανσης – σε ένα καλύτερο περιβάλλον.

Με τον Graziano Milone στη διάρκεια της συζήτησής μας για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

« Προηγούμενο άρθρο

Παραλίγο τραγωδία στο Assen με τον 19χρονο Lunetta!

Χορηγοί