Μετά το Grand Prix Michelin της Ουγγαρίας, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP™ κατευθύνεται στην Καταλονία.
Από τις 5 έως τις 7 Σεπτεμβρίου, η πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya θα φιλοξενήσει το Monster Energy Grand Prix of Catalonia 2025, έναν εμβληματικό αγώνα στο ημερολόγιο που συνδυάζει τεχνική και θέαμα.
Αυτή η επιστροφή στην Καταλονία, που έχει προγραμματιστεί για το τέλος του καλοκαιριού, αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε ζεστές συνθήκες, με υψηλές θερμοκρασίες αέρα και πίστας.
Αυτό θα αυξήσει περαιτέρω τις προκλήσεις που θέτει μια πίστα που φημίζεται για την περιορισμένη πρόσφυση και την τάση της να προκαλεί σπινάρισμα στους πίσω τροχούς.
Μια τεχνική και άκρως απαιτητική πίστα
Η πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya, που εγκαινιάστηκε το 1991, θεωρείται μία από τις πιο ολοκληρωμένες στο ημερολόγιο αγώνων.
Με μήκος 4,627 χλμ., εναλλάσσει μεγάλες ευθείες, γρήγορες κλίσεις και κλειστές στροφές, όλα σε κυματιστή διάταξη με κλίση.

Το πλάτος της, που φτάνει τα 12 μέτρα, επιτρέπει πολλές ευκαιρίες προσπεράσεων, αλλά η πολύ λεία οδόστρωσή της παραμένει μια μεγάλη πρόκληση.
Παρά την ανακαίνιση της επιφάνειας το 2018, τα επίπεδα πρόσφυσης παραμένουν χαμηλά, γεγονός που εντείνει την ολίσθηση του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση.
Σε τέτοιες συνθήκες, η θερμοκρασία της επιφάνειας του ελαστικού αυξάνεται γρήγορα, μειώνοντας περαιτέρω την πρόσφυση και επιταχύνοντας τη φθορά.
Αυτός ο φαύλος κύκλος απαιτεί λεπτή ρύθμιση της μοτοσυκλέτας και ηλεκτρονική διαχείριση για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της μηχανής, διατηρώντας παράλληλα τις επιδόσεις των ελαστικών σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Η γκάμα ελαστικών MICHELIN για τη Βαρκελώνη
Για τον αγώνα του 2025, η Michelin θα έχει διαθέσιμη μια γκάμα ελαστικών προσαρμοσμένη στις συγκεκριμένες απαιτήσεις της καταλανικής πίστας:

Εμπρός: Θα είναι διαθέσιμα τρία συμμετρικά Slick μείγματα γόμας.
Τα μαλακά και τα μεσαία μείγματα γόμας είναι πανομοιότυπα με το 2024, ενώ τα σκληρά διαθέτουν ένα νέο, πιο άκαμπτο και ανθεκτικό σκελετό, που χρησιμοποιήθηκε ήδη στην Αυστρία και την Ουγγαρία.
Αυτή η δομή αναταποκρίνεται καλύτερα στην μεγαλύτερη πίεση που δεχεται το ελαστικό στο φρενάρισμα και προσδίδει αυξημένη σταθερότητα, διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο πρόσφυσης ενός μεσαίου ελαστικού.
Πίσω: Δύο ασύμμετρα Slick μείγματα γόμας (μαλακά και μεσαία), με ενισχυμένο δεξιό ώμο, που παρέμειναν αμετάβλητα μετά την αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητά τους το 2024.
Σε περίπτωση βροχής, η γκάμα Michelin Power Rain θα είναι διαθέσιμη σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμα, επίσης ασύμμετρα με σκληρότερη δεξιά πλευρά.
«Το Grand Prix της Καταλονίας αποτελεί πάντα μια ιδιαίτερη πρόκληση», δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Η πίστα είναι πολύ πλήρης, με γρήγορες ευθείες, αργές και γρήγορες στροφές, αλλαγές υψομέτρου, ακόμη και κλίσεις. Αλλά το καθοριστικό της χαρακτηριστικό είναι η πρόσφυση που είναι πολύ χαμηλή και το σπινάρισμα του πίσω τροχού είναι πολύ έντονο. Αν τα πίσω ελαστικά σπινάρουν πολύ, η θερμοκρασία της επιφάνειάς τους αυξάνεται, γεγονός που μειώνει περαιτέρω την πρόσφυση και επιταχύνει τη φθορά. Αυτό είναι που κάνει αυτόν τον αγώνα τόσο δύσκολο για τις ομάδες. Το 2024, τα ελαστικά μας είχαν άψογες επιδόσεις και οι ομάδες βρήκαν καλές ρυθμίσεις. Φέτος, επιστρέφουμε το Σεπτέμβριο και μπορούμε να αναμένουμε υψηλότερες θερμοκρασίες από ό,τι το Μάιο, κάτι που θα αποτελέσει μια επιπλέον μεταβλητή συνθηκη ως προς τη διαχείριση. Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με το Balaton Park, όπου τα επίπεδα πρόσφυσης είναι υψηλά. Οι ομάδες θα πρέπει επομένως να δουλέψουν εκτενώς τη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας, τα ηλεκτρονικά και τη διαχείριση ισχύος για να προσαρμοστούν σε αυτές τις συνθήκες.Η γκάμα του 2025, με νέο σκληρό μπροστινό μείγμα γόμας, φαίνεται ακόμη καλύτερα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της πίστας και είμαστε βέβαιοι ότι θα επιτρέψει στους αναβάτες να δείξουν πλήρως τις δυνατότητές τους, παρόλο που η διαχείριση της πρόσφυσης και το σπινάρισμα των τροχών θα παραμείνουν κρίσιμα καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου».

MotoE™: Η βιωσιμότητα στην υπηρεσία του αγώνα
Το Grand Prix της Καταλονίας θα είναι επίσης ο πέμπτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM MotoE™, με τους αγώνες 9 και 10 της σεζόν.
Όπως πάντα, οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν την Παρασκευή, με τους δύο αγώνες να έχουν προγραμματιστεί για το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου.
Η Michelin εξοπλίζει όλες τις ηλεκτρικές μηχανές Ducati με ελαστικά που περιέχουν αυξανόμενο ποσοστό ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών: 58% πίσω και 56% μπροστά.
Τα ελαστικά MICHELIN Power MotoE διακρίνονται επίσης από τον προσωρινό σχεδιασμό "Race to Vision", του οποίου τα σχέδια ξεθωριάζουν μετά από λίγους μόνο γύρους, ενισχύοντας τον θεαματικό χαρακτήρα του αγώνα.
Ένας τεχνικός και θεαματικός αγώνας
Το Grand Prix Monster Energy της Καταλονίας 2025 υπόσχεται ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο προκλήσεις.
Η περιορισμένη πρόσφυση της πίστας, σε συνδυασμό με τη ζέστη στα τέλη του καλοκαιριού, θα δοκιμάσει τα ελαστικά και τις ρυθμίσεις των μοτοσυκλετών στο έπακρο.
Χάρη σε μια συγκεκριμένη γκάμα και την εκτεταμένη εμπειρία της, η Michelin παρέχει στους αναβάτες τις λύσεις που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν αυτόν τον απαιτητικό αγώνα.
Πέρα από την τεχνική πτυχή, οι Καταλανοί οπαδοί θα απολαύσουν ένα γεμάτο πρόγραμμα που συνδυάζει την ταχύτητα και τον ενθουσιασμό του MotoGP με τη βιώσιμη καινοτομία της MotoE. Ένας συνδυασμός που καθιστά τον αγώνα της Βαρκελώνης έναν από τους πιο αναμενόμενους της σεζόν.
Πρόγραμμα του αγώνα Grand Prix Monster Energy της Καταλονίας 2025
Το Σαββατοκύριακο θα ξεκινήσει την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου, με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές το πρωί, ακολουθούμενες από το Practice session το απόγευμα, που θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να περάσουν απευθείας στη δεύτερη προκριματική φάση (Q2).
Το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου, μια τελευταία ελεύθερη προπόνηση θα προηγηθεί των κατατακτήριων δοκιμών (Q1 και Q2), η οποία θα καθορίσει τις θέσει των αναβατών στη σχάρα εκκίνησης για το Σαββατοκύριακο.
Ο αγώνας Tissot Sprint (12 γύροι) θα πραγματοποιηθεί στις 15:00. Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου, το Grand Prix MotoGP™ της Καταλονίας θα ξεκινήσει στις 14:00 για 24 γύρους.
Παράλληλα, η MotoE θα πραγματοποιήσει τις κατατακτήριες δοκιμές την Παρασκευή, ακολουθούμενες από τους δύο αγώνες της (9 και 10 της σεζόν) το Σάββατο.