Με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα να ανήκει στον Marc Marquez, το MotoGP φτάνει στην Ινδονησία για τον πέμπτο, πριν το τέλος, γύρο της σεζόν.
Η πρώτη έκδοση του GP Ινδονησίας χρονολογείται από το 1996, αλλά εκείνη τη χρονιά, όπως και το 1997, οι αγώνες διεξήχθησαν στην πίστα Sentul International, κοντά στην Τζακάρτα.
Από τότε που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επέστρεψε στην Ινδονησία το 2022, οι αγώνες διεξάγονται στην πίστα Pertamina Mandalika, που βρίσκεται 1.300 χλμ. νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας.
Τα δεδομένα του GP
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα Pertamina Mandalika μήκους 4.301 μέτρων εμπίπτει στην μεσαία κατηγορία σε ότι αφορά τις απαιτήσεις για τα φρένα.
Σε μια κλίμακα από 1 έως 6, έχει δείκτη δυσκολίας 3, καθώς μόνο 2 από τις 9 ζώνες φρεναρίσματος ταξινομούνται ως Υψηλές και 3 ως Μεσαίες.
Σε κάθε γύρο, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα για λιγότερο από 28 δευτερόλεπτα και μόνο σε 2 στροφές η ταχύτητα μειώνεται κατά τουλάχιστον 100 χλμ./ώρα.
Η πιο δύσκολη στροφή
Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα πέδησης στην πίστα Pertamina Mandalika είναι η 1η στροφή.
Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από 309 χλμ./ώρα στα 107 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 239 μέτρα με φορτίο 5,7 κιλών στη μανέτα των εμπρός φρένων.
Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει στο μέγιστο στα 12,3 bar.
Η πρώτη νίκη
Όλοι οι αγώνες της κορυφαίας κατηγορίας του Ινδονησιακού GP έχουν κερδηθεί από μοτοσυκλέτες εξοπλισμένες με φρένα Brembo.
Η τελευταία νίκη στην κατηγορία 500cc - η οποία αντικαταστάθηκε από το MotoGP το 2002 - σε μοτοσυκλέτα χωρίς εξαρτήματα Brembo χρονολογείται από τις 21 Μαΐου 1995.
Η πρώτη έκδοση του Ινδονησιακού MotoGP το 1996 κερδήθηκε από τον Mick Doohan με μια Honda εξοπλισμένη με αξονικές δαγκάνες Brembo.
Ο Αυστραλός ξεκίνησε από την pole position και οδήγησε τον αγώνα μέχρι την καρό σημαία.
Ένα απροσδόκητο όχι
Εκείνη την εποχή, η Brembo υπέβαλε στον τεχνικό διευθυντή της ομάδας HRC ορισμένα τεχνικά σχέδια για την πρώτη δαγκάνα ακτινικής στήριξης για μοτοσυκλέτες.
Εκείνος έκλεισε τον φάκελο με τα σχέδια, μπερδεμένος και πεπεισμένος ότι η λύση ήταν ανέφικτη, αλλά και ενοχλημένος επειδή τη θεωρούσε ιερόσυλη.
Οι μηχανικοί της Brembo, ωστόσο, δεν τα παράτησαν, γιατί γνώριζαν ότι η ακτινική τοποθέτηση της δαγκάνας στο μπροστινό σύστημα θα κάνει πιο στιβαρό το σύστημα πέδησης.
Αποδείχθηκαν σωστοί, καθώς μόλις λίγα χρόνια αργότερα, οι ακτινικές δαγκάνες έγιναν το πρότυπο στην πίστα.
Αναζητώντας μια επανάληψη της νίκης
Στις πέντε εκδόσεις του GP Ινδονησίας, υπήρξαν πέντε διαφορετικοί νικητές στη Moto3, ο ίδιος στη Moto2, και ομοίως στο MotoGP, χωρίς κανέναν αναβάτη να έχει κερδίσει σε δύο διαφορετικές κατηγορίες.
Την παράδοση θα μπορούσαν να σπάσουν ο Diogo Moreira και ο David Alonso αν κερδίσουν στη Moto2, και ο Pedro Acosta και ο Somkiat Chantra αν θριαμβεύσουν στο MotoGP.
Η Brembo προμηθεύει το 100% των δαγκανών, το 90% των κυλίνδρων φρένων, το 80% των τακακιών φρένων και το 30% των χαλύβδινων δίσκων στις ομάδες Moto2 και Moto3.
Ένα σύστημα πέδησης Moto3 ζυγίζει 4,5 κιλά, ενώ ένα σύστημα Moto2 ζυγίζει περίπου 6 κιλά.