• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Stoner: Αυτή είναι η τεχνική μου!
Ο Αυστραλός εξηγεί πως πάει ταχύτατα στις στροφές
Νέα 15/04/2012 - 12:55

Ο Casey Stoner προσεγγίζει τους αγώνες μοτοσυκλετών με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο και σε μια πρόσφατη συνέντευξή του (στο MotoMatters με τον David Emmet) εξηγεί την τεχνική του με μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Κάποια από τα κυριότερα αποσπάσματα αυτής μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

 

"Υπό κανονικές συνθήκες, όταν ελεγχόμενα αφήνεις την μοτοσυκλέτα να γλιστρήσει, σημαίνει ότι έχεις τον έλεγχο. Σημαίνει ότι το κάνεις ενσυνειδήτως και αποσκοπείς κάπου, δεν μπαίνεις απλά στην στροφή και αρχίζει να γλιστρά. Είναι κάτι που πιάνει μόνο σε ορισμένες στροφές - σε αυτού του είδους αγώνες - και δεν δουλεύει παντού. Όταν πιάσει, μερικές φορές μπορεί να είναι τρομαχτικό, μπαίνεις στην στροφή και αν κάνεις το παραμικρό λάθος όταν γλιστράς, το τελείωμα μπορεί να είναι καταστροφικό! Η καρδιά σου χτυπά σαν τρελή, όταν γλιστράς αλλά δεν το κάνεις από επιλογή σου..."

 

"Βασικά, όλα έχουν να κάνουν με την εμπιστοσύνη - μπαίνοντας σε μια στροφή - και να ξέρεις ακριβώς τι πρέπει να κάνεις, τι κάνει η μοτοσυκλέτα και στην συνέχεια να έχεις την θέληση είτε να μπεις πιο δυνατά στην στροφή, είτε να πιέσεις με το γκάζι ώστε να προσπαθήσεις να φρενάρεις το πίσω μέρος. Υπάρχει ένα πολύ λεπτό όριο στο να φρενάρεις και να την κρατήσεις από το να φρενάρεις και να καταλήξεις να πετάς στον αέρα...!"

 

"Ξέρεις όταν μπορείς και όταν δεν μπορείς και δεν είναι πολλοί εκείνοι που τα καταφέρνουν και τα καταφέρνουν καλά... ειδικά να είναι πολύ γρήγοροι! Ο καθένας μπορεί να γλιστρήσει μια μοτοσυκλέτα, αλλά να το κάνεις και να είσαι και γρήγορος είναι κάτι πιο πολύπλοκο, να προσπαθείς να μειώσεις το σπινάρισμα!"

 

"Κάθε κατάσταση είναι μοναδική, κάθε στροφή είναι διαφορετική από τις άλλες. Η τεχνική ώστε να κάνεις την μοτοσυκλέτα να γλιστρήσει είναι διαφορετική (από στροφή σε στροφή). Κάποιες φορές πρέπει πραγματικά να μπεις δυνατά, να πιέσεις πολύ το μπροστινό και να κλείσεις το γκάζι ώστε να κάνεις το μπροστινό να στρίψει, έτσι το πίσω θα έρθει πιο εύκολα καθώς το αποφορτίζεις. Σε άλλη περίπτωση, πρέπει να μπεις στην στροφή και βασικά να φρενάρεις σταδιακά και αργά γιατί αν το κάνεις γρήγορα, θα ξεφύγει..."

 

"Πρέπει να μπεις πολύ δυνατά, να φορτώσεις το μπροστινό, να αποφορτίσεις το πίσω και στην συνέχεια - πολύ γρήγορα - με το γκάζι να φρενάρεις το πίσω, αλλά μέχρι ενός σημείου. Πρέπει βέβαια, να φρενάρεις με το γκάζι το πίσω μέρος πολύ γρήγορα, διότι υπάρχει μεγάλη πρόσφυση μεταξύ των δυο ενεργειών. Στην Βαλένθια υπάρχει πολύ πρόσφυση, στο Phillip Island είσαι με 5η, δεν έχεις πολύ δύναμη με 5η, κι έτσι πρέπει να πιέσεις πραγματικά πολύ και στην συνέχεια να κρατήσεις την ταχύτητα στην στροφή. Αν γλιστρήσεις και γλιστράς πολύ, τότε χάνεις όλη την ταχύτητα στην στροφή. Αν - από την άλλη - γλιστράς αλλά όχι αρκετά, τότε η πρόσφυση θα αποκατασταθεί και όταν γίνει αυτό θα πιέσεις το μπροστινό και θα διπλωθεί... είναι πραγματικά δύσκολο να το εξηγήσω!"

 

Επόμενο άρθρο »

Crutchlow: "Αισθάνομαι πιο σίγουρος φέτος!"

« Προηγούμενο άρθρο

Rossi/Salucci 8οι (18οι γενικής) στην Monza

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα