Στον προηγούμενο Γύρο της Ολλανδίας, είχαμε την παρουσίαση των όσων θα ισχύουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από το 2017 ως το 2021.
Τους βασικούς άξονες στους οποίους θα κινηθούν οι αλλαγές, τους γνωρίζαμε μετά το Γύρο της Αργεντινής και τις δηλώσεις - τότε - του Carmelo Ezpeleta.
- Το Πρωτάθλημα θα έχει μέγιστο αριθμών Γύρων τους 20 (τώρα 18).
- Δεν θα υπάρξουν αλλαγές στους κανονισμούς μέχρι το 2021, εκτός αν υπάρξει ομοφωνία για λόγους ασφαλείας. Επομένως δεν θα υπάρξει όριο στροφών, εκτός κι αν όλοι συμφωνήσουν.
- Από το 2017 θα έχουμε έξι κατασκευαστές στο MotoGP: Aprilia, Ducati, Honda, Yamaha, Suzuki και η KTM.
- Όλοι τους θα έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν με δυο αναβάτες, αλλά και την υποχρέωση να μισθώνουν τουλάχιστον δυο και όχι πάνω από τέσσερεις μοτοσυκλέτες σε ιδιώτες.
- Το μέγιστο κόστος μίσθωσης θα είναι τα 2,2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, με όλα μέσα στην τιμή πλην των πτώσεων.
- Το Πρωτάθλημα από 25 (τώρα) θα πάει στους 24 αναβάτες από το 2017 ως το 2021 (παρά την έλευση της KTM) με προτεραιότητα να δίνετε στις υπάρχουσες ομάδες.
- Η Dorna θα διατηρεί το δικαίωμα να αγοράζει τις συμμετοχές των δυο τελευταίων στη βαθμολογία, ώστε να αποτρέπεται η συμμετοχή στο Πρωτάθλημα για οικονομικά οφέλη. «Πρόκειται για δικαίωμα και όχι υποχρέωση. Ελπίζουμε ότι δεν θα κάνουμε χρήση αυτού του δικαιώματος», δήλωσε ο Ezpeleta.
- Όποιοι άλλοι κατασκευαστές (της KTM εξαιρουμένης) θέλουν να μπουν στο Πρωτάθλημα, θα πρέπει να αγοράσουν ουσιαστικά τη συμμετοχή μιας ιδιωτικής ομάδας.
- Η Dorna θα αυξήσει τη συνεισφορά της στους κατασκευαστές και ειδικά στις ιδιωτικές ομάδες, σε ποσοστό πάνω από 30%.
Αυτή η αύξηση σημαίνει ότι η κάθε ομάδα θα λαμβάνει ουσιαστικά τα απαραίτητα χρήματα για τη μίσθωση των μοτοσυκλετών. Η επιλογή τους θα βασίζεται στους κανόνες της ανοιχτής αγοράς και θα μπορούν να αποφασίσουν με ποιον κατασκευαστή θα πορευτούν.
«Σαν ομάδες, το γεγονός ότι θα έχουμε περισσότερα εργοστάσια, μας δίνει τη δυνατότητα να πάμε στην αγορά και να βρούμε τη καλύτερη δυνατή λύση τόσο σε ανταγωνιστικότητα, όσο και σε κόστος», σχολίασε ο Poncharal, Πρόεδρος της Ένωσης των Ομάδων.
«Ο κάθε κατασκευαστής, θα έχει την υποχρέωση - αν του ζητηθεί - να προμηθεύσει μια ανεξάρτητη ομάδα με μοτοσυκλέτα πολύ κοντά στην εργοστασιακή!»
«Αυτό είναι διαφορετικό, γιατί βλέπαμε μερικούς κατασκευαστές να μην θέλουν να μισθώσουν μοτοσυκλέτα, επικεντρωνόμενοι στις εργοστασιακές τους ομάδες. Αυτό θα βοηθήσει στο να έχουμε ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό grid».
Από τη νέα σεζόν δεν θα υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε Factory και OPEN συμμετοχές, ωστόσο οι παραχωρήσεις των OPEN θα παραμείνουν σε κάποια εργοστάσια που δεν είναι ανταγωνιστικά.
Ο Carmelo Ezpeleta ευχαρίστησε ειδικά γι’ αυτό το λόγο τις Honda και Yamaha, που ουσιαστικά δεν προέβαλαν αντιρρήσεις στο να έχουν παραχωρήσεις από τη νέα σεζόν η Aprilia και η Suzuki.
Από την άλλη, δεν έχει αποσαφηνιστεί ο ρόλος των δυο κατασκευαστών στην ανακοίνωση πριν από μερικές ημέρες ότι η Ducati θα χάσει τα προνόμια των OPEN από το 2016, ωστόσο είναι σχεδόν βέβαιο ότι η απόφαση αυτή ελήφθη ύστερα από δικές τους πιέσεις.