• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Rossi: Για να κερδίζεις στα 40
Πρέπει να υποφέρεις!
Νέα 05/02/2019 - 11:12

Μια πολύ μεγάλη συνέντευξη έδωσε ο Valentino Rossi, με αφορμή τη χτεσινή παρουσίαση της Yamaha στην Jakarta.

 

Ο Vale μίλησε για πάρα πολλά θέματα, ξεκινώντας με αυτό της ηλικίας, μιας και σε λίγες ημέρες – στις 16 του μήνα – θα κλείσει τα 40 του χρόνια.

 

«Δυστυχώς, θα είμαι 40 σύντομα», σχολίασε. «Είμαι λίγο μεγάλος, αλλά για μένα είναι μια πρόκληση να παραμείνω ανταγωνιστικός σ’ αυτή την ηλικία».

 

«Είμαι ο πρώτος που το κάνω στο MotoGP. Ίσως και στο μέλλον να υπάρξουν άλλοι που θα συνεχίσουν ν’ αγωνίζονται στα 40. Το σημαντικό είναι να έχεις το σωστό κίνητρο».

 

«Το μεγάλο πρόβλημα είναι η φυσική κατάσταση. Πρέπει να προπονείσαι κάθε μέρα. Δεν αλλάζουν πολλά από τα 36 στα 40, αλλά σίγουρα αλλάζουν πολλά από τα 25 στα 40».

 

«Θεωρώ όμως ότι μπορεί κανείς ν’ αταπεξέλθει. Ακόμα και σ’ αυτή την ηλικία έχεις ό,τι χρειάζεται για να είσαι στο MotoGP».

 

«Ευτυχώς που η φυσική κατάσταση στο άθλημά μας είναι σημαντική, αλλά όχι τόσο όσο για έναν που τρέχει 100άρι ή για έναν ποδηλάτη».

 

«Στα 25 όλα είναι εύκολα. Προφανώς πρέπει να προπονείσαι, αλλά ο χρόνος ανάρρωσης είναι μικρότερος. Το διασκεδάζεις πιο πολύ».

 

«Μπορεί να μην κοιμηθείς πολύ το βράδυ, αλλά θα είσαι σε φόρμα την επόμενη ημέρα. Μπορείς να τρως περισσότερο. Όσο μεγαλώνεις, πρέπει να τα προσέχεις όλα αυτά».

 

«Πρέπει να προπονείσαι περισσότερο, να υποφέρεις περισσότερο. Να δουλεύεις πιο σκληρά στο σπίτι. Ειδικά αυτό».

 

Για πολλούς στην ηλικία του, ίσως από τα πιο δύσκολα πράγματα είναι να βρεις αυτό το «σωστό κίνητρο», όπως προ-είπε και ο ίδιος.

 

«Το μεγαλύτερο κίνητρο για μένα είναι ότι οδηγώ μοτοσυκλέτα, γιατί αυτό μ’ αρέσει πολύ. Αλλά πάνω απ’ όλα είναι το ωραίο συναίσθημα που έχεις μετά τον Αγώνα, μετά από μια νίκη ή ένα βάθρο».

 

«Δεν σκέφτομαι πολύ το παρελθόν, αλλά το παρόν. Για μένα, είναι πάρα πολύ σημαντικό να είσαι ανταγωνιστικός. Τα τωρινά αποτελέσματα είναι πιο σημαντικά από τα παρελθοντικά. Αυτό είναι ένα καλό κίνητρο».

 

«Αν είμαι ανταγωνιστικός, αν φεύγω από το σπίτι και ξέρω ότι μπορώ να είμαι γρήγορος, τότε όλα γίνονται πιο εύκολα. Δουλεύεις σκληρά, βέβαια, γι’ αυτό».

 

Φέτος, ο Vale θα διανύσει την 24η χρονιά του στα GP. Πολλά έχουν αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια και ο ίδιος εξηγεί:

 

«Φυσικά και έχουν αλλάξει πολλά και το επίπεδο έχει δυναμώσει. Οι οδηγοί πλέον είναι κανονικοί αθλητές. Προπονούνται περισσότερο. Όλοι θέλουν να βελτιώσουν την παραμικρή λεπτομέρεια».

 

«Αλλά και οι κατασκευαστές δουλεύουν πιο πολύ. Οι μοτοσυκλέτες είναι διαφορετικές και πολλή δουλειά γίνεται με τα ηλεκτρονικά. Αυτά, σ’ αυτή την ιστορική στιγμή του MotoGP, είναι πολύ σημαντικά».

 

«Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το σύνολο: οδηγός, μοτοσυκλέτα και ομάδα. Τώρα δουλεύει πολύ περισσότερο, σε σχέση με 10 χρόνια πριν».

 

Πέρυσι, αλλά και πρόπερσι, η Yamaha τα βρήκε πολύ σκούρα στη μεγάλη κατηγορία και φέτος έγιναν πολλές αλλαγές στη δομή της αγωνιστικής ομάδας.

 

«Ναι, υποφέραμε πάρα πολύ το ’18. Όλη η ομάδα θέλει να είναι πιο δυνατή φέτος κι έχουμε όλα τα εφόδια για να παλέψουμε για τη νίκη».

 

«Έπρεπε να βελτιώσουμε τη μοτοσυκλέτα σε ορισμένους τομείς, ώστε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό για μένα».

 

«Τα τελευταία χρόνια, οι άλλοι και ειδικά η Ducati, άλλαξαν πολύ τη μέθοδο δουλειάς τους. Έφεραν περισσότερους ανθρώπους στην πίστα και οργανώθηκαν περισσότερο στα πρότυπα της F1».

 

«Πρέπει κι εμείς ν’ ακολουθήσουμε αυτό το μονοπάτι και φαίνεται ότι κάτι άλλαξε και στην Yamaha. Νομίζω είμαστε πιο δυνατοί, αλλά καλύτερα να περιμένουμε προτού μιλήσουμε».

 

«Υπέφερα πολύ, ειδικά στο δεύτερο μισό της χρονιάς και δεν θα είναι εύκολο να επιστρέψουμε στην κορυφή τόσο σύντομα. Αλλά είναι σημαντικό να δούμε αν είμαστε στο σωστό δρόμο».

 

«Πολλά άλλαξαν στην ομάδα και ξέρω καλά τον καινούργιο Project Leader και νομίζω ότι είναι καλός».

 

«Μιλήσαμε πολύ με τον Tsuji και με όλους τους Ιάπωνες στο τέλος της προηγούμενης σεζόν και αυτά που ζητήσαμε ήταν ξεκάθαρα».

 

«Ξέρω ότι στην Ιαπωνία δούλεψαν πολύ όλο το διάστημα αυτό και θα έχουμε αρκετά νέα πράγματα στην Μαλαισία. Πρέπει όμως να δούμε πως θα είναι στην πίστα».

 

«Δεν περιμένω αμέσως να είμαι σούπερ ανταγωνιστικός στο τεστ αυτό, αλλά ελπίζω να δω κάποιες βελτιώσεις για να καταλάβουμε αν δουλεύουμε στη σωστά κατεύθυνση».

 

«Θα έχουμε διάφορα να δοκιμάσουμε στο τεστ της Sepang. Όπως έχω πει όμως, το πιο σημαντικό είναι η διαχείριση των ελαστικών».

 

«Δουλεύουμε σε όλη τη μοτοσυκλέτα, έτσι ώστε να τα κάνουμε να δουλεύουν λιγότερο και να είναι σε καλύτερη κατάσταση στο δεύτερο μισό του Αγώνα».

 

Στη συνέχεια, ο Valentino μίλησε για τους αντιπάλους του μέσα στις πίστες, ιδιαίτερα για τον Petrucci αλλά και για τους δικούς του οδηγούς, από την Ακαδημία.

 

«Πολλοί περιμένουν να δουν τι θα κάνει ο Jorge στην Honda. Έχουν μια πολύ δυνατή ομάδα με τον Jorge και τον Marc, που είναι – στη θεωρία – ο πιο δυνατός».

 

«Όμως και η Ducati θα είναι δυνατή. Θα έχει ενδιαφέρον ο Petrucci στην εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Είναι και οι δυο Ιταλοί. Ο Danilo έδειξε στα τεστ ότι μπορεί να είναι γρήγορος και νομίζω ότι θα είναι ακόμα ένας δύσκολος αντίπαλος για να νικήσεις».

 

«Ο Franco (σ.σ. Morbidelli) είναι ένας πολύ ευαίσθητος οδηγός πάνω στη μοτοσυκλέτα και θα έχει ενδιαφέρον να συγκρίνουμε τα δεδομένα μας».

 

«Μπορούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον. Θα έχει δίπλα του τον Forcada και μαζί μπορεί να κάνουν ένα δυνατό δίδυμο».

 

«Θεωρώ ότι θα είναι πιο δυνατός φέτος από τον Bagnaia, μιας και ο Franco έχει ήδη ένα χρόνο εμπειρίας από την κατηγορία».

 

«Θα έχει καλή μοτοσυκλέτα, τον Forcada δίπλα του και θα είναι δύσκολο να τον νικήσεις. Όμως ο Pecco είναι πολύ δυνατός και πολύ ταλαντούχος».

 

«Ίσως χρειαστεί χρόνο προσαρμογής στο MotoGP, όμως τον περιμένω δυνατό στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Έτσι, νομίζω ότι στο τέλος θα δίνω μάχες μαζί τους».

 

Τις τελευταίες ημέρες, ένα αγαπημένο σενάριο στην Ιταλία, είναι το να δούμε τον Luca Marini, τον ετεροθαλή αδελφό του Rossi, να κάνει το ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία πριν αποσυρθεί ο Valentino.

 

«Ελπίζω να αγωνιστώ με τον Luca. Ελπίζω ότι θα είναι πιο δυνατός φέτος στην Moto2 και ότι θα έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί στη μεγάλη κατηγορία προτού αποσυρθώ».

 

«Θα ήταν ωραία να δίνουμε μάχες μέσα στην πίστα. Είναι κάτι που δεν το περίμενα και κάτι που κανείς δεν περιμένει να γίνει πραγματικότητα».

 

Όπως πάντα, περιμένουμε να δούμε και το καινούργιο κράνος του Valentino Rossi, με τον ίδιο πάντως να λέει:

 

«Δεν θα έχει διαφορές με το περσινό. Θα είναι μπλε και κίτρινο. Θα έχω καινούργιο κράνος για τα τεστ, για όλα τα τεστ της χρονιάς. Θα είναι καινούργιο. Θα το δείτε. Είναι πολύ ωραίο».

 

Τέλος, έκλεισε τη μεγάλη συνέντευξή του, μιλώντας για το μέλλον του και αν υπάρχει σ’ αυτό η πιθανότητα να τον δούμε κάποια στιγμή στους 4 τροχούς.

 

«Όταν σταματήσω από το MotoGP, θα προσπαθήσω να συνεχίσω με αυτοκίνητα. Το Dakar είναι ένας πολύ ενδιαφέρον Αγώνας. Γιατί όχι;».

 

«Είναι πολύ δύσκολος και πρέπει να προετοιμαστείς πάρα πολύ καλά αν θέλεις να συμμετάσχεις. Αλλά θέλω να γευτώ αυτή την εμπειρία και ναι, μπορεί να γίνει πραγματικότητα».

Επόμενο άρθρο »

Δεν του προσφέρω ξανά το χέρι!

« Προηγούμενο άρθρο

Video: Suzuki Ecstar

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα