• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στο Sachsenring
Νέα 16/06/2022 - 10:14

Το καλοκαιρινό διάλειμμα του MotoGP πλησιάζει μαζί και ο αγώνας της Γερμανίας που θα διεξαχθεί ως συνήθως στο Sachsenring, την αγαπημένη πίστα του Marc Marquez. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo η πίστα του Sachsenring είναι μια μετρίως απαιτητική πίστα για φρένα. Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, του δείκτη δυσκολίας, η Γερμανική πίστα βαθμολογείται με 3.

Ωστόσο, το Γερμανικό GP, που παλιά διεξαγόταν στο Nürburgring, παραμένει αξέχαστο για την Brembo μιας και εκεί το 1978, ο Virginio Ferrari με μια Suzuki της ομάδας Gallina εξοπλισμένη με φρένα της Brembo κατέκτησε την 1η θέση σε αγώνα GP για πρώτη φορά με Brembo. 



Εκτός από τις δαγκάνες φρένων, τους δίσκους, τα τακάκια, τις αντλίες φρένων και συμπλέκτη, η Brembo προμηθεύει επίσης όλους τους αναβάτες MotoGP και με υγρά φρένων. Υπάρχουν δύο τύποι υγρών φρένων: Το HTC64 που έχει μεγάλη αντοχή στη θερμοκρασία αλλά χαμηλότερες υγροσκοπικές ιδιότητες (απορρόφηση υγρασίας από την ατμόσφαιρα). Αυτό σημαίνει ότι αν υπάρχουν συνθήκες με υψηλή υγρασία το υγρό φρένων πρέπει να αντικαθίσταται κάθε ημέρα.

Από την άλλη πλευρά όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές οι ομάδες επιλέγουν το LFC 600 που έχει μικρότερη απορροφητικότητα υγρασίας και δεν χρειάζεται τακτική αντικατάσταση, επίσης είναι και πιο σταθερό από άποψη συμπιεστότητας. Το σημείο ξηρού βρασμού είναι περίπου 315°C για το υγρό LFC 600 και 335°C για το υγρό HTC64. ,

Το LCF 600 Plus διατίθεται στο εμπόριο και για καθημερινή χρήση αν και συνιστάται για χρήση σε πίστα, δεδομένου ότι έχει υψηλό υγροσκοπικό επίπεδο και κατά συνέπεια περιορισμένη διάρκεια ζωής που συνήθως κυμαίνεται από 2.000 έως 4.000 km. Το LCF 600 Plus μπορεί να αναμιχθεί με άλλα αγωνιστικά υγρά DOT3 και DOT4, αλλά δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε συστήματα πέδησης με εξαρτήματα μαγνησίου.

Το υγρό Brembo Sport Evo 500++ DOT4, από την άλλη πλευρά, έχει ξηρό σημείο βρασμού 270 °C (518 °F) και συνιστάται για χρήση στο δρόμο χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Οι εξαιρετικές του ιδιότητες το βοηθούν να αντέξει από 12.000 έως 24.000 km πριν χρειαστεί να αντικατάσταση. Ωστόσο, δεν είναι κατάλληλο για συστήματα πέδησης που έχουν σχεδιαστεί για απλά (μη συνθετικά) υγρά φρένων.

To Sachsenring, παρά τις πολλές στροφές, είναι μέτρια απαιτητικό για τα φρένα: υπάρχουν συνολικά μόνο 8 σημεία πέδησης, (μόνο η Αυστρία και η Ταϊλάνδη έχουν λιγότερα) 6 από τις οποία είναι σε αριστερές στροφές,

Από τα 8 σημεία πέδησης του Sachsenring μόνο τα 3 έχουν διάρκεια που φθάνει τα 3,5 δευτερόλεπτα. Οι αποστάσεις πέδησης είναι επίσης μικρές, χαρακτηριστικά, η απόσταση είναι μικρότερη από 100 μέτρα στα 4 από τα 8 σημεία πέδησης. Η συνολική δύναμη που ασκείται από κάθε αναβάτη στη μανέτα του φρένου από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, είναι περίπου 790 κιλά.

Από αυτά σημεία πέδησης μόνο το 1 είναι απαιτητικό στα φρένα, άλλο ένα είναι μέτριας δυσκολίας και τα άλλα είναι μικρής.

Η πρώτη στροφή, μετά από την ευθεία εκκίνησης, είναι η πιο απαιτητικήτόσο για τους αναβάτες όσο και για τα συστήματα πέδησης: οι μοτοσυκλέτες την προσεγγίζουν με 294 km/h και μπαίνουν στη στροφή με 73 km/h αφού φρενάρουν για συνεχόμενα 265 μέτρα. Σε αυτή τη στροφή οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα για 5,9 δευτερόλεπτα με δύναμη στη μανέτα που φθάνει τα 5,2 kg με αποτέλεσμα την επιβράδυνση με 1,4 G.

Επόμενο άρθρο »

Aleix Espargaro: Υπήρξαν πολλά εμπόδια στον δρόμο μου

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha - 3ος αγώνας Πρωταθλήματος MOTOCROSS

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα