• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τί θέλουν πραγματικά οι οπαδοί των MotoGP;
Του Mat Oxley
Νέα 10/09/2022 - 17:30

"Υπάρχουν τρία είδη ψεμάτων: ψέματα, καταραμένα ψέματα και στατιστικές", έγραψε ο θρυλικός Αμερικανός συγγραφέας Marc Twain.

Ο Twain έγραψε αυτα τα λόγια πριν εφευρεθεί η έρευνα αγοράς, αλλά μπορούν να ισχύουν εξίσου σε αυτήν την καταναλωτική επιστήμη όπως οπουδήποτε άλλο, επειδή τα στατιστικά και οι αριθμοί μπορούν να γίνουν για να κάνουν περίεργα πράγματα, όπως και οι λέξεις.

Στο Misano την περασμένη εβδομάδα, η κάτοχος των δικαιωμάτων των MotoGP, Dorna, ανέφερε πολλές φορές τα αποτελέσματα της έρευνας των οπαδών της στα MotoGP, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή. Πριν από λίγους μήνες, η Dorna ζήτησε από τους θαυμαστές να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο για να βοηθήσουν την εταιρεία να σχεδιάσει ένα μέλλον για το πρωτάθλημα.

Η αποκάλυψη των αποτελεσμάτων της έρευνας στο Misano: James Allen, Carlos Ezpeleta και Marco Nazzari.

Πολλοί οπαδοί – 109.000 – συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο, το οποίο παρείχε στατιστικά ψήγματα όπως: «92% των οπαδών μας μας είπαν ότι είναι φανατικοί οπαδοί», «94% των οπαδών λέει ότι το άθλημα προσφέρει συναρπαστικούς αγώνες», «79% καλεί τα MotoGP να γίνουν οι πιο συναρπαστικοί αγώνες του κόσμου» και ούτω καθεξής.

Εντυπωσιακά πράγματα. Και όμως, όπως όλα τα στατιστικά στοιχεία, οι αριθμοί θα πρέπει να εξεταστούν στο πλαίσιο. Η Dorna λέει ότι σχεδόν μισό δισεκατομμύριο νοικοκυριά παρακολουθούν MotoGP, οπότε αν υποθέσουμε κατά μέσο όρο δύο άτομα ανά νοικοκυριό, αυτό σημαίνει ότι περίπου το 1% των θαυμαστών MotoGP συμμετείχαν στην έρευνα. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι όσοι ξόδεψαν 15 περίπου λεπτά συμπληρώνοντας την έρευνα πρέπει να είναι σκληροπυρηνικοί θαυμαστές, επομένως στην πραγματικότητα η εμβέλεια της έρευνας είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Τίποτα ιδιαίτερα κακό σε αυτό, εκτός από το ότι η πραγματική επιθυμία της Dorna είναι να επεκτείνει τα MotoGP σε νέο κοινό – και οι φανατικοί θαυμαστές δεν είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι για να προτείνουν πώς πρέπει να γίνει αυτό.

Στην πραγματικότητα, η πορεία προς τα εμπρός είναι σίγουρα αρκετά προφανής: καλύτεροι αγώνες στην κορυφαία κατηγορία, περισσότερη ενασχόληση με τους ανθρώπους μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν οι νέοι και πιο δημιουργική διαχείριση των Grand Prix για να τα μετατρέψουν σε φεστιβάλ, όχι μόνο σε συναντήσεις αγώνων.

Πώς να κάνετε τον αγώνα καλύτερο; Ξαναγράψτε τους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP για να μειώσετε την ακραία αεροδυναμική που καθιστά το προσπέρασμα δύσκολο. Αυτό, ωστόσο, δεν θα ήταν δημοφιλές με τους σημερινούς κυρίαρχους των MotoGP, την Ducati, της οποίας οι μηχανικοί εργάστηκαν τόσο σκληρά για να δημιουργήσουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα που μετέτρεψαν την Desmosedici σε μοτοσυκλέτα που κερδίζει αγώνες.

Έχει σημασία που η Ducati δεν θα συμφωνούσε; Ναι, επειδή οι μοτοσυκλέτες της εταιρείας της Μπολόνια γεμίζουν περισσότερο από το ένα τρίτο της σχάρας εκκίνησης των MotoGP και ολόκληρη τη σχάρα της MotoE (από το 2023), έτσι η Ducati έχει την Dorna από κοντά. Και συγχαρητήρια στη διοίκησή της που εργάστηκε σκληρά για να τεθούν σε αυτή τη θέση.

Ατμόσφαιρα φεστιβάλ: O Iggy Pop με τους Stooges στο Ball d'Or το 2013.

Μεσα κοινωνικής δικτύωσης? Εύκολο – προσλάβετε μερικές ιδιοφυΐες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με αποδεδειγμένο ιστορικό. Η Formula 1 τα κατάφερε, γιατί όχι και τα MotoGP;

Μετατροπή των εκδηλώσεων MotoGP σε τριήμερα φεστιβάλ; Εύκολο – προσλάβετε έναν διοργανωτή ροκ συναυλιών ή έναν διοργανωτή μουσικού φεστιβάλ που ξέρει πώς να κάνει κάτι τέτοιο.

Δεν είναι τυχαίο ότι τρία από τα Grand Prix με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα – το Assen, το Le Mans και το Sachsenring – είναι τόσο φεστιβάλ μουσικής και γλέντι όσο και αγώνες, παρόλο που δεν συμβαίνουν σε χώρες όπου τα MotoGP είναι τεράστια σε δημοτικότητα.

Τεράστιος αριθμός μοτοσικλετιστών παρευρίσκεται σε αυτούς τους αγώνες γιατί τους αρέσει να κατασκηνώνουν, να πίνουν, να χοροπηδούν σε συναυλίες με ροκ συγκροτήματα, να κυλιούνται στη λάσπη και να κάνουν σούζες ημίγυμνοι. Η Dorna ποτέ δεν έχει συνδεθεί πραγματικά με αυτούς τους πραγματικούς μοτοσυκλετιστές γιατί, ξέρετε, μπορεί να είναι λίγο άχαροι.

Οι Γάλλοι συχνά το καταλαβαίνουν: ο γύρος MotoGP του Le Mans είναι ένα φανταστικό φεστιβάλ μοτοσυκλέτας, όπως όταν ο 24ωρος αγώνας Bol d'Or ήταν στο απόγειό του, με μπάντες όπως οι Iggy and the Stooges, οι Motörhead και οι Stranglers να προσφέρουν στους οπαδούς ένα απίστευτο πακέτο.

Έχω ακούσει ότι το σχέδιο της Dorna για να αυξήσει την προσέλευση των θαυμαστών από την επόμενη χρονιά είναι λιγότερη δράση πίστας το πρωί της Κυριακής (ένα ζέσταμα οκτώ λεπτών, λίγο σαν αγώνας συλλόγου), ακολουθούμενη από μια εκδήλωση συνάντησης για τους οπαδούς με τους αναβάτες. Δεν υπάρχει κυριολεκτικά χειρότερος χρόνος για να ζητήσετε από επαγγελματίες αναβάτες MotoGP να χαμογελάσουν και να χαιρετήσουν τους οπαδούς από το πρωί της Κυριακής, όταν το μυαλό τους θα είναι στραμμένο σε ένα εκατομμύριο άλλα πράγματα: σωματικά, πνευματικά και τεχνικά.

Σίγουρα μια Κυριακάτικη βραδινή επίδειξη θα ήταν καλύτερη: αναβάτες με λιγότερο άγχος στη σκηνή, ακολουθούμενοι από ένα ροκ συγκρότημα ή τρια. Έχει υπάρξει κάποια πραγματική σκέψη προς αυτό;

Κάτι που μας επαναφέρει στην έρευνα των θαυμαστών. Το μεγαλύτερο αποτέλεσμα αυτής της έρευνας είναι η απόφαση της Dorna να εισαγάγει έναν αγώνα σπριντ το απόγευμα του Σαββάτου. Αυτή μπορεί να είναι μια υπέροχη ιδέα, αλλά κάνει τη ζωή πολύ πιο αγχωτική για τους αναβάτες και τους μηχανικούς. Το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνει η Dorna ήταν να συμβουλευτεί τους ανθρώπους που κάνουν τους τροχούς να γυρίζουν. Αλλά δεν ασχολήθηκαν, γι' αυτό και εγώ πιστεύω ότι οι αναβάτες θα πρέπει τώρα να αποκαλούνται «πάροχοι περιεχομένου οδήγησης», ενώ οι μηχανικοί θα πρέπει να αναφέρονται ως «πάροχοι περιεχομένου περπατήματος».

O Bagnaia με το αμφιλεγόμενο, αφιερωμένο στον Dennis Rodman, κράνος του στο Misano.

Πιθανώς η πιο δημοφιλής λέξη στην αναφορά έρευνας θαυμαστών είναι «θηλυκό». Εύκολο να καταλάβεις γιατί. Οι περισσότεροι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι άνδρες, γεγονός που αφήνει μια αναξιοποίητη αγορά του 50% της ανθρωπότητας.

Η Dorna είναι χαρούμενη που ήδη σε πολλές γυναίκες αρέσουν τα MotoGP, αλλά η εταιρεία θέλει πολλές, πολλές περισσότερες να αρχίσουν να απολαμβάνουν το άθλημα.

Αυτός είναι ένας λόγος που εξεπλάγην κάπως στο Misano όταν είδα τον αναβάτη που μπορεί κάλλιστα να στεφθεί Πρωταθλητής των MotoGP του 2022 να φοράει κράνος που αποτίει φόρο τιμής σε έναν αθλητή που είναι διαβόητος για τη βία του κατά των γυναικών.

Είναι αυτός ένας καλός τρόπος για να γίνουν τα MotoGP πιο αρεστά στο γυναικείο κοινό; Να ταυτιστεί περισσότερο με τους αναβάτες του;

Ως εκ τούτου, έπρεπε να ρωτήσω τον Pecco Bagnaia για την επιλογή του. Ήλπιζα ότι δεν θα προκρινόταν στην πρώτη σειρά, γι' αυτό θα μπορούσα να τον ρωτήσω κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στη μονάδα φιλοξενίας της Ducati, μακριά από το έντονο φως των τηλεοπτικών καμερών. Αλλά φυσικά προκρίθηκε στην πρώτη σειρά, γεγονός που τον έβαλε στην συνέντευξη τύπου μετά τις κατατακτήριες.

Ο Bagnaia μου εξήγησε ότι ήταν πάντα λάτρης του μπάσκετ του Dennis Rodman, οπότε το κράνος του ήταν αναφορά σε αυτό και όχι στη ζωή του έξω από το γήπεδο. Αλλά ο Rodman, όπως ο Bagnaia και όλοι οι άλλοι, είναι πρώτα άνθρωπος και μετά αθλητής. Δεν μπορείτε να διαχωρίσετε αυτά τα δύο. Δεν μπορείς να χωρίσεις τον επιτυχημένο Παραολυμπιονίκη, Oscar Pistorius, από τον άνθρωπο που δολοφόνησε εν ψυχρώ την κοπέλα του.

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον Bagnaia να είναι οπαδός του Rodman, αλλά η απόφασή του να τον δοξάσει σε εκατοντάδες εκατομμύρια οπαδούς ήταν ανόητη. Ωστόσο, οι πραγματικές αποτυχίες σε αυτό το λυπηρό έπος είναι οι άνθρωποι γύρω του. Η Ducati έχει μια τεράστια ομάδα δημοσίων σχέσεων, με στόχο να πουλήσει την εταιρία σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών. Γιατί δεν παρενέβησαν να του πουν ότι το να φοράει το κράνος δεν ήταν ούτε προς το δικό του ούτε προς το δικό τους συμφέρον;

O πιλότος της Aston Martin, Seb Vettel, στην σχάρα εκκίνησης της Ουγγαρίας, όπου η κυβέρνηση περνάει νόμους που κάνουν διακρίσεις εναντίον των ομοφυλόφιλων.

Οποιοσδήποτε από αυτούς θα μπορούσε να έχει περάσει μερικά λεπτά ερευνώντας τη ζωή του Rodman. Αυτό θα ανακάλυπταν… Ο Rodman έχει καταδικαστεί για ενδοοικογενειακή βία, έχει κατηγορηθεί για ενδοοικογενειακή βία και από τις τρεις συζύγους του (Annie Bakes, Carmen Electra και Michelle Moyer) και συνελήφθη δύο φορές για αυτό το αδίκημα. Έχει συμβιβαστεί εξωδικαστικά σε πολλές υποθέσεις σεξουαλικής παρενόχλησης και του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για τροχαίο που εγκατέλειψε το θύμα.

Έχει επίσης συλληφθεί δύο φορές για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, κάτι που θα νομίζατε ότι μπορεί να τρύπησε τα αυτιά της ομάδας δημοσίων σχέσεων της Ducati, επειδή η Ducati διεξάγει τη δική της εκστρατεία δημοσίων σχέσεων "don't drink and ride", η οποία έχει ήδη υπονομευθεί από το πρόσφατο μεθυσμένο ατύχημα του Bagnaia στην Ibiza. 

Και μετά υπάρχει η Dorna και η FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme). Τα τελευταία χρόνια η FIM έχει ξοδέψει τεράστια χρηματικά ποσά για να «εμπνέει γυναίκες» στους δύο τροχούς, χρησιμοποιώντας «πρότυπα από τον κόσμο της μοτοσικλέτας».

Υπήρχαν δεκάδες υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Dorna και της FIM στο Misano και κανένας από αυτούς δεν σκέφτηκε να μιλήσει ήσυχα με τον Bagnaia και να του πει ότι η προώθηση ενός αθλητή που ξυλοκοπεί σε σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους δεν είναι τόσο καλή ιδέα.

Για να έχω την άποψη ενός εξωτερικού παρατηρητή για την κατάσταση, ζήτησα από έναν φανατικό της Formula 1, τον Matt Bishop, επί του παρόντος Υπεύθυνο Επικοινωνιών της Aston Martin στη F1, τις σκέψεις του σχετικά με την αποτυχία των υπευθύνων να ενεργήσουν σχετικά με την επιλογή του κράνους του Bagnaia.

"Προφανώς ούτε ο Seb Vettel ούτε ο Lance Stroll (οι τρέχοντες οδηγοί F1 της Aston Martin) θα ονειρευόντουσαν ποτέ να φορέσουν ένα τέτοιο κράνος", δήλωσε ο Bishop, ο οποίος έχει εργαστεί στην F1 για περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα και είναι επίσης πολύ δραστήριος πρεσβευτής του Racing Pride. . "Αλλά αν αυτοί ή κάποιος άλλος οδηγός με τον οποίο συνεργάστηκα πρότεινε ποτέ να το κάνει, θα τους παροτρύνω πολύ να το ξανασκεφτούν".

Αρκετά απλό, ε;

Επί του παρόντος, τα MotoGP ζηλεύουν πολύ την πρόσφατη επιτυχία της F1 να μεταβάλλει τη συνηθισμένη βάση θαυμαστών της από σκληροπυρηνικούς θαυμαστές σε έναν νέο κόσμο νεότερων οπαδών και γυναικών οπαδών.

Το "γκλαμουράτο" Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, που χρηματοδοτείται από τα 400 δισεκατομμύρια του κρατικού ταμείου.

Πώς το έκανε αυτό η F1; Η τηλεοπτική σειρά Drive to Survive και μια εξαιρετικά επιτυχημένη καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σίγουρα βοήθησαν, κάνοντας τους αστέρες της F1 πιο προσιτούς και πιο ελκυστικούς στους μη σκληροπυρηνικούς θαυμαστές.

Η F1 εργάζεται επίσης για να γίνει πιο συμπεριληπτική, με μια πρωτοβουλία Diversity and Inclusion, η οποία ξοδεύει εκατομμύρια για να βελτιώσει την διαφορετικότητα στο άθλημα, αν και μέχρι στιγμής είναι οι προσπάθειες μεμονωμένων οδηγών που έχουν γίνει πρωτοσέλιδα σε αυτόν τον τομέα.

Η δουλειά του Lewis Hamilton όσον αφορά το Black Lives Matter, ενώ δόλωσε ορισμένα "Α αρσενικά", είχε αναμφίβολα θετικό αντίκτυπο σε όσους βρίσκονται εκτός του αθλήματος. Ο Hamilton και ο Vettel ήταν επίσης πολύ δυνατοί και περήφανοι για την υποστήριξή τους σε θέματα LGBTQ+, ειδικά σε χώρες όπου έχουν τρομακτικά αρνητικά ρεκόρ σχετικά με τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων.

Αυτό μας οδηγεί στην πρόσφατη ανακοίνωση ότι τα MotoGP θα ακολουθήσουν σύντομα άλλα αθλήματα διοργανώνοντας Grand Prix στη Σαουδική Αραβία, όπου η ομοφυλοφιλία τιμωρείται με θάνατο και όπου μια νεαρή γυναίκα καταδικάστηκε πρόσφατα σε 34 χρόνια φυλάκιση επειδή είχε λογαριασμό στο Twitter που ακολουθούσε και έκανε retweet αντιφρονούντες και ακτιβιστές.

Η πλούσια σε πετρέλαιο Σαουδική Αραβία έχει ένα κρατικό ταμείο 400 δισεκατομμυρίων λιρών που σπαταλά χρήματα σε όλα τα είδη αθλημάτων, ελπίζοντας να αποσπάσει την προσοχή από τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μέχρι στιγμής η χώρα έχει υποδεχθεί τη F1, το γκολφ, την πυγμαχία και το WWE (πάλη), με επόμενο τα MotoGP και αναμφίβολα ένα Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου έρχεται σύντομα.

Η ανακοίνωση της Dorna σχετικά με την Σαουδική Αραβία είναι άσχετη με την περίπτωση του κράνους του Bagnaia; Με τίποτα. Ίσως θέτει μεγάλο βάρος στους αναβάτες να ανοίξουν το μυαλό τους στον ευρύτερο κόσμο και να βρουν τις δικές τους ηθικές πυξίδες.

Και τι γίνεται με την απόφαση της Dorna να πάει στη Σαουδική Αραβία; Γιατί σίγουρα δεν είδα καμία αναφορά σε αυτό στην έρευνα θαυμαστών. Πού ήταν η ερώτηση, «Ποιες χώρες θέλετε να φιλοξενήσουν έναν αγώνα MotoGP; 1) Σαουδική Αραβία, 2) Βόρεια Κορέα, 3) Ρωσία;»

Κατά τη γνώμη μου, οι αγώνες στη Σαουδική Αραβία είναι λάθος. Ωστόσο, βλέπω την άλλη πλευρά του επιχειρήματος (που δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με την απόφαση που ελήφθη σύμφωνα με αυτό το επιχείρημα).

Λέγεται ότι πάνω από τα μισά έσοδα της Formula E προέρχονται από την συμφωνία για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας.

Μεγάλο μέρος του κόσμου βρίσκεται σε οικονομική κρίση και είμαι σίγουρος ότι η Dorna δεν εξαιρείται. Τεράστιες αυξήσεις κόστους και απώλεια εσόδων λόγω της παγκόσμιας πανδημίας, της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και του ανεξέλεγκτου πληθωρισμού έχουν πλήξει τη Dorna όπως και όλους τους άλλους.

Ένας συνάδελφος που εργάζεται στο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθέσιων Formula E μου λέει ότι η συγκεκριμένη κατηγορία βγάζει περισσότερα από τα μισά χρήματα της από τον γύρο της Σαουδικής Αραβίας. Επομένως, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί άλλα αθλήματα θαμπώνονται από το κρατικό ταμείο της χώρας.

Τρεις έως τέσσερις χιλιάδες προσωπικό εργάζονται στο paddock των MotoGP, αριθμός που είναι μικροσκοπικός σε σχέση με αυτούς που βρίσκονται πιο κάτω (εργάζονται σε εργοστασιακά τμήματα αγώνων, κατασκευάστες εξαρτημάτων μοτοσυκλετών, κατασκευή ελαστικών, ράψιμο δερμάτινων φορμών, χύτευση κρανών, κατασκευή αγωνιστικών φορτηγών και ούτω καθεξής). Ο συνολικός αριθμός; Ποιος ξέρει, αλλά ας υποθέσουμε 25.000, κάτι που κάνει 25.000 οικογένειες να χρειάζονται σίτιση, ρούχα και στέγαση.

Όσο κι αν θέλουν τα αφεντικά της Dorna να αγοράσουν τα δικά τους γήπεδα γκολφ, υποψιάζομαι ότι νιώθουν κάποια ευθύνη για αυτούς τους ανθρώπους. Τουλάχιστον ελπίζω να το κάνουν.

Επόμενο άρθρο »

WorldSBK Magny-Cours: Πρώτος Αγώνας

« Προηγούμενο άρθρο

Bagnaia: Δουλεύουμε σε διαφορετική κατεύθυνση από την Yamaha

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα