Η Yamaha ολοκλήρωσε την πρώτη μέρα του Sepang Shakedown στην κορυφή των φύλλων χρόνου, με μία από τις τρεις μοτοσυκλέτες δοκιμών της να ορίζει τον ρυθμό μέχρι τη στιγμή που μια μεσημεριανή βροχόπτωση μούσκεψε την πίστα.
Οι δοκιμαστικές μοτοσυκλέτες της Yamaha δεν έχουν επώνυμους αναβάτες χρεωμένους ανά μοτοσυκλέτα - με τους Cal Crutchlow, Katsuyuki Nakasuga και Kohta Nozane να πιστεύεται ότι εναλλάσσονται μεταξύ μοτοσυκλετών - αλλά ο Άγγλος αναβάτης θεωρείται ότι ήταν στην μοτοσυκλέτα 'T2' όταν αυτή έκανε χρόνο 2:01,146.
Οι αναβάτες εργοστασιακών δοκιμών και από τους πέντε κατασκευαστές MotoGP, καθώς o rookie, Augusto Fernandez, δικαιούνται να λάβουν μέρος στο Shakedown, το οποίο διαρκεί από την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου έως την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2, Fernandez, τερμάτισε μόλις 0,185 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφαία Yamaha στη δεύτερη θέση, συμπληρώνοντας 28 γύρους με την κύρια μοτοσυκλέτα του και άλλους 6 με την δεύτερη.
Όπως και στη Yamaha, έτσι και οι δοκιμαστές αναβάτες από τα άλλα τέσσερα εργοστάσια χρησιμοποιούν επίσης διάφορες μοτοσυκλέτες, με τον Stefan Bradl να είναι τέταρτος για τη Honda (+0,459 δευτερόλεπτα), τον Michele Pirro έβδομο για την Ducati (+0,969 δευτερόλεπτα) και τον Lorenzo Savadori δέκατο (+1,700 δευτερόλεπτα) για την Aprilia.
Νέα αεροδυναμικά εξαρτήματα, που κρατήθηκαν κρυφά κατά τις πρόσφατες παρουσίασεις των ομάδων, αναμένεται να είναι ένα από τα κύρια σημεία ενασχόλησης των δοκιμών στη Μαλαισία και υπήρχαν πολλά νέα φέρινγκ από ανθρακόνημα κατά την πρώτη ημέρα, καθώς και ένα νέο ψαλίδι για τη Yamaha.
Όσον αφορά τις τελικές ταχύτητες, η κορυφή τέθηκε στα 332,3 χλμ./ώρα από τον Savadori (Aprilia), ακολουθούμενη από 330,3 χλμ/ώρα τόσο για τη Yamaha όσο και για τοn Bradl (Honda).
Συγκρίσιμα μεγέθη με τα 335,4 χλμ/ώρα που έκανε ο Francesco Bagnaia της Ducati στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο της Μαλαισίας, ενώ ο νέος κινητήρας της Yamaha έφτασε τα 330,2 χλμ./ώρα που είχε φτάσει ο Quartararo στο αντίστοιχο Σαββατοκύριακο.
Ωστόσο, η τελική ταχύτητα του Quartararo καταγράφηκε κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων, σε έναν γύρο σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερο από σήμερα. Αυτό υποδηλώνει ότι ο Γάλλος θα έβγαινε γρηγορότερα από την τελευταία στροφή σήμερα και ότι ο νέος κινητήρας του 2023 πιθανότατα έχει κάτι επιπλέον. Ο χρόνος θα δείξει...
Ο κινητήρας του 2023 είχε δείξει πολλά υποσχόμενη τελική ταχύτητα στη Βαρκελώνη και στο Misano, αλλά ο Quartararo και ο Morbidelli έμειναν απογοητευμένοι από την απόδοσή του στη Βαλένθια τον περασμένο Νοέμβριο.
H κατάταξη παρακάτω είναι η κατάταξη των μοτοσυκλετών που δοκιμάστηκαν:
2023 SEPANG MOTOGP SHAKEDOWN TEST - Πρώτη Μέρα | |||||
# | Αναβάτης | Εθνικότητα | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι |
1 | Yamaha Test Bike T2 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | 2m 1.146s | 12 |
2 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +0.185s | 28 |
3 | Yamaha Test Bike T1 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +0.427s | 13 |
4 | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +0.459s | 20 |
5 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP) | +0.500s | 7 |
6 | Yamaha Test Bike T3 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +0.801s | 14 |
7 | Michele Pirro | ITA | Ducati Test Rider (GP) | +0.969s | 29 |
8 | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +1.069s | 37 |
9 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.331s | 6 |
10 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP) | +1.700s | 22 |
11 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP) | +1.793s | 9 |
12 | Jonas Folger | GER | KTM Test Rider (RC16) | +2.540s | 6 |
13 | Jonas Folger | GER | KTM Test Rider (RC16) | +3.509s | 6 |
14 | Michele Pirro | ITA | Ducati Test Rider (GP) | +12.234s | 17 |
15 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP) | +17.994s | 5 |
16 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP) | No Time | 1 |
17 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP) | No Time | 1 |