• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
13ος Αγώνας - GP Αυστρίας (Red Bull Ring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέα Sportbike από τη νέα εταιρία ZXMoto ετοιμάζεται για την παραγωγή
Νέα Αγοράς 24/07/2025 - 12:49

Η νέα μοτοσυκλέτα διαθέτει έναν τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 820 κ.εκ. με 150 ίππους και ανεβάζει στροφές μέχρι τις 15,000 σ.α.λ. με στόχο να ανεβάσει και τις πωλήσεις της νέας εταιρίας.

Η ZXMoto με ιδρυτή τον Zhang Xue είναι μια εταιρία από την Κίνα που θα επικεντρωθεί στο να φτιάχνει όπως φαίνεται σπορ μοτοσυκλέτες. Ο Zhang Xue, ίδρυσε αρχικά την Kove και μπήκε στην ταχεία λωρίδα της αναγνώρισης επενδύοντας πλήρως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η εταιρεία σόκαρε πολλούς όταν συμμετείχε στο Dakar Rally του 2023 και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport.

Για μια Κινεζική μάρκα, αυτό ήταν πρωτοφανές. Και ακόμη πιο εντυπωσιακό ήταν ότι οι μοτοσυκλέτες της δεν τερμάτιζαν απλώς τους αγώνες, αλλά ήταν πραγματικά ανταγωνιστικές.

Η άνοδος της Kove έδωσε στον κλάδο μια εικόνα για το πώς θα μπορούσε να είναι μια εγχώρια Κινεζική μάρκα επιδόσεων. Όμως, μόλις η μάρκα άρχισε να αποκτά δυναμική, ο Zhang Xue αποχώρησε διακριτικά από την εταιρεία που ίδρυσε. Χωρίς δραματικά δελτία τύπου ή επίσημες εξηγήσεις – απλώς ένας ιδρυτής που αποσύρθηκε για να ξεκινήσει από την αρχή. Η κίνηση προκάλεσε ερωτήματα, ειδικά σε όσους παρακολουθούσαν στενά τη βιομηχανία μοτοσυκλετών στην Κίνα.Τώρα, αρχίζουμε να βλέπουμε πώς μοιάζει αυτό το επόμενο κεφάλαιο. Ονομάζεται ZXJC, συντομογραφία του Zhang Xue Jia Cheng, αν και η εταιρεία χρησιμοποιεί και το όνομα ZXMoto. Και το πρώτο της μεγάλο project είναι η επερχόμενη 820RR.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Cycle World, το πρωτότυπο 820RR της ZXJC παρουσιάστηκε πρόσφατα, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί για το τελευταίο τρίμηνο του 2025. Είναι μια sportbike με πλήρες φέρινγκ, με έναν εν σειρά τρικύλινδρο κινητήρα 819 κ.εκ., που αποδίδει 150 ίππους στις 13,000 σ.α.λ. και 85 Nm ροπής στις 10,500 σ.α.λ. Ο κινητήρας έχει όριο περιστροφής τις 15,250 σ.α.λ. και η τεχνολογία της μοτοσυκλέτας συμπληρώνεται από IMU 6 αξόνων, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στις στροφές και cornering ABS από την Bosch. Τελική ταχύτητα; Αναφέρεται στα 299 χλμ/ώρα, φτάνοντας το άτυπο όριο που έχουν οι Iαπωνικές και Eυρωπαϊκές μάρκες.

ZXJC 500RR

Οπτικά, η 820RR μοιάζει πολύ με την ZXJC 500RR, μια μεσαίου κυβισμού sportbike με τετρακύλινδρο κινητήρα. Εκείνη η μοτοσυκλέτα έκανε επίσης αίσθηση χάρη στον πολύστροφο κινητήρα της, 83 ίπποι στις 13,500 σ.α.λ. και τελική ταχύτητα 235 χλμ/ώρα. Και τα δύο μοντέλα βασίζονται σε αλουμινένιο πλαίσιο και έχουν βάρος κάτω από 170 κιλά, δείχνοντας σαφή έμφαση στην ευελιξία και την απόδοση.

Είναι λοιπόν η ZXJC απλώς μια συνέχεια της Kove με άλλο όνομα; Δεν φαίνεται να είναι πιστό αντίγραφο, αλλά σίγουρα υπάρχουν ομοιότητες με το προηγούμενο έργο του Zhang. Η σχεδιαστική φιλοσοφία είναι γνώριμη και η μηχανολογική προσέγγιση εστιάζει και πάλι σε ελαφριές πλατφόρμες με πολύστροφους κινητήρες. Ο τρικύλινδρος κινητήρας της 820RR δεν είναι αντίγραφο, αλλά παρουσιάζει κάποια ενδιαφέροντα κοινά χαρακτηριστικά με την MV Agusta F3, όπως την καδένα εκκεντροφόρου στην αριστερή πλευρά. Ίσως είναι σύμπτωση ή ίσως δείχνει από πού αντλεί έμπνευση η ZXJC.

Όσο για την Kove, εξακολουθεί να υπάρχει - προς το παρόν. Συνεχίζει να συμμετέχει σε αγώνες και φαίνεται να ακολουθεί τη δική της πορεία, αν και το μέλλον της χωρίς τον Zhang παραμένει αβέβαιο. Αν η ZXJC διατηρήσει αυτή τη δυναμική, ίσως δούμε μια αλλαγή στον τρόπο που οι επιδόσεις των μοτοσυκλετών από την Κίνα αντιμετωπίζονται παγκοσμίως.

Και αυτό για τον μέσο αναβάτη σημαίνει ότι το χάσμα μεταξύ των Κινεζικών και των υπόλοιπων κατασκευαστών μοτοσυκλετών μικραίνει γρήγορα. Σημαίνει επίσης περισσότερες επιλογές και ίσως πιο προσιτές μοτοσυκλέτες επιδόσεων στο μέλλον. Αν η ZXJC μείνει συνεπής στο χρονοδιάγραμμά της και παραδώσει όσα υπόσχεται, μπορεί να σηματοδοτήσει την αρχή για κάτι πολύ διαφορετικό και πολύ πραγματικό στην αγορά των σπορ μοτοσυκλετών που θα είναι προσιτές για τον μέσο αναβάτη.

 

Επόμενο άρθρο »

Pro Day Experience: μια εκπληκτική εμπειρία για λίγους

« Προηγούμενο άρθρο

Η μικρού κυβισμού Thruxton της Triumph θα αποκαλυφθεί σύντομα!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα