Η Yamaha ανακοίνωσε επίσημα τη μετάβαση της αγωνιστικής MotoGP YZR-M1 από τον τετρακύλινδρο εν σειρά σε κινητήρα με διάταξη V4 για τη σεζόν 2026 του MotoGP.
Αυτή η απόφαση ευθυγραμμίζεται με τις προηγούμενες δηλώσεις της Yamaha για μετάβαση, υπογραμμίζοντας τη συνέχεια και τη διαφάνεια της στρατηγικής ανάπτυξης κινητήρων της Yamaha.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της αγωνιστικής ταυτότητας της Yamaha εδώ και δεκαετίες (από το 2002), οδηγώντας σε νίκες θρυλικούς αναβάτες όπως οι Valentino Rossi, Jorge Lorenzo και ο Fabio Quartararo.
Ο μοναδικός συνδυασμός ευελιξίας και ομαλής απόδοσης ισχύος οδήγησε σε αμέτρητες επιτυχίες: συμπεριλαμβανομένου του αγώνα στη Βαλένθια, ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας έχει αγωνιστεί σε 429 GP, έχει κερδίσει 125 αγώνες, έχει ανέβει σε 350+ βάθρα και έχει βοηθήσει τη Yamaha να κατακτήσει 8 τίτλους αναβατών, 7 τίτλους ομάδων, 5 τίτλους κατασκευαστών και 5 τριπλά στέμματα MotoGP.
Ωστόσο, καθώς το MotoGP εξελίσσεται, η Yamaha αποδέχεται την πρόκληση της προσαρμογής στις νέες τεχνικές απαιτήσεις διατηρώντας παράλληλα το DNA της.
Η νέα διαμόρφωση αναμένεται να προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση, καλύτερο χειρισμό στο φρενάρισμα και μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ελαστικών και αεροδυναμικής.
Η γρήγορη διαδικασία ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2025 αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Yamaha να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας MotoGP, τιμώντας παράλληλα την κληρονομιά της.
Το MotoGP της Βαλένθια ήταν ο τελευταίος αγώνας και το τελευταίο κεφάλαιο για τον εμβληματικό τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Yamaha στο MotoGP.
Μπαίνοντας σε μια νέα εποχή, όλοι οι αναβάτες της Yamaha MotoGP του 2026 θα οδηγήσουν μοτοσυκλέτες με το νέο V4 κινητήρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής της Τρίτης στη Βαλένθια, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας αρχής για τη Yamaha και τους οπαδούς της παγκοσμίως.

TAKAHIRO SUMI - Γενικός Διευθυντής, Τμήμα Ανάπτυξης Μηχανοκίνητου Αθλητισμού
«Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας βρίσκεται στην καρδιά της φιλοσοφίας της Yamaha εδώ και δεκαετίες. Χαρίζει αξέχαστες νίκες και διαμορφώνει τη φήμη μας για ακρίβεια και έλεγχο. Είμαστε περήφανοι για όσα έχει πετύχει αυτός ο κινητήρας και για τους αναβάτες που έγραψαν ιστορία με αυτόν, καθώς όλοι μαζί έχουν διαμορφώσει την αγωνιστική μας κληρονομιά. Ωστόσο, το MotoGP εξελίσσεται συνεχώς και πρέπει να εξελισσόμαστε μαζί του. Ο V4 αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο για τη Yamaha, ένα κεφάλαιο που συνδυάζει το ''Πνεύμα της Πρόκλησης'' με το αγωνιστικό μας DNA και τις τεχνικές λύσεις που απαιτούνται για να αγωνιστούμε στην κορυφή. Ο στόχος μας παραμένει ο ίδιος: να δώσουμε στους αναβάτες μας την καλύτερη δυνατή μοτοσικλέτα για να κερδίσουν και να φέρουμε στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο την αίσθηση του «Kando*».
* Η λέξη Kando είναι ιαπωνική και εκφράζει τη βαθιά ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό που νιώθεις όταν συναντάς κάτι εξαιρετικής αξίας, ποιότητας και απόδοσης.

MASSIMO BARTOLINI - Τεχνικός Διευθυντής, Yamaha Factory Racing
«Η απόφαση να υιοθετήσουμε έναν κινητήρα V4 δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, η διαδικασία ανάπτυξης ήταν εκτεταμένη. Αναλύσαμε κάθε πτυχή της απόδοσης, από την επιτάχυνση έως τη συμπεριφορά στις στροφές, και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι αυτή η διαμόρφωση προσφέρει τις διαφορές που περιμέναμε, επομένως θα έχουμε τη δυνατότητα να τις μεταφράσουμε σε πλεονεκτήματα. Οι wild cards του 2025 επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες μας: ο V4, αν και βρίσκεται ακόμη στην αρχή του ταξιδιού ανάπτυξής του, προσφέρει ό,τι χρειαζόμαστε για να μπορέσουμε να κάνουμε περαιτέρω βήματα και να ανταγωνιστούμε ξανά στο υψηλότερο επίπεδο. Η μετάβαση από τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα στον V4 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την Yamaha και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το πακέτο πριν από το 2026 και καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν για να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές του. Η μετάβαση σε μια διαμόρφωση V4 είναι εξίσου στρατηγική, καθώς μας επιτρέπει να τοποθετηθούμε για τους τεχνικούς κανονισμούς του 2027, όταν αυτή η διάταξη κινητήρα θα προσφέρει ένα πλεονέκτημα όσον αφορά τη διάταξη της μοτοσικλέτας και την αεροδυναμική ανάπτυξη».
Η Yamaha Motor Co., Ltd. θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους μηχανικούς, τους τεχνικούς, τους μηχανικούς και τα μέλη του προσωπικού που έκαναν τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Yamaha YZR-M1 τόσο επιτυχημένο όσο ήταν τα τελευταία 24 χρόνια. Συγκεκριμένα, η Yamaha θα ήθελε να ευχαριστήσει τους επικεφαλής του έργου που ανέπτυξαν τους κινητήρες M1 στην εποχή του MotoGP:
- Yoda-san, 2002/2003
- Nakajima-san, 2004/2005
- Tsuji-san, 2006/2007
- Nakajima-san, 2008-10
- Tsuji-san, 2011-13
- Tsuya-san, 2013-18
- Sumi-san, 2019-21
- Seki-san, 2022-24
- Masuda-san, 2025->
Οι σημαντικότερες από τις προηγούμενες εκδόσεις της MotoGP YZR-M1 με πρώτη επάνω αριστερά την YZR-M1 που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP 2021 ο Fabio Quartararo

1. 2021 YAMAHA YZR-M1, 0WX1 (FABIO QUARTARARO, Monster Energy Yamaha MotoGP Team)
2. 2015 YAMAHA YZR-M1, 0WV0 (JORGE LORENZO, Movistar Yamaha MotoGP Team))
3. 2012 YAMAHA YZR-M1, 0WT3 (JORGE LORENZO, Yamaha Factory Racing MotoGP Team)
4. 2010 YAMAHA YZR-M1, 0WS9 (JORGE LORENZO, Fiat Yamaha Team)
5. 2009 YAMAHA YZR-M1, 0WS8 (VALENTINO ROSSI, Fiat Yamaha Team)
6. 2008 YAMAHA YZR-M1, 0WS5 (VALENTINO ROSSI, Fiat Yamaha Team)
7.2005 YAMAHA YZR-M1, 0WP4 (VALENTINO ROSSI, Gauloises Yamaha Team)
.jpg)










.png)

