• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
21ος Αγώνας - GP Πορτογαλίας (Portimao)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo – Τα φρένα στο MotoGP της Πορτογαλίας
Νέα 06/11/2025 - 15:21

Ο προτελευταίος γύρος της σεζόν 2025 του MotoGP, πραγματοποιείται στην Ιβηρική Χερσόνησο για τέταρτη φορά φέτος.

Μετά από τρεις γύρους στην Ισπανία, ήρθε η ώρα για το Πορτογαλικό GP, το οποίο φτάνει στην 20ή του έκδοση — αν και ο αγώνας του 1987 διεξήχθη στην πίστα Jarama στην Ισπανία.

Ωστόσο, η Πορτογαλία φιλοξένησε επίσης το MotoGP στο Algarve το 2021, μια σεζόν στην οποία υπήρχαν δύο γύροι σε πορτογαλικό έδαφος.

Τα δεδομένα του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Autodromo Internacional do Algarve μήκους 4.592 μέτρων εμπίπτει στην κατηγορία των πίστων μεσαίας δυσκολίας για το φρενάρισμα.  

Σε μια κλίμακα από 1 έως 6, έχει δείκτη δυσκολίας 3 επειδή, παρά το γεγονός ότι διαθέτει 10 ζώνες φρεναρίσματος ανά γύρο για συνολικά 30,5 δευτερόλεπτα φρεναρίσματος, μόνο 2 ταξινομούνται ως Απαιτητικά, 2 ως Μεσαίας δυσκολίας και 6 ως σχετικά εύκολα.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης στο Autodromo Internacional do Algarve είναι η στροφή 1: η κύρια ευθεία των 970 μέτρων που οδηγεί σε αυτήν επιτρέπει στις μοτοσυκλέτες MotoGP να φτάσουν τα 334 χλμ./ώρα, πριν επιβραδύνουν στα 124 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 268 μέτρα φρενάροντας, ασκώντας 6,7 κιλά δύναμης στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 14,4 bar.

Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης

Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης σε αυτήν την πίστα είναι ο Pedro Acosta, με τρεις νίκες - τις δύο πρώτες το 2021 στην Moto3 και την τρίτη στον εναρκτήριο αγώνα Moto2 του 2023.  

Όσο για το MotoGP, οι Francesco Bagnaia και Fabio Quartararo προηγούνται με δύο νίκες ο καθένας, ακολουθούμενοι από τους Jorge Martin και Miguel Oliveira με μία νίκη ο καθένας - όλες επιτεύχθηκαν με συστήματα φρένων Brembo.  

Το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia εδώ είναι η 2η θέση, ενώ η Honda δεν έχει φτάσει ποτέ στο βάθρο στους κύριους αγώνες Grand Prix: η μόνη της θέση στην πρώτη τριάδα ήρθε χάρη στον Marc Márquez, 3ος στο Sprint του 2023.

Η κίνηση του Miguel

Το φετινό πορτογαλικό GP αναμένεται να είναι το τελευταίο για τον Miguel Oliveira, ο οποίος πρόκειται να προχωρήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike με την ομάδα που έχει κατακτήσει τους δύο τελευταίους τίτλους αναβατών.  

Ο Πορτογάλος αναβάτης θα πρέπει να προσαρμοστεί ξανά στους χαλύβδινους δίσκους φρένων, τους οποίους δεν έχει χρησιμοποιήσει από το 2018, την τελευταία του σεζόν στην Moto2.  

Οι δαγκάνες Brembo στα Superbike, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στο MotoGP - από την κατασκευή αλουμινίου μέχρι την κατεργασία monobloc, καθώς και τα πτερύγια ψύξης, το σύστημα υποβοήθησης φρένων και το σύστημα anti-drag.

Ντεμπούτο της Radial

Η πρώτη έκδοση του Πορτογαλικού GP, το 1987, περιελάμβανε τις κατηγορίες 80cc, 125cc, 250cc και 500cc στην πίστα.  

Στην κατηγορία premier, οι αναβάτες ολοκλήρωσαν 37 γύρους, για έναν αγώνα που διήρκεσε πάνω από 55 λεπτά.  

Ο Eddie Lawson βγήκε πρώτος με την Yamaha που οδηγούσε ο Agostini, η οποία χρησιμοποιούσε από το προηγούμενο έτος την καινοτόμο ακτινική κύρια αντλία φρένων, κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Brembo.

Mε αυτό το σύστημα, η δύναμη που ασκείται από τα δάχτυλα του αναβάτη στη μανέτα και η δύναμη που μεταδίδεται από τη μανέτα στο έμβολο δρουν προς την ίδια κατεύθυνση, χωρίς να δημιουργούν τριβή.

Το μειωμένο μέγεθός του και η πιο αποτελεσματική λειτουργία της μανέτας αποδείχθηκαν τόσο αποτελεσματικά που τώρα τοποθετείται σχεδόν σε όλες τις μοτοσυκλέτες supersport υψηλής απόδοσης.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Το MotoGP™ επιστρέφει στην Ευρώπη για το GP της Πορτογαλίας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα