• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Bridgestone: Τι θα έχει στο Brno
Σπέσιαλ έξτρα σκληρή γόμα για τον εμπρός τροχό
Νέα 12/08/2010 - 19:41

Έπειτα από την σύντομη καλοκαιρινή ανάπαυλα τα MotoGP επιστρέφουν στην πίστα του Brno που βρίσκεται 200χλμ. ΝA της Πράγας. Χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης πίστας αποτελούν οι μεγάλες υψομετρικές διαφορές που ξεπερνούν τα 73μέτρα, γεγονός που ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τα ελαστικά των μοτοσυκλετών. 

 

Η μεταφορά βάρους των μοτοσυκλετών επηρεάζεται από τις υψομετρικές διαφορές που κατά συνέπεια αυξάνουν τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά. Τα κατηφορικά τμήματα μεταφέρουν το φορτίο προς τα εμπρός, ιδίως κατά την επιβράδυνση, για αυτό απαιτείται ένα ισχυρό εμπρός ελαστικό για να ενισχυθεί η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Αυτός είναι ο λόγος που η Bridgestone σχεδιάζει ειδικά για τον συγκεκριμένο αγώνα (και για άλλες 3 πίστες) ένα έξτρα σκληρό εμπρός ελαστικό. Όπως αναφέρει και ο Tohru Ubukata (Manager, Bridgestone Motorcycle Tyre Development Department) οι κατηφορικές στροφές αυξάνουν το φορτίο και κατά συνέπεια την θερμοκρασία στο μπροστινό ελαστικό, γι’ αυτό απαιτείται πιο σκληρή σύνθεση στη γόμα του. 

 

Στα ανηφορικά κομμάτια της πίστας απαιτείται καλή ταχύτητα εξόδου από τις στροφές, που σημαίνει ότι χρειάζεται καλή ελκτική πρόσφυση που θα επιτρέψει στον οδηγό να ανοίξει το γκάζι όσο πιο νωρίς γίνεται. Σε αυτή την πίστα τα ανηφορικά τμήματα στην ουσία βοηθούν το πίσω ελαστικό να βρει καλύτερη πρόσφυση μεταφέροντας το βάρος προς το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.  

 

Στο σύνολο η ροή στην πίστα του Brno είναι γρήγορη με την μέση ωριαία ταχύτητα να φθάνει τα 166χλμ./ώρα, ρεκόρ που σημείωσε πέρυσι ο Jorge Lorenzo, που ως γνωστόν του αρέσει ιδιαίτερα η συγκεκριμένη πίστα. Ισομερή φορτία ασκούνται στις δύο πλευρές των ελαστικών, συνεπώς δεν απαιτούνται ελαστικά ασύμμετρης σχεδίασης. Η πρόσφυση της πίστας είναι πολύ καλή και βάζει τα ελαστικά κάτω από σκληρή δοκιμασία όσον αφορά την αντοχή τους και αυτός είναι άλλος ένας λόγος που απαιτείται έξτρα σκληρή γόμα στον εμπρός τροχό. Όσον αφορά την ζωή του ελαστικού ο Ubukata ανάφερε ότι η υπερβολική πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού θα επιταχύνει την φθορά του, συνεπώς το set up της μοτοσυκλέτας και το στυλ οδήγησης του κάθε οδηγού θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην φθορά του πίσω ελαστικού. 

 

Στον συγκεκριμένο αγώνα η Bridgestone θα διαθέτει σκληρή και έξτρα σκληρή γόμα για τον εμπρός τροχό ενώ για τον πίσω θα διαθέτει μεσαία και σκληρή γόμα.

Επόμενο άρθρο »

Brno live: Τι ειπώθηκε στην συνέντευξη τύπου

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Corsi μιλάει για την Moto2

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα