Η Ιταλική εταιρία μόλις ανακοίνωσε τα επίσημα στοιχεία και έδωσε στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου κινητήρα που θα κινεί τη νέα Superbike του εργοστασίου, την ήδη ξακουστή 1199 Panigale.
Ο κινητήρας αυτός ονομάζεται “Superquadro” και είναι σε ένα απίστευτο επίπεδο για δικύλινδρο, αφού το L-twin αποδίδει 195hp @ 10,750 rpm και 98.1 lb-ft @ 9,000 rpm! Υπάρχουν πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά εδώ τώρα ας δούμε τα κυριότερα σημεία, όπως τα προσδιορίζει η ίδια η Ducati.
* Διάμετρος και Διαδρομή είναι στα 112mm x 60.8mm, νούμερα που δίνουν μια αναλογία 1.84:1, που σημαίνει με τη σειρά του πολύ μικρή διαδρομή και υπερτετράγωνη διαμόρφωση πιστονιού.
* Οι κύλινδροι έχουν μετακινηθεί προς τα πίσω κατά 6° ο μπροστινός κύλινδρος είναι σε γωνία 21° από την οριζόντια γραμμή, έτσι ο κινητήρας βρίσκεται 32mm πιο μπροστά, για βελτιωμένη σχέση κατανομής βάρους μπροστά / πίσω.

* Ξεχωριστά αλουμινένια – με επικάλυψη νικασίλ – υδροχιτώνια, επιτρέποντας την απευθείας επαφή του στροφαλοθάλαμου με την κυλινδροκεφαλή.
* Τα κουζινέτα είναι όπως αυτά της Desmosedici
* Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν αυξηθεί από 43.5 σε 46.8mm και οι εξαγωγής από 34.5 σε 38.2mm.
* Στα οβάλ σώματα των πεταλούδων η διάμετρος αυξήθηκε από τα 63.9 στα 67.5mm
* Οι ιμάντες που κινούσαν το σύστημα desmo αντικαταστάθηκαν με ένα σύστημα αλυσίδας και γραναζιών.
* Στο σύστημα των εκκεντροφόρων εμπεριέχεται αυτόματος αποσυμπιεστής ο οποίος απενεργοποιείται φυγοκεντρικά μόλις πάρει μπροστά ο κινητήρας. Αυτό επιτρέπει την εύκολη εκκίνηση του κινητήρα, χωρίς να χρειάζεται μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερη μίζα.

* Υγρός, μονόδρομος συμπλέκτης
