• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Συνέντευξη Jorge Lorenzo!
Στο περιοδικό MOTOGP WORLD!!
Νέα 31/03/2013 - 12:16

Λίγο πριν το δεύτερο μισό του περσινού Πρωταθλήματος, το οποίο και κατέκτησε χάρη στην εκπληκτική του σταθερότητα, ο νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής βρήκε χρόνο και παραχώρησε μια συνέντευξη στον Διευθυντή του περιοδικού, MOTOGP WORLD, Δημήτρη Διατσίδη! Απολαύστε τον!

 

 

E: Βλέπουμε ότι εδώ στην Τσεχία ξαναφόρεσες το κλασικό σου κράνος και άφησες το “Mamba”. Αλλάζει κάτι σε σχέση με αυτά που σου δίνουν έμπνευση, όπως είναι η ιστορία των Σπαρτιατών;

 

J.L.: Θεωρητικά ήθελα να χρησιμοποιήσω το κράνος Mamba, μόνο στο Grand Prix του Mugello, αλλά μου άρεσε τόσο πολύ που το χρησιμοποίησα και στην Αμερική. Αλλά τώρα είναι ώρα να γυρίσω πίσω στο κράνος “Por Fuera”, που έχει στο πίσω μέρος την περικεφαλαία των Σπαρτιατών. Ναι, αισθάνομαι ταυτισμένος με τη φιλοσοφία των Σπαρτιατών. Όταν πρωτοείδα το φιλμ “300” κατάλαβα ότι ίσως η ζωή μου είναι παρόμοια με των Σπαρτιατών, που από μικρά παιδιά μεγάλωναν με βάση το ότι κάθε μέρα προσπαθούσαν να βελτιωθούν για τη μάχη. Να βελτιώσουν την ικανότητα να μάχονται με τους αντιπάλους, τους εκείνη την εποχή. Αισθάνομαι αυτή την ομοιότητα, γιατί πάντα ο πατέρας μου ήταν αυστηρός μαζί μου και πολύ μεθοδικός και από τα τρία μου χρόνια πάντα ακολουθούσα μια μέθοδο προπόνησης, πραγματικά σκληρής προπόνησης και αυτό πιστεύω ότι είναι πολύ ίδιο με την Σπαρτιατική φιλοσοφία.

 

E: Ποιοι είναι λοιπόν οι άνθρωποι που σε βοήθησαν να διαμορφώσεις την αγωνιστική σου προσωπικότητα;

 

J.L.: Έχω τρεις ανθρώπους, με τους οποίους τώρα δεν έχω τόσο καλή σχέση, αλλά με βοήθησαν πολύ να εξελιχθώ ως οδηγός. Ο πρώτος ήταν ο πατέρας μου, γιατί μου έδωσε το πάθος της μοτοσυκλέτας. Μου αγόρασε την πρώτη μου μικρή μοτοσυκλέτα για να αρχίσω και μετά όταν ήμουν 10 χρονών ήλθε ο Amatrian. Κερδίσαμε με τον Dani δύο Παγκόσμιους Τίτλους στα 250. Ήταν πραγματικά πολύ έμπειρος και αυτή την εμπειρία του μου την έδωσε. Και ο άλλος ήταν ο Marcos Hirch . Ήταν ο προσωπικός μου γυμναστής από το 2002 και μετά από το 2008 μέχρι φέτος ήταν ο μάνατζέρ μου. Έχει πολύ δυνατή προσωπικότητα και με έφτιαξε ως άνδρα, ως προς την φυσική μου κατάσταση, με τους μύες και με την εκγύμναση .

 

Ε: Φαίνεται ότι πέρυσι βοήθησες σημαντικά στην εξέλιξη της Yamaha M1, που έφτασε σε πολύ ψηλό επίπεδο. Ποια ακριβώς είναι η συμβολή σου;

 

J.L.: Πραγματικά δεν ξέρω πολλά μηχανολογικά. Δεν ξέρω το πως να δουλέψω πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, το πως δουλεύει ο κινητήρας. Δεν ξέρω τίποτε για αυτά! Το μόνο που ξέρω είναι το πως να ανοίγω το γκάζι και να πηγαίνω γρήγορα με τη μοτοσυκλέτα που έχω. Είμαι όμως πολύ καλός με την αίσθηση, είμαι πολύ ευαίσθητος και έτσι ότι αλλάζει στη μοτοσυκλέτα και ότι κάνει σε μένα, μια κίνηση, ένα γλίστρημα, μια κακή συμπεριφορά, το λέω στους μηχανικούς. Κάποιοι άλλοι οδηγοί είναι λίγο λιγότερο ευαίσθητοι και δεν τους ενδιαφέρει και απλά πηγαίνουν. Εγώ έχω μεγάλη ευαισθησία και λέω ακριβώς το τι αισθάνομαι και μετά οι μηχανικοί της Yamaha δουλεύουν στην Ιαπωνία πολύ σκληρά ώστε να βελτιώσουν στη μοτοσυκλέτα ότι χρειάζεται. Δεν είναι μυστικό: δεν είμαι μηχανικός, είμαι απλά ένας οδηγός που λέω ακριβώς το τι αισθάνομαι.

 

Ε: Η εξέλιξη μέσα στο 2012 πήγαινε έως τώρα ομαλά. Τώρα όμως που η Honda έφερε εντελώς νέα πράγματα μέσα στη μέση της χρονιάς, θα αλλάξει κάτι στη δική σας διαδικασία εξέλιξης;

 

J.L.: Πραγματικά δεν ξέρω. Την Δευτέρα έχουμε ένα τεστ, όπως κάθε χρόνο εδώ μετά τον αγώνα και πιθανόν να έχουμε μερικά καινούργια πράγματα να δοκιμάσουμε, για τον κινητήρα και το πλαίσιο. Αλλά ίσως και η Honda να έχει καινούργια πράγματα – ελπίζω να μην έχουν. Και τελικά εμείς να έχουμε να δοκιμάσουμε τα νέα πράγματα που μπορεί να βελτιώσουν τη μοτοσυκλέτα, γιατί τώρα δίνουμε μεγάλη μάχη προσπαθώντας να τους κερδίσουμε. Ειδικά τώρα ο Dani είναι σε πολύ καλή κατάσταση ως οδηγός και με την καλή μοτοσυκλέτα του τα πράγματα είναι περίπλοκα. Αλλά μένω συγκεντρωμένος στο να τερματίζω πάντα στο βάθρο. Αυτή είναι η νοοτροπία μας στην προσπάθεια να κερδίσουμε.

 

Ε: Από όλες τις Yamahas 800 & 1000cc που οδήγησες μέχρι τώρα, ποιά σου άρεσε περισσότερο οδηγικά;

 

J.L.: Μάλλον αυτή εδώ. Αυτή εδώ έχει περισσότερη δύναμη, περισσότερη ροπή και είναι πιο διασκεδαστική στην οδήγηση. Αλλά και το 2009 είχαμε μια πολύ ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, σε σχέση με τους αντιπάλους μας και κερδίσαμε σχεδόν όλους τους αγώνες, εγώ και ο Valentino.

 

Ε: Το ότι θα έχεις πάλι τον Valentino δίπλα σου την επόμενη χρονιά σου δημιουργεί πίεση, γνωρίζοντας ότι ακόμη και όταν τον κερδίζεις, η δημοσιότητα που θα παίρνει και η προσοχή των media, θα είναι μεγαλύτερη από ότι σε σένα;

 

J.L.: Προφανώς, επειδή είναι ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και έχει κερδίσει πάνω από 100 αγώνες - προφανώς έχει ξεκινήσει πριν από μένα και έχει περισσότερους οπαδούς που θέλουν να ξέρουν το τι γίνεται με αυτόν. Έτσι ο Τύπος πρέπει να γράφει περισσότερα νέα γι' αυτόν επειδή έχει περισσότερους οπαδούς, έτσι όλα είναι ένας τροχός. Αλλά πιστεύω ότι αυτός ο τροχός αλλάζει λίγο αυτά τα δύο τελευταία χρόνια. Πριν έβλεπες ανθρώπους μόνο έξω από το δικό του motorhome να τον περιμένουν και τώρα υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που επίσης περιμένουν εμένα και αυτό αλλάζει λίγο τα πράγματα! Αλλά 9 Παγκόσμιοι Τίτλοι είναι πολλοί. Εγώ είμαι ακόμη νέος ώστε να προσπαθήσω να φτάσω εκεί, ίσως είναι αδύνατο να κάνω ότι έχει κάνει, αλλά το να κερδίσω περισσότερους Παγκόσμιους Τίτλους μπορεί να αλλάξει τελείως τη δυναμική.

 

Ε: Προφανώς η καλύτερή σου περίοδος ήταν το 2010 που κέρδισες τον Τίτλο στα MotoGP. Ποια ήταν η χειρότερή σου περίοδος;

 

J.L.: Ίσως η περίοδος στο ξεκίνημα της καριέρας μου, το 2002, γιατί είχα πολύ πίεση. Δεν ήξερα τις πίστες, δεν ήξερα την κατηγορία, δεν ήξερα τη μοτοσυκλέτα και χρειαζόμουν μερικά αποτελέσματα για να συνεχίζεται η καριέρα μου. Αν δεν έκανα αποτελέσματα θα έμενα σπίτι. Δεν είχα πίσω μου κάποια ιστορία, έτσι ώστε οι άνθρωποι απλά να με εμπιστεύονται, ήθελαν τα αποτελέσματά μου. Και τότε δεν είχα αποτελέσματα στο ξεκίνημα του Πρωταθλήματος. Έτσι μια 7η θέση στην Βραζιλία το 2002, την πρώτη μου χρονιά, με κράτησε στην Derbi για το 2003. Το 2003 κέρδισα έναν αγώνα και με κράτησε στην Derbi για το 2004. Το 2004 κέρδισα περισσότερους αγώνες, πήγα μετά στα 250, έτσι στο ξεκίνημα που ήμουν 15 χρονών, 16 ...έχεις πολύ πίεση τότε.

 

Ε: Οι πτώσεις, οι δικές σου ή των άλλων οδηγών, τι σε κάνουν να αισθάνεσαι, πως τις αντιμετωπίζεις;

 

J.L.: Είναι τρομακτικό, ειδικά στο βρεγμένο. Στη βροχή είναι πολύ εύκολο να πέσεις και πρέπει να προσέχεις πάρα πολύ. Έτσι όταν βλέπεις κάποιον να πέφτει, κόβεις λίγο και δεν πλαγιάζεις τόσο πολύ, για τον επόμενο γύρο ή τις επόμενες στροφές. Έτσι είναι τρομακτικό και αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ βαριές και πηγαίνουμε τόσο γρήγορα που αν κάτι χαλάσει στα ηλεκτρονικά ή στο λάστιχο μπορεί να τραυματιστείς πολύ σοβαρά. Γι' αυτό πρέπει πάντα να είσαι στο 90-95% Αν είσαι πάντα στο 100% ή πιο πάνω έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστείς.

 

Επόμενο άρθρο »

Πρώτη νίκη για τον Loi!

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha: Να φύγουμε απ' την Ευρώπη!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα