• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε Yamaha R6 στα Μέγαρα
Ωραία εμπειρία
Τεστ-Μοντέλα 07/06/2017 - 12:20

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

φωτ.: Γιώργος Νιαουνάκης, Ιωάννα Φιωτάκη

 

Η νέα R6 της Yamaha με λίγες σχετικά βελτιώσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, καταφέρνει να μπει κατευθείαν στην κορυφή των προτιμήσεων, εάν η σπορ οδήγηση και τα track days είναι το σημείο που αγγίζει περισσότερο τον αναβάτη της. Κύριο χαρακτηριστικό η αίσθηση επιβολής πάνω της!

 

Μετά από 160,000 πωλήσεις στην Ευρώπη, δίκαια κατέχει την πρώτη θέση των προτιμήσεων στην Supersport κατηγορία και συνεχίζει μια παράδοση που άρχισε το 1999 με 120 ίππους και 169 κιλά. Η 3η γενιά το 2006 πήγε στους 127 ίππους και τα 161 κιλά, ενώ δύο χρόνια αργότερα πήρε ακόμη 2 άλογα, με 189 κιλά γεμάτη υγρά! Τώρα η 5η γενιά πρέπει να είναι συμμορφωμένη με το Euro 4 στον κινητήρα και έτσι η απόδοση είναι στους 118.4 ίππους στις 14,500 στροφές, χωρίς ram-air, με τις φήμες να προσθέτουν άλλους 10 με τη μοτοσυκλέτα σε κίνηση!

Αυτό το καταφέρνει με νέο σύστημα εξάτμισης, με ένα σώμα ψεκασμού που μειώνει τις αναθυμιάσεις, με νέα χαρτογράφηση του ψεκασμού και με το διαφορετικό σχεδιασμό του συστήματος εισαγωγής του αέρα.

Βέβαια ο κινητήρας των 599 κυβικών έχει βαλβίδες τιτανίου, οδηγείται από ηλεκτρονικό γκάζι (Yamaha Chip Controlled Throttle), που “διατάζει” τους ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενους αυλούς εισαγωγής (Yamaha Chip Controlled Intake) να συνεργαστούν με ψεκασμό σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μπεκ.

Τα καπάκια του κινητήρα είναι από μαγνήσιο, το τελικό της εξάτμισης είναι τιτανίου και όλα αυτά καταλήγουν σε ένα 6τάχυτο κιβώτιο που κάνει αυτόματα τις αλλαγές ταχυτήτων προς τα πάνω χωρίς συμπλέκτη και χωρίς κλείσιμο του γκαζιού (QSS QuickShift System), ενώ για τα κατεβάσματα ο μονόδρομος συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης φροντίζει ώστε όλα να περνούν ομαλά στα ελαστικά.

Από κει και πέρα μπορεί ο αλουμινένιος Deltabox σκελετός να έχει μείνει ουσιαστικά ίδιος, όμως το υποπλαίσιο είναι νέο από μαγνήσιο και 20χιλ. στενότερο.

Το μπροστινό σύστημα που έρχεται από την ΚΥΒ και “μεταφέρεται” από την R1 είναι πραγματικά εντυπωσιακό και σε διαστάσεις και σε ρυθμίσεις. Από την μεγάλη αδελφή έρχονται και τα φρένα με ακτινική τρόμπα της NISSIN, ακτινικές 4πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες και διάμετρο δίσκων στα 320χιλ.! Φυσικά υπάρχει ABS το οποίο δεν απενεργοποιείται. Η πίσω ανάρτηση είναι επίσης της ΚΥΒ, με νέα σχεδίαση.

Στον τομέα της εργονομίας εκτός από τη νέα σχεδίαση της σέλας, έχουμε και νέας σχεδίασης ρεζερβουάρ, για πιο εργονομική σύνδεση σέλας/δοχείου.

Όλο αυτό το πακέτο περιβάλλεται από ένα νέο φέρινγκ με δυναμικό σχεδιασμό που παραπέμπει στην R1 και δίνει ένα επιθετικό στυλ, αλλά και 8% βελτιωμένη αεροδυναμική.

Από κει και πέρα έρχονται τα ηλεκτρονικά: Υπάρχουν τρεις θέσεις για την απόκριση του γκαζιού: Α, για πιο άμεση, STD για στάνταρ και Β για πιο ήπια απόκριση. Το TCS (Traction Control System) είναι 6 θέσεων, αλλά βγαίνει και τελείως OFF. Διαβάζει την ταχύτητα των τροχών μπροστά και πίσω και προσαρμόζεται σε αλλαγές των ελαστικών, όπως για παράδειγμα η φθορά! Με βάση αυτές τις παραμέτρους ελέγχει την επιτάχυνση και διατηρεί την πρόσφυση επεμβαίνοντας στην ανάφλεξη, στον ψεκασμό και κυρίως στη θέση του ηλεκτρονικού γκαζιού, με τέτοιον τρόπο που διατηρεί την επιτάχυνση ομαλή.

Στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε το πίσω αμορτισέρ είχε αντικατασταθεί με ένα Ohlins, η εξάτμιση με μια Akrapovic και τα λάστιχα με σλικ Dunlop, σε μια έκδοση που απευθύνεται στους λάτρεις των track days.

Φθάνοντας με 200 στην 6 των Μεγάρων τα φρένα έπρεπε να δουλέψουν δυνατά και αυτά όχι μόνο σταματούσαν την μοτοσυκλέτα σε μικρή απόσταση, αλλά και συγχρόνως είχαν φοβερή αίσθηση και σε ωθούσαν να φρενάρεις όλο και πιο βαθιά στην στροφή σε κάθε γύρο.

Μέσα στη στροφή η κατευθυντικότητα είναι εξαιρετική και το νέο μπροστινό δείχνει τα πλεονεκτήματά του. Σίγουρα και αυτό, μαζί με τη συνολική γεωμετρία της R6, βοηθάει και στην

εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης στα εσάκια 3-4 και 8-9. Παρά το σχετικά μεγάλο βάρος των 190 κιλών γεμάτη, που αντιστοιχεί περίπου σε 170 κιλά άδεια, η αίσθηση είναι μιας ελαφριάς μοτοσυκλέτας, εύκολης και ευχάριστης για παιχνίδι στην πίστα. Σε αυτό βοηθάει και η καλή εργονομικά θέση οδήγησης και η προστασία από τον αέρα στις ευθείες.

Πέρα από αυτό, το πιο σημαντικό στην υπόθεση της R6 είναι ότι σου αφήνει την αίσθηση ότι εσύ είσαι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού, ότι την οδηγείς και δεν σε κατευθύνει εκείνη, όπως γίνεται συνήθως με τις πολύ πιο δυνατές χιλιάρες. Σημαντικότατα στοιχεία για την σπορ οδήγηση και τις χαρές που σου δίνει.

Από κει και πέρα η νέα R6 αποτελεί μια καλή βάση για όσους θέλουν να έχουν επιτυχία στους αγώνες και φανταζόμαστε ότι σύντομα θα δούμε τις πρώτες παρουσίες τους στο ΠΠΤ, στις κατηγορίες ΟΡΕΝ και Supersport.

 

 

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Yamaha R6

Κινητήρας

 

Τύπος

Υδρόψυκτος, τετράχρονος, 4κύλινδρος, 16 βαλβίδες

Διάμετρος x Διαδρομή

67 mm x 42.5 mm

Κυβισμός

599cc

Μέγιστη ισχύς

118 ίπποι στις 14,500 rpm

Μέγιστη ροπή

6.3 kgm στις 10,500 rpm

Σχέση συμπίεσης

13.1:1

Τροφοδοσία καυσίμου

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

 

 

Συμπλέκτης

Μονόδρομος συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης

Κιβώτιο ταχυτήτων

6 σχέσεων

 

 

Πλαίσιο / φρένα

 

Πλαίσιο

Τύπου “Διαμάντι” Αλουμινίου

Ανάρτηση μπροστά

Ανάποδο πιρούνι 43 mm

Ανάρτηση πίσω

Ψαλίδι από αλουμίνιο, πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ

Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω

120mm/120mm

Μεταξόνιο

1,375 mm

Ίχνος

97 mm

Ελαστικό, εμπρός

120/70 ZR 17

Ελαστικό, πίσω

180/55 ZR 17

Φρένο, εμπρός

Διπλό δισκόφρενο, δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων, διάμετρος 320 mm

Φρένο, πίσω

Moνός δίσκος, διάμετρος 220mm

 

 

Διαστάσεις / βάρη

 

Μήκος

2,040 mm

Πλάτος

695 mm

Ύψος σέλας

850 mm

Βάρος

190 kg (πλήρης υγρών)

Ρεζερβουάρ

17 l

 

 

 

ΥΓ. Περισσότερες λεπτομέρειες στο τεύχος #81 του περιοδικού MOTOGP WORLD που κυλοφορεί τις επόμενες μέρες

Επόμενο άρθρο »

MV Agusta RVS#1

« Προηγούμενο άρθρο

Μοτοσυκλέτα by Porsche;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα