• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Στις Σέρρες δοκιμάζουμε το Dunlop KR της Moto 2
Τεστ-Μοντέλα 27/05/2023 - 07:46

του Δημήτρη Διατσίδη

συνεργάστηκε ο Κυριάκος Αντωνίου

Φωτογραφία: Dani Touesa

 

Στην πίστα των Σερρών με μοτοσυκλέτα αναφοράς την Yamaha R1M, δοκιμάσαμε τα σλικ αγωνιστικά ελαστικά που έρχονται κατευθείαν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP και συγκεκριμένα την κατηγορία Moto 2, στην οποία η Dunlop είναι ο μοναδικός προμηθευτής. 

Τα ελαστικά αυτά απευθύνονται σε όσους θέλουν να κάνουν δοκιμές μοτοσυκλετών από 600 κ.εκ. και πάνω, είτε να συμμετέχουν σε ένα track day και να μπορούν να κάνουν πολλούς γύρους, χωρίς σχετικά μεγάλη φθορά, παρά το ότι ακόμη και η σκληρή γόμα νούμερο 4 δεν είναι και τόσο σκληρή, δίνοντάς σου τη σιγουριά για να πιέζεις στα όρια. Άλλωστε αυτή η γόμα είναι που χρησιμοποιεί η Dunlop και στους Αγώνες Αντοχής. 

Η Peristeras Tyres που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής των αγωνιστικών ελαστικών μοτοσυκλέτας της Dunlop στην Ελλάδα, μας προμήθευσε αυτά τα σλικ σε διαστάσεις 125/80-17 μπροστά και 200/75-17 πίσω, ελαφρώς διαφοροποιημένες διαστάσεις από τα κλασικά 120/70-17 και 200/55-17 πίσω, που χρησιμοποιούν συνήθως τα superbike. H εξέλιξη μέσα από την Moto 2, έφερε την πρόταση αυτών των διαστάσεων και οι ζάντες της κορυφαίας Yamaha, της R1M των 1000 κ.εκ. και των 200 ίππων, δέχτηκαν εύκολα και σωστά τα νέα αυτά ελαστικά. 

Ο Πρωταθλητής Νίκος Περιστεράς, που έχει παρακολουθήσει όλα τα αγωνιστικά σεμινάρια της Dunlop στην Ευρώπη, ήταν ο πιο κατάλληλος για να μας πληροφορήσει για τις πιέσεις που έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε. Οι πιέσεις των ελαστικών σε χρήση στην πίστα είναι κάτι πολύ σημαντικό και πρέπει να ελέγχονται σχολαστικά.

Η πρώτη μέτρηση από τον Κυριάκο Αντωνίου έγινε με τα λάστιχα σε θερμοκρασία περιβάλλοντος ή “κρύα” όπως λέμε στην αγωνιστική ορολογία. Η πίεση ήταν 2.0 bar μπροστά και 1.2 πίσω! Ναι, η Dunlop με την τεχνολογία που χρησιμοποιεί στο σκελετό της δουλεύει με τόσο χαμηλή πίεση στο πίσω λάστιχο. Μετά από μια ώρα περίπου θέρμανσης των ελαστικών, μέσα στις ειδικές ηλεκτρικές κουβέρτες, πρέπει να ελεγχθεί η πίεση και πάλι και πρέπει να είναι στα 2.3 bar μπροστά και στο 1.4 πίσω. Επίσης έλεγχο κάναμε από κει και πέρα κάθε φορά πριν μπούμε στην πίστα για την κάθε δοκιμή των 15-20' λεπτών. 

Η Dani Touesa από την Βουλγαρία που ήταν η φωτογράφος μας, άλλαζε θέσεις κάθε φορά ώστε να έχουμε το φωτογραφικό μας υλικό και οι δύο δοκιμαστές είχαμε να απολαύσουμε τη χαρά της οδήγησης της R1M πάνω στα φρέσκα ελαστικά της Dunlop. 

Το φαρδύτερο μπροστινό των 125/80 μας έδωσε μια εξτρά αίσθηση ασφάλειας στη μέση της στροφής και δούλεψε άψογα σε όλες τις φάσεις της οδήγησης, φρενάρισμα – είσοδο – μέσον - έξοδο στροφής, ενώ αντίστοιχα το πίσω χωρίς προβλήματα βοηθούσε, ιδιαίτερα στην έξοδο, ώστε οι 200 ίπποι της Yamaha να μπαίνουν καλά κάτω στην άσφαλτο και να δίνουν την επιτάχυνση που αναζητούσαμε. 

Ίσως το πιο σημαντικό είναι η αντοχή στη φθορά, για πάνω από 60 γύρους, χωρίς να υπάρχει μεγάλη απόκλιση στους χρόνους γύρου. Έτσι μπορείς να απολαύσεις τουλάχιστον μια ολόκληρη ημέρα, μάλλον και δύο, με κόστος στα 550€, που θεωρείται καλή τιμή για ένα τέτοιο ζευγάρι σλικ. 

Μας άφησε λοιπόν υπερθετικές εντυπώσεις αυτό το λάστιχο της Moto 2 και δεν είναι τυχαίο το ότι το έχουμε δει στο Μιζάνο της Ιταλίας, πάνω στη μοτοσυκλέτα προπονήσεων του Valentino Rossi, που είναι μια Yamaha R1M. 

Ευχαριστούμε και το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών για την άψογη φιλοξενία, αλλά και για το γεγονός ότι υπάρχει και λειτουργεί, ως η καλύτερη πίστα των Βαλκανίων, ώστε πέρα από τους Αγώνες που γίνονται εκεί να μπορούμε και εμείς και όποιος μοτοσυκλετιστή θέλει να κάνει τις δοκιμές του σε ένα ασφαλές περιβάλλον. 

 

 

Κυριάκος Αντνωνίου, Ντάνι Τουέσα, Δημήτρης Διατσίδης
Κυριάκος Αντνωνίου, Ντάνι Τουέσα, Δημήτρης Διατσίδης

Επόμενο άρθρο »

Αποστολή στο Μιλάνο: Yamaha XMAX 300

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε τη νέα Suzuki GSX-8S

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα