Φέτος το GP της Καταλονίας επιστρέφει στον Σεπτέμβριο, μετά από δυο χρονιές που έγινε τον Ιούνιο.
Η πίστα στην Barcelona-Catalunya είναι, σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, μια πολύ απαιτητική πίστα για τα φρένα.
Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με δείκτη δυσκολίας 5, στο ίδιο επίπεδο με την πίστα του Sepang. Τα φρένα υπόκειται σε τεράστια πίεση στην πρώτη στροφή λόγω της ευθείας μήκους 1.047 μέτρων που προηγείται, με αποτέλεσμα οι μοτοσυκλέτες να αναπτύσσουν ταχύτητα σχεδόν 360 km/h.
Σε αυτήν την πίστα, πριν από 20 χρόνια, η Ducati εξασφάλισε την πρώτη της νίκη στο MotoGP: τα εύσημα ανήκουν στον Loris Capirossi που τερμάτισε 3 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Valentino Rossi.
Η Desmosedici του νικητή είχε προφανώς φρένα Brembo στα οποία η Ducati παραμένει πάντα πιστή από τότε που έκανε το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike το 1988. Ο κατασκευαστής με έδρα το Borgo Panigale είναι ο μόνος στην ιστορία των MotoGP που έχει κερδίσει αποκλειστικά με Φρένα Brembo.
Η συνεργασία της Ducati με την Brembo έχει ήδη επεκταθεί στις μοτοσυκλέτες δρόμου εδώ και δεκαετίες και φέτος περιλαμβάνει και την κατηγορία MotoE όπου όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν δυο χαλύβδινους δίσκους T-Drive διαμέτρου 338,5 mm, με πάχος 6,8 mm με πτερύγια στην εσωτερική διάμετρο για βελτίωση της ψύξης εμπρός.
Η μπροστινή μονομπλόκ δαγκάνα GP4RR M4 32/36 της Brembo είναι κατασκευασμένη από billet όπως επίσης και η ακτινική τρόμπα PR 19/18 των μπροστινών φρένων.
Σε κάθε γύρο της πίστας Barcelona-Catalunya, οι αναβάτες πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα φρένα τους 10 φορές για συνολικό χρόνο 32 δευτερόλεπτων, το 32% της διάρκειας του αγώνα.
Στην ίδια πίστα, τα μονοθέσια της Formula 1 χρησιμοποιούν τα φρένα τους 7 φορές για 9,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αντιστοιχεί στο 12% του χρόνου αγώνα και ποτέ περισσότερο από 2,2 δευτερόλεπτα ανά στροφή.
Από τα 10 σημεία φρένων στην πίστα Barcelona-Catalunya, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 2 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 6 είναι σχετικά εύκολα.
Το πιο απαιτητικό και σκληρό φρενάρισμα για το MotoGP είναι στην πρώτη στροφή: οι μοτοσυκλέτες επιβραδύνουν από τα 340 km/h στα 104 km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα καλύπτοντας απόσταση 313 μέτρων.
Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 6,2 kg στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 2 G, με την πίεση του υγρού φρένων να φτάνει τα 12 bar.
Στο MotoGP στα 6 από τα 10 σημεία φρεναρίσματος το σύστημα πέδησης χρησιμοποιείται για πάνω από 2,5 δευτερόλεπτα και πάνω από 4 δευτερόλεπτα σε 3 στροφές.
Η επιβράδυνση των αναβατών μοτοσυκλέτας δεν ξεπερνά ποτέ τα 2G σε σύγκριση με τη διπλάσια επιβράδυνση των οδηγών F1. Από την αρχή μέχρι το τέλος, κάθε αναβάτης ασκεί πάνω από 900 κιλά στη μανέτα του φρένου Brembo.