• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
17ος Αγώνας - GP Αυστραλίας (Philip island)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Misano World Circuit Marko Simoncelli
Από την Brembo
Νέα 07/09/2023 - 21:10

Το MotoGP επιστρέφει στο Misano όπου πέρυσι οι πρώτες 4 μοτοσυκλέτες ήταν Ιταλικές και στα δύο πρώτα σκαλιά στο βάθρο ανέβηκαν Ιταλοί αναβάτες.

Η πίστα Misano World Circuit Marko Simoncelli, που γίνεται ο αγώνας MotoGP του San Marino, βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα νότια του Rimini και κατασκευάστηκε το 1972.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, το Misano World Circuit Marco Simoncelli είναι μια μετρίως απαιτητική πίστα στα φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 4 στον δείκτη δυσκολίας, μιας και η μεγαλύτερη ευθεία έχει μήκος μόνο 530 μέτρα και δεν επιτρεπει στις αγωνιστικές να ξεπεράσουν τα 300 km/h.

Υπάρχουν πολλά σημεία πέδησης καθώς και άλλες στροφές όπου οι αναβάτες δεν φρενάρουν αλλά πρέπει να κλείσουν εντελώς στο γκάζι.

Τους δύο τελευταίους αγώνες στο San Marino κέρδισε ο Francesco Bagnaia, ο οποίος το 2022 έγινε ο πρώτος Ιταλός αναβάτης που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP με Ιταλική μοτοσυκλέτα. 

Ο αναβάτης της Ducati θεωρείται ένας από τους κορυφαίους στα φρένα των τελευταίων ετών τόσο σε εκρηκτικότητα όσο και σε ακρίβεια.

Ο Bagnaia εξήγησε ότι κάθε στιγμή φρεναρίσματος μπορεί να χωριστεί σε τρία διαφορετικά στάδια: το πρώτο φρενάρισμα με τη μοτοσυκλέτα όρθια στην ευθεία, το δεύτερο ακριβώς πριν την είσοδο της στροφής και το τρίτο όταν βγαίνεις από τη στροφή με τα φρένα ελεύθερα.

Προκειμένου να είναι ένας από τους καλύτερους στα φρένα πριν βάλει την Desmosedici στη στροφή, ο αναβάτης από το Πιεμόντε πιέζει πολύ το φρένο του μπροστινού τροχού. Του αρέσει επίσης να χρησιμοποιεί το πίσω φρένο: στις αριστερές στροφές χρησιμοποιεί το πεντάλ και στις δεξιές τη μανέτα στον αντίχειρα που επίσης χρησιμοποιεί και όταν βγαίνει από την στροφή για να ελέγξει την επιτάχυνση.

Από τα 9 τμήματα πέδησης στο Misano World Circuit Marco Simoncelli, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά στα φρένα, τα 2 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 5 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το πιο δύσκολο σημείο φρεναρίσματος για τις μοτοσυκλέτες MotoGP είναι στη στροφή 8 (Quercia): όπου οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 291 στα 83 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα καλύπτοντας μια απόσταση 246 μέτρων με τα φρένα πατημένα.

Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 6 κιλών στη μανέτα του φρένου και υπόκεινται σε επιβράδυνση 1,6 G, ενώ η πίεση του υγρού φρένων ανεβαίνει στα 11,5 bar.

 

Επόμενο άρθρο »

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Super Special Stage

« Προηγούμενο άρθρο

Νέο “βρόχινο” πίσω ελαστικό της Pirelli για τον αγώνα SBK στο Magny-Cours

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα