Το MotoGP που μετακομίζει στην Ωκεανία στην πίστα Phillip Island για τον πέμπτο τελευταίο γύρο της σεζόν.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo το Phillip Island είναι ένα από τα λιγότερο απαιτητικά σιρκουί στα φρένα και βαθμολογείται με 1 στον δείκτη δυσκολίας απο το 1 εως το 6.
Η πίστα βρίσκεται στο ομώνυμο νησί, 140 χλμ. από τη Μελβούρνη και είναι η πλησιέστερη πίστα στον Νότιο Πόλο (Νότιο γεωγραφικό πλάτος 38 μοίρες).
Για να παραμένουν τα φρένα στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, οι μοτοσυκλέτες MotoGP συχνά χρησιμοποιούν καλύμματα carbon σαν αυτά που χρησιμοποιούνται σε άλλες πίστες όταν βρέχει.
Στο Phillip Island και έχουν γίνει 26 αγώνες MotoGP και στους 25 συνεχόμενους από αυτούς στην κορυφαία κατηγορία οι μοτοσυκλέτες που νίκησαν ήταν εξοπλισμένες με φρένα της Brembo.
Οι τοπικοί αναβάτες, ανάμεσά τους οι Wayne Gardner, Mick Doohan και Casey Stoner κέρδισαν έξι συνεχόμενα χρόνια από το 2007 έως το 2012, τις τέσσερις πρώτες φορές με Ducati και τις δύο τελευταίες με Honda.
Ο Stoner χρησιμοποιούσε πολύ το πίσω φρένο κατά την επιτάχυνση βασιζόμενος αποκλειστικά στην έκτη του αίσθηση σε μια εποχή που τα ηλεκτρονικά των μοτοσυκλετών δεν ήταν τόσο πολύ προηγμένα.
Έκανε μια απίστευτη διαφορά στη 3η στροφή του Phillip Island όπου γλιστρούσε τη μοτοσυκλέτα του πριν μπει στη στροφή χρησιμοποιώντας το πίσω φρένο.
Με αυτόν τον τρόπο, μπόρεσε να κινηθεί πιο αριστερά από τους αντιπάλους του και μπορούσε να φρενάρει με τη μοτοσυκλέτα όρθια στη στροφή 4 μειώνοντας το ρίσκο.
Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις μισές από τις 12 στροφές στην Aυστραλιανή πίστα, ανάμεσά τους οι 3 από τις 4 πρώτες στροφές μετά την εκκίνηση.
Σε έναν πλήρη γύρο στο Phillip Island, το σύστημα πέδησης χρησιμοποιείται για 20 δευτερόλεπτα χρόνος που αθροιστικά αντιστοιχεί στο 23% της διάρκειας του αγώνα.
Η απόλυτη τιμή χρόνου και το ποσοστό είναι χαμηλότερα στο Silverstone, παρά το ότι η βρετανική πίστα είναι ενάμιση χιλιόμετρο μεγαλύτερη.
Συνοψίζοντας τη συνολική δύναμη που ασκεί ένας αναβάτης στη μανέτα του φρένου από την αρχή μέχρι το τέλος στο GP της Αυστραλίας, το αποτέλεσμα είναι μόνο 640 κιλά, η δεύτερη χαμηλότερη τιμή σε ολόκληρο το πρωτάθλημα μετά το βρετανικό GP.
Αυτό, σε συνδυασμό με την γειτνίαση με τα παγωμένα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας των δίσκων άνθρακα, καθώς κινδυνεύουν να μην καταφέρουν να φτάσουν την ελάχιστη θερμοκρασία λειτουργίας.
Από τα 6 τμήματα πέδησης στο Phillip Island, κανένα δεν θεωρείται ιδιαίτερα απαιτητικό στα φρένα, 3 είναι μέτριας δυσκολίας και 3 μικρής.
Με 255 μέτρα απόσταση πέδησης, η πρώτη στροφή μετά τη γραμμή τερματισμού είναι η πιο δύσκολη για το σύστημα πέδησης.
Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 346 km/h στα 194 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα με τους αναβάτες να ασκούν δύναμη 4,7 kg στη μανέτα του φρένου και υπόκεινται σε επιβράδυνση 1,7 G.