• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ανάλυση δοκιμών του Κατάρ:
Ποιος είναι σε καλύτερη φόρμα πριν από τον 1ο Γύρο;
Νέα 03/03/2024 - 22:48

Εμβαθύνουμε περισσότερο στην ανάλυση των χρονομετρημένων γύρων για να δούμε τι μας έδειξε η τελευταία ημέρα των δοκιμών στη Lusail καθώς προετοιμαζόμαστε για τον 1ο Γύρο του 2024.

Οι δοκιμές προετοιμασίας για το MotoGP™ του 2024 είναι στα βιβλία της ιστορίας και από όλα τα αξιοσημείωτα θέματα που πρέπει να γνωρίζουμε - είναι πολλά - από τις πέντε επίσημες ημέρες δοκιμών που βρίσκονται σε καλό δρόμο είναι η μακροπρόθεσμη ανάλυση ρυθμού από το τεστ του Κατάρ. Δεν έκαναν όλοι οι αναβάτες μεγάλη διάρκεια συνεχόμενης δοκιμής, αλλά οι περισσότεροι έκαναν τουλάχιστον επτά γύρους μαζί για να μας δώσουν μια μικρή ένδειξη για το πώς θα διαμορφώνονται τα απογεύματα του Σαββάτου και της Κυριακής στα Tissot Sprints και στους Αγώνες. Λοιπόν, ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς αναβάτες για να δούμε τι ρυθμό είχαν στο Lusail International Circuit.

Οι δύο πιο γρήγοροι: Bagnaia και Espargaro

  Best Average No. of laps
Bagnaia 1:51.850 1:52.430 7
Espargaro 1:51.931 1:52.106 7

Το μέγεθος του δείγματος μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλο για τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) και τον Aleix Espargaro (Aprilia Racing), αλλά οι σύντομες δοκιμές τους ήταν πολύ εντυπωσιακές. Ο χρόνος 1:53.262 του Pecco ήρθε στο τέλος των δικών του δοκιμών, με εκείνον τον χρόνο να είναι λίγο περισσότερο από 0.7 δευτ. πιο αργός από τον επόμενο χειρότερο χρόνο του, ενώ ο Espargaro έδειξε φανταστική συνέπεια κάνοντας γύρο στον χαμηλό χρόνο 1:51 για δύο γύρους και στον υψηλό 1:52 για πέντε γύρους.

Αν βγαίνουν κάποια συμπεράσματα μετά το Qatar Test, τότε το δίδυμο των Ducati και Aprilia είναι οι αναβάτες που μπορούν να νικήσουν στο Tissot Sprint.

Η μεγαλύτερη διάρκεια δοκιμών ήταν 22 γύροι: Binder

  Best Average No. of laps
Binder 1:52.859 1:53.224 22

 

Ο μόνος αναβάτης που ολοκλήρωσε μια προσπάθεια με συνθήκες αγώνα σε διάρκεια ήταν ο Brad Binder της Red Bull KTM Factory Racing. Και ήταν επίσης συνεπής. Ο Binder έκανε τρεις γύρους σε χρόνο 1:52 δευτ. στους πρώτους εννέα γύρους και μετά στην υπόλοιπη προσομοίωση του αγώνα οι χρόνοι του ήταν στα 1:53 δευτ.. Είναι κρίμα που δεν μπορούμε να συγκρίνουμε άμεσα την προσπάθεια του Νοτιοαφρικανού με άλλους αναβάτες να έχουν κάνει 22 γύρους, αλλά από τους αναβάτες που ξεπέρασαν τη μισή απόσταση του αγώνα, ο Binder ήταν ο πιο γρήγορος.

 

14 γύροι ή περισσότεροι: Viñales, Nakagami, Alex Marquez, Acosta και Marini

  Best Average No. of laps
Viñales 1:52.710 1:53.322 17
Nakagami 1:53.197 1:53.544 14
Alex Marquez 1:52.843 1:53.693 18
Acosta 1:53.187 1:53.710 18
Marini 1:53.679 1:53.840 14

 

Ο Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP™) και ο νεοεμφανιζόμενος Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) ήταν οι δύο αναβάτες που πλησίασαν περισσότερο στην καταγραφή ενός πλήρους διάρκειας αγώνα, με τον Maverick Viñales (Aprilia Racing) να θέλει μόλις λίγους γύρους ακόμη για έναν πλήρη αγώνα.

Για τον Acosta, το να έχει παρόμοιο ρυθμό με τον Alex Marquez στο Κατάρ είναι άλλο ένα σημάδι ότι το #31 θα είναι ένας πολύ δυναμικός αναβάτης μαζί με τους υπόλοιπους από την αρχή αυτής της σεζόν. Ένα πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι η διάρκεια ζωής των ελαστικών και τα φορτία καυσίμου είναι δυνητικά διαφορετικά, αλλά ο αγωνιστικός ρυθμός του Acosta είναι ωστόσο πολλά υποσχόμενος.

Η απόδοση του Viñales περιλάμβανε εννέα χρονομετρημένους γύρους στα 1:52 δευτ., με την τελευταία χρονομέτρηση – σε χρόνο 1:52.905 - να έρχεται στον 15ο γύρο του. Ο χρόνος αυτός είναι κοντά με του Espargaro και τους αναβάτες της εργοστασιακής Aprilia να φαίνονται σαν να βρίσκονται σε καλές θέσεις στις κατατακτήριες, στο Sprint και στον Αγώνα λίγο πριν από τον 1ο Γύρο του Πρωταθλήματος.

Η δοκιμή των 14 γύρων του Takaaki Nakagami (Castrol Honda LCR) ήταν αρκετά εντυπωσιακή, με τον Ιάπωνα αναβάτη να δείχνει ότι η Honda έχει αναμφίβολα κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός από το 2023 έως το 2024. Οι τελευταίοι τέσσερις γύροι του Nakagami στη μεγαλύτερη διάρκεια δοκιμών με χρόνους μεταξύ 1:53.2 δευτ. και 1:53.3 δευτ., μόλις ένα δέκατο ή δύο μακριά από τον καλύτερο χρόνο των δοκιμών και ενώ ο Luca Marini (Repsol Honda Team) δεν μπόρεσε να φτάσει στον χρόνο των 1:53 δευτ., ο ρυθμός του Ιταλού δεν κυμάνθηκε πολύ διαφορετικά. Ίσως αυτό είναι ένα σημάδι ότι η RC213V είναι φιλική με τα ελαστικά;

Γρήγοροι, αλλά όχι οι πιο γρήγοροι: Di Giannantonio, Bastianini, Bezzecchi και Quartararo

  Best Average No. of laps
Di Giannantonio 1:52.320 1:52.533 11
Bastianini 1:52.016 1:52.541 10
Bezzecchi 1:52.575 1:52.951 9
Quartararo 1:52.551 1:53.042 10

 

Ο Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) αναμφισβήτητα έχει μπει δυναμικά στις δοκιμές πριν από τη σεζόν. Όπως είναι κατανοητό, η μεγάλη προσοχή έχει επικεντρωθεί σε αναβάτες όπως οι Bagnaia, Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™), Acosta και τα νέα πακέτα που κάθε εργοστάσιο έχει φέρει στο τραπέζι, αλλά ο νέος αναβάτης της VR46 είναι σε εξαιρετική φόρμα πριν από τα φώτα στο Κατάρ.

Από τους 11 γύρους του Di Giannantonio, οι επτά ήταν κάτω από 1:52.5 δευτ.. Μόνο ένας γύρος ήταν σε χρόνο 1:53.020 - και στον επόμενο και τελευταίο γύρο του, το #49 έκανε χρόνο 1:52.472. Καθόλου κακό αποτέλεσμα.

Μετά από ένα άτυχο 2023, ο Enea Bastianini μοιάζει να έχει ξανά τη φόρμα που είχε το 2022, καθώς ο «The Beast» απολάμβανε μια επιτυχημένη περίοδο δοκιμών πριν από τη νέα σεζόν. Ο ρυθμός του Bastianini ήταν πολύ παρόμοιος με τον Di Giannantonio στις αντίστοιχες δοκιμές που έκαναν οι Ιταλοί, με τον Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) να μην μπορεί να ταιριάξει με τους συμπατριώτες του.

Όπως γνωρίζουμε, ο ρυθμός του αγώνα δεν είναι το πεδίο όπου η Monster Energy Yamaha MotoGP™ ανησυχεί για το 2024. Η εξαγωγή περισσότερων συμπερασμάτων από ένα νέο μαλακό πίσω ελαστικό είναι στην κορυφή της ατζέντας τους, αλλά πέρα από αυτό, ο Fabio Quartararo δημιούργησε ένα αξιοπρεπές σύνολο 10 γύρων στις δοκιμές.

Ο Γάλλος έκανε έξι γύρους με χρόνο 1:52 δευτ. πριν από τους τελευταίους τέσσερις γύρους του που ήταν όλοι με χρόνο 1:53 δευτ., ενώ ο τελευταίος του γύρος ήταν σε χρόνο 1:53.649 δευτ.. Η διαφγορά ενός δευτερολέπτου ανάμεσα στους καλύτερους και τους χειρότερους γύρους του Quartararo δεν είναι το ιδανικό, αλλά δεν ξέρουμε πόση διάρκεια ζωής είχαν τα ελαστικά. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι αν ο El Diablo μπορεί να μείνει στον χρόνο 1:52 δευτ. για μερικούς ακόμα γύρους, τότε θα φτάσει στο τέλος να βαθμολογηθεί.

 

Οι χρόνοι σε συνδυασμό με τις δοκιμές

Εμβαθύνοντας περισσότερο στα φύλλα ανάλυσης των χρόνων γύρου, αυτά έχουν πάντα ενδιαφέρον όταν συγκρίνουμε τους αναβάτες μεταξύ τους. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε για τα ελαστικά και τα φορτία που αλλάζουν από το καύσιμο, είναι λίγο διαφορετικά τα αποτελέσματα των δοκιμών συγκριτικά με το τι μπορούμε να περιμένουμε στον εναρκτήριο 1ο Γύρο. Μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με το ποιος φαίνεται στην καλύτερη φόρμα και ποιος έχει δουλειά να κάνει, αλλά όλα θα μπορούσαν να αλλάξουν το Σάββατο και την Κυριακή στο Κατάρ. Άλλο οι δοκιμές, άλλο οι Αγώνες. Ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο 1ος Γύρος κάτω από τα φώτα της Lusail από τις 8 έως τις 10 Μαρτίου.

Επόμενο άρθρο »

#MotoGP75: Οι Πρωταθλητές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

« Προηγούμενο άρθρο

Η ΕΕ θέλει περισσότερους ανθρώπους με ποδήλατα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα