Ο 16ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM MotoGP™ 2025 προσέφερε ένα συναρπαστικό θέαμα στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli, μπροστά σε ένα πάντα ενθουσιώδες κοινό.
Σε γενικά ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, η Michelin και οι συνεργάτες της επιβεβαίωσαν τις επιδόσεις της γκάμας ελαστικών, με το μεσαίο ελαστικό να χρησιμοποιείται από όλους τους αναβάτες, τόσο μπροστά όσο και πίσω στον αγώνα Grand Prix.
Παρασκευή: Σταθερότητα και μεθοδική δουλειά
Η πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε κάτω από καθαρό ουρανό, με θερμοκρασίες πίστας που κυμαίνονταν από 30 έως 35°C.
Σε μια πίστα που προσφέρει άφθονη πρόσφυση - σε έντονη αντίθεση με τη Βαρκελώνη - οι αναβάτες δοκίμασαν ολόκληρη τη γκάμα ελαστικών MICHELIN Power MotoGP.
Το μεσαίο μπροστινό ελαστικό γρήγορα ηταν το σημείο αναφοράς για ολόκληρη τη γραμμή εκκίνησης, ενώ οι ομάδες στο πίσω μέρος συνέκριναν τη συμπεριφορά της μαλακής και της μεσαίας γόμας.

Όπως αναμενόταν, η μαλακή γόμα παρείχε περισσότερη πρόσφυση αλλά έναν πιο «νευρικό» χαρακτήρα, ενώ η μεσαία γόμα ξεχώριζε για τη σταθερότητα και τη συνοχή της.
Σάββατο: Ένας έντονος αγώνας Tissot Sprint που κέρδισε ο Bezzecchi
Με συνθήκες παρόμοιες με την Παρασκευή αλλά ελαφρώς λιγότερη πρόσφυση, ο αγώνας Tissot Sprint επιβεβαίωσε τις προσδοκίες μας. Όλοι οι αναβάτες επέλεξαν τον συνδυασμό μεσαίας γόμας μπροστά / μαλακής γόμας πίσω.
Τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης παρήγαγαν μοτοσικλέτες με πολύ υψηλή απόκριση, μερικές φορές με κόστος ένα ελαφρύτερο μπροστινό μέρος ή κραδασμούς που ένιωθαν ορισμένοι αναβάτες.
Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) έλαμψε εξασφαλίζοντας την pole position και κερδίζοντας τον αγώνα Tissot Sprint μπροστά από τον Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και τον Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team).
.jpg?w=725)
Εν τω μεταξύ, το Σάββατο πραγματοποιήθηκαν επίσης ο 11ος και 12ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM MotoE™ 2025. Ο Alessandro Zaccone (Aruba Cloud MotoE Team) κέρδισε τον εναρκτήριο αγώνα της ημέρας, ανεβαίνοντας στην κορυφή της βαθμολογίας με 160 βαθμούς.
Το απόγευμα, ο Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE) κέρδισε στον 2ον αγώνα και διατήρησε ζωντανές τις ελπίδες του για τον τίτλο, καθώς βρίσκεται πλέον τρίτος στη γενική κατάταξη με 148 βαθμούς. Ο μεγάλος τελικός στο Portimão θα κρίνει επομένως τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2025.
Κυριακή:Ένα σκληρά ανταγωνιστικό Grand Prix
Η βροχή που ξέσπασε κατά τη διάρκεια της νύχτας μείωσε για λίγο τα επίπεδα πρόσφυσης το πρωί, αλλά η πίστα ανέκτησε την καλή πρόσφυση μέχρι την εκκίνηση του Grand Prix (θερμοκρασία πίστας 28°C).

Η συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών στην εκκίνηση επέλεξε το μεσαίο μείγμα γόμα και για τους δυο τροχούς, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική αυτού του συνδυασμού καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Οι Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team) και Somkiat Chantra (LCR Honda) επέλεξαν ένα μαλακό μείγμα γόμας για το πίσω ελαστικό για να μεγιστοποιήσουν την πρόσφυση, με κόστος μια πιο απαιτητική οδήγηση.
Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) αναδείχθηκε νικητής μετά από μια συναρπαστική μάχη με τον Marco Bezzecchi, ενώ ο Alex Marquez ολοκλήρωσε το βάθρο.
Ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager, δήλωσε:
«Ζήσαμε ένα πολύ έντονο Σαββατοκύριακο τόσο από τεχνικής όσο και από αθλητικής άποψης. Από την Παρασκευή και μετά, οι αναβάτες επιβεβαίωσαν ότι η γκάμα μας ταίριαζε απόλυτα με τις απαιτήσεις του Misano, μιας πίστας που είναι σκληρή για το μπροστινό ελαστικό και απαιτεί ένα πίσω που να προσφέρει συνέπεια και ακρίβεια. Όπως συμβαίνει συχνά εδώ, το μπροστινό μεσαίο μείγμα γόμας αποτέλεσε φυσική επιλογή, καθώς συνδυάζει σταθερότητα στο φρενάρισμα, αυτοπεποίθηση στις γρήγορες εισόδους και ισχυρή αντοχή σε όλες τις περιόδους. Στο πίσω μέρος, είδαμε μια σαφή αντίθεση μεταξύ του μαλακού μείγματος γόμας, το οποίο προσφέρει ισχυρή πρόσφυση αλλά κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο νευρική, και του μεσαίου, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και συνέπεια. Ο αγώνας Sprint του Σαββάτου ανέδειξε τα πλεονεκτήματα του μαλακού μείγματος γόμας σε σύντομο χρονικό διάστημα, ακόμη και αν αρκετοί αναβάτες παρατήρησαν ένα ελαφρύτερο μπροστινό μέρος ή κάποιους κραδασμούς που συνδέονται με τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Την Κυριακή, σε πάνω από 27 γύρους, σχεδόν όλοι οι αναβάτες επέλεξαν το μεσαίο μείγμα γόμας για τον πίσω τροχό και τα αποτελέσματα μίλησαν από μόνα τους: Σταθεροί χρόνοι αγώνα και μια μάχη υψηλού επιπέδου για τη νίκη.Αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι έχουμε βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ πρόσφυσης, σταθερότητας και συνέπειας, κάτι που είναι πολύ ικανοποιητικό για όλη την ομάδα. Η ικανότητα των ελαστικών μας να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες - πολύ υψηλή πρόσφυση το Σάββατο, μια ελαφρώς υγρή πίστα το πρωί της Κυριακής – αποδεικνύει τις επιδόσεις της γκάμας. Φεύγουμε με μια πληθώρα θετικών συναισθημάτων για το υπόλοιπο της σεζόν».


Επόμενη στάση: Ιαπωνία
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP™ θα συνεχιστεί σε δύο εβδομάδες με τον αγώνα Motul Grand Prix της Ιαπωνίας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 26 έως τις 28 Σεπτεμβρίου 2025 στην πίστα Twin Ring Motegi. Θα σηματοδοτήσει την έναρξη του ασιατικού σκέλους αγώνων, με την Ινδονησία να φιλοξενεί το paddock το επόμενο Σαββατοκύριακο στη Μανταλίκα.