Οι Silvio Sabba και Valerio Boni σημείωσαν νέο ορόσημο 24ωρης εκτός δρόμου οδήγησης καλύπτοντας 1,462.114 χιλιόμετρα με μια Ducati Scrambler παραγωγής, ολοκληρώνοντας 1,158 γύρους σε μια χωμάτινη διαδρομή στην Tenuta Roverbella, κοντά στο Μιλάνο.
Ο προηγούμενος στόχος, περίπου 650 χλμ., ξεπεράστηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα – και τελικά διπλασιάστηκε.
Η προσπάθεια πραγματοποιήθηκε ανεξάρτητα και σύμφωνα με τις οδηγίες του Guinness World Records (η επικύρωση εκκρεμεί), ενώ οι δυσκολίες περιλάμβαναν δύο σκασίματα ελαστικών, μία υποχρεωτική στάση 15 λεπτών και αλλαγή πίσω τροχού, πριν μειώσουν τον ρυθμό για να εξασφαλίσουν τον τερματισμό.
Πώς ξεκίνησε το πρότζεκτ
Η συνεργασία γεννήθηκε κατά την παρουσίαση της 70ής επετειακής έκδοσης του Guinness World Records Book στο Μιλάνο.
Ο Silvio Sabba – ένας από τους 57 Guinness Icons παγκοσμίως – έχει κατακτήσει 662 ρεκόρ σε 12 χρόνια, με 180 ακόμη ενεργά. Πολλά από αυτά επιτεύχθηκαν στα γυρίσματα του Ιταλικού “Lo Show dei Record”. Ως πρώην αναβάτης εντούρο Διεθνούς επιπέδου, διατηρεί επίσης το ρεκόρ για τα περισσότερα άτομα που έκανε άλμα πάνω από αυτά με μοτοσυκλέτα (43).
Ο Valerio Boni, βετεράνος δημοσιογράφος αυτοκινήτου, μπήκε πιο πρόσφατα στον κόσμο των ρεκόρ. Κατά την περίοδο της πανδημίας, αναβίωσε μια ιδέα του 1979 - να οδηγήσει για 24 ώρες μία Vespa 50 και διαπίστωσε ότι είχε ξεπεράσει κατά 13 χλμ. ένα υπάρχον ρεκόρ από Αυστραλό αναβάτη. Έκτοτε, ασχολήθηκε εντατικά με 24ωρες προκλήσεις, από minimoto μέχρι και ένα ρεκόρ πέρα από τα όρια: τη μεγαλύτερη μέση ταχύτητα με σκι σε άσφαλτο, ρυμουλκούμενος από αυτοκίνητο, κλέβοντας το ρεκόρ από τον Αμερικανό αθλητή των extreme sports, Erik Roner.
Από το Plan A στο Plan B
Η επιλογή μοτοσυκλέτας ήταν απλή: μία Ducati Scrambler Full Throttle παραγωγής, με μία Scrambler Nightshift (επίσης παραγωγής) ως εφεδρική και οι δύο με εργοστασιακά ελαστικά. Το δύσκολο ήταν να βρεθεί ο χώρος.
Αφού δοκιμάστηκαν διάφορες επιλογές, η κοινότητα του Frinco (Asti) ετοίμασε μια πεντακάθαρη χωμάτινη πίστα 800 μέτρων. Όμως, τρεις μέρες πριν την εκκίνηση, η έντονη βροχή την έκανε ακατάλληλη.
Η γρήγορη εναλλακτική ήταν η Tenuta Roverbella, ανατολικά του Μιλάνου: χωμάτινος βρόχος περίπου 600–650 μέτρων, με δύο κλειστές φουρκέτες. Παρότι όχι ιδανική – απαιτούσε σχεδόν στάση και αλλαγή πορείας σε κάθε στροφή – ήταν καθαρή και ελεγχόμενη, κατάλληλη για πιστοποιημένη προσπάθεια.
24 ώρες, 2 σκασίματα και χιλιάδες αλλαγές ταχυτήτων
Η σημαία εκκίνησης έπεσε στις 14:42. Ο ρυθμός ήταν σταθερός μέχρι που, λίγο πριν τις 3 ώρες, ένα σκίσιμο στο πίσω λάστιχο οδήγησε σε αλλαγή μοτοσυκλέτας και σε υποχρεωτική 15λεπτη στάση, σύμφωνα με τους κανόνες. Μετά την αντικατάσταση του τροχού, επανήλθαν στη βασική Scrambler.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας, ήρθε δεύτερο σκασμένο ελαστικό – αυτή τη φορά χρησιμοποίησαν σπρέι επισκευής ελαστικών για να συνεχίσουν μέχρι την αυγή. Τότε, ο πίσω τροχός από τη δεύτερη μοτοσυκλέτα τοποθετήθηκε στην κύρια.
Μόλις ξεπέρασαν το ρεκόρ λίγο μετά τα μεσάνυχτα, μείωσαν ρυθμό για να προστατέψουν την προσπάθεια μέχρι τον τερματισμό.
Βασικά στοιχεία
- Απόσταση: 1,462.114 χλμ.
- Γύροι: 1,158
- Μέση ταχύτητα 24 ωρών: 60.940 χλμ/ώρα.
- Αλλαγές ταχυτήτων: 14,000+ (περίπου 1 κάθε 6 δευτερόλεπτα)
- Διαδρομή: ευθεία 610 μέτρων, δύο κλειστές φουρκέτες, πατημένο χώμα με λακκούβες και πέτρες
Δηλώσεις
Valerio Boni:
«Θέλαμε να δείξουμε ότι μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, με εργοστασιακά ελαστικά, μπορεί να αντέξει μια αυθεντική δοκιμασία αντοχής στο χώμα. Η απόσταση δεν μας ανησυχούσε – η αληθινή πρόκληση ήταν οι κραδασμοί και οι πέτρες. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους».
Silvio Sabba:
«Εγώ έφερα την “εκρηκτική” πλευρά των ρεκόρ και τη φιλοσοφία του enduro· ο Valerio έφερε την υπομονή και τον ρυθμό των 24ωρων αγώνων. Ανάμεσα σε σκασίματα, υποχρεωτικές στάσεις και τις κλειστές φουρκέτες, χτίσαμε ένα καθαρό και επαναλήψιμο ρεκόρ».
Συμμόρφωση με τους κανόνες του Guinness World Records
Η προσπάθεια πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις διαδικασίες του Guinness World Records:
- Ημερολόγια μαρτύρων
- Συνεχής χρονομέτρηση
- Πλήρης κάλυψη με βίντεο
- Παρακολούθηση μέσω GPS
- Μέτρηση της διαδρομής από πιστοποιημένο μηχανικό
Όλη η τεκμηρίωση έχει υποβληθεί για επίσημη επικύρωση.
Ευχαριστίες
Οι Silvio Sabba και Valerio Boni ευχαριστούν την Tenuta Roverbella για τη φιλοξενία και την κοινότητα του Frinco (Asti) για την αρχική προετοιμασία της πίστας. Οι μοτοσυκλέτες ήταν μοντέλα παραγωγής από τον στόλο Δοκιμών Τύπου, με τεχνική υποστήριξη επί τόπου.
Οι αναφορές σε εμπορικά σήματα είναι περιγραφικές μόνο – ο κατασκευαστής δεν αποτελεί χορηγό ή συνδιοργανωτή αυτής της προσπάθειας ρεκόρ.