• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
“Εγώ φταίω”, παραδέχεται ο Rossi
Για άλλη μια φορά απολογούμενος μετά τα δοκιμαστικά
Νέα 14/07/2012 - 21:43

 

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Άκης Τεμπερίδης 

 

Οι δημοσιογράφοι που ακολουθούν όλο το πρωτάθλημα MotoGP δεν εκπλήσσονται όταν βλέπουν αυτή την περίεργη κατάσταση στην ομάδα της Ducati.

Από τη μία, ο Hayden να τα βρίσκει με τη μοτοσυκλέτα του, να προσπαθεί σκληρά και ενίοτε να πετυχαίνει κάτι αξιοπρεπές, από την άλλη ο Rossi να παραπονιέται.

Σήμερα, μετά τις κατατακτήριες και οι δύο οδηγοί στάθηκαν στο φουτουριστικό hospitality της Ducati και απάντησαν με διαφορά μίας ώρας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Από τη μία ο Hayden, προσγειωμένος και δικαιωμένος με τη σημερινή του επίδοση, μιλούσε για μία μοτοσυκλέτα που σαφώς δεν είναι τέλεια, που σίγουρα δεν μπορεί να παίξει για νίκη ή για βάθρο, για μία μοτοσυκλέτα όμως που έχει βελτιωθεί η καημένη.

“Τι πιστεύετε; Ότι είμαι 2” ταχύτερος από πέρυσι;” απάντησε με ερώτηση ο Αμερικανός όταν τον ρώτησαν σχετικά με τη διαφορά του με τον Rossi. “Η μοτοσυκλέτα σαφώς έχει βελτιωθεί και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να τη βελτιώνουμε μεθοδικά, χωρίς να αλλάζουμε φιλοσοφία κάθε φορά ότι φταίει αυτό ή το άλλο”.

Linda Borselli το νέο amore του Rossi
Linda Borselli το νέο amore του Rossi

Αυτό εμένα μου φάνηκε σαν σπόντα για τον Ιταλό. Ότι όλον αυτόν τον καιρό, η ομάδα μηχανικών του Ιταλού, με πρώτο τον Burgess (φωτ. 3), έκαναν σπασμωδικές ενέργειες για να βελτιώσουν τη μοτοσυκλέτα, ενέργειες που αποδείχτηκαν άκαρπες, όπως ξέρουμε.

 

Μία ώρα μετά εμφανίστηκε ο Rossi. Έμοιαζε με πληγωμένο άλογο. Πληγωμένος συναισθηματικά από τα 8 δέκατα που του έριξε ο Hayden. Χωρίς δικαιολογίες, ειλικρινής όπως πάντα, παραδέχτηκε ότι δεν γνωρίζει γιατί δεν μπόρεσε να πάει πιο γρήγορα στην αγαπημένη του πίστα, στο δικό του Μουτζέλο (9 φορές έχει νικήσει σε 3 κατηγορίες).

Jeremy Burgess, Mugello 2012
Jeremy Burgess, Mugello 2012

Χθες είχε δικαιολογία το ελαστικό. Σήμερα φόρεσε το μαλακό Bridgestone αλλά βελτίωσε ελάχιστα το χρόνο του, ενώ όλοι οι άλλοι αναβάτες έκαναν τη διαφορά.

Ο Rossi σήμερα δεν είχε καμία δικαιολογία και για πρώτη ίσως φορά (απ’ όσο γνωρίζω) δεν κατηγόρησε ούτε στο ελάχιστο τη μοτοσυκλέτα του. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, όταν η ίδια ήταν ταχύτατη στα χέρια των Barbera και Hayden;

Τον έβλεπα σε απόσταση αναπνοής όπως δεν τον έχω ξαναδεί ποτέ. Τον πυροβολούσαν οι δημοσιογράφοι με ερωτήσεις - με αρκετή τρυφερότητα, θα έλεγα Ιταλοί και ξένοι - κι εκείνος απαντούσε ειλικρινά χωρίς να δίνει καμία ουσιαστική απάντηση. Έδειξε να έχει κάποιες ελπίδες σε συνθήκες αγώνα αύριο αλλά τίποτα παραπάνω. Όταν τον ρώτησα αν φταίει ο ίδιος για τη σημερινή του επίδοση δεν δίστασε να πει:

“Απόλυτα. 100% φταίω εγώ!¨

“La colpa e’ mia!”, αυτολεξί είπε στα ιταλικά.

 

Σε ανάλογη συνέντευξη χθες ο Rossi ήταν χαμογελαστός - από ευγένεια ίσως - και με ένα πνεύμα υπεροχής. Ήταν ο αναβάτης που ξέρει ότι όλο το MotoGP κρέμεται από το στόμα του. Ότι από τη δική του επιλογή εξαρτάται η σύνθεση της Ducati και της Yamaha για το 2013. Ότι γι’ αυτόν σήμερα είχαν συνάντηση ο πρόεδρος της Ducati Gabriele del Torchio, με τον Carmelo Ezpeleta (πρόεδρο της Dorna) και το No2 της Marlboro (συγχωρήστε μου που δεν έχω συγκρατήσει το όνομά του), εταιρία που παραμένει ο γνωστός - άγνωστος χρηματοδότης της ομάδας.

Ο Rossi χθες ήταν ο αναβάτης που γνωρίζει ότι με μια απόφασή του θα καθορίσει - μέσα στο καλοκαίρι; - τις τύχες οδηγών όπως ο Hayden, ο Crutchlow, ο Spies και ο Dovizioso. Θα πάει στη Yamaha; Θα μείνει στην Ducati; Θα φτιάξει δική του ομάδα; (αδύνατον σύμφωνα με το Δημήτρη Διατσίδη).

Χθες ο Rossi έδωσε σ’ εμένα να καταλάβω ότι ήδη έχει φύγει από την Ducati. Ότι είναι ήδη αλλού και ότι γι’ αυτό είναι τόσο ευγενής με την ομάδα, μετά τις εκρήξεις που είχε σε προηγούμενους αγώνες. Πιστεύω από ευγένεια περισσότερο παρά από εμπιστοσύνη, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μείνει στην ιταλική ομάδα.

Η εξαγορά της Ducati, βλέπετε, από την Audi δεν είναι αστεία υπόθεση. Από την άλλη, η ηγετική θέση του Luca de Meo στο τμήμα μάρκετινγκ της Audi - παλιού γνώριμου του Rossi που είχε φέρει τη Fiat ως χορηγό στη Yamaha - είναι επίσης ένας παράγοντας που θα μπορούσε να τον κρατήσει στο Borgo Panigale.

Όμως εδώ δεν μιλάμε για budget και στρατηγικές αλλά για το αν μία μοτοσυκλέτα μπορεί να κερδίσει ένα δευτερόλεπτο στο γύρο και αν αυτό μπορεί να το κάνει καθόλη τη διάρκεια ενός αγώνα. Αυτό πώς να το αλλάξει άμεσα η καλή πίστη της Audi;

“Περιμένω να μιλήσουμε με την ηγεσία της Audi σοβαρά όμως και πάλι κανένας δεν μπορεί να μου εγγυηθεί ότι η μοτοσικλέτα αυτή θα μπορεί να νικήσει του χρόνου”.

Πολύ σωστά. Να το πω αλλιώς. 10 εκατομμύρια παραπάνω το χρόνο, η Audi μπορεί να δώσει αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Το θέμα είναι: η Ducati μπορεί να του δώσει ένα δευτερόλεπτο στο γύρο;

Γι’ αυτό ακριβώς, πιστεύω ότι σήμερα, ο Rossi έδειξε, δυστυχώς και μέσα στην πίστα ότι δεν ανήκει στην Ducati. Καβαλά τη μοτοσυκλέτα αλλά το μυαλό του είναι αλλού. Όχι στην κοπέλα του (φωτ. 2) που κι αυτή εδώ δίπλα του είναι όλη μέρα και κυκλοφορούν πλέον φανερά μαζί.

Από τον Rossi λείπει ένα δευτερόλεπτο.

Μέχρι τώρα είμασταν σίγουροι ότι το δευτερόλεπτο έλειπε από τη μοτοσυκλέτα του. Στα σημερινά δοκιμαστικά, ο Rossi μας έκανε να αναρωτιόμαστε μήπως αυτό το δευτερόλεπτο λείπει από τον ίδιο.

Εύχομαι αύριο να ξυπνήσει αλλιώς ο Rossi και να με διαψεύσει... 

Επόμενο άρθρο »

Rossi: Restiamo Uniti, το νέο κράνος

« Προηγούμενο άρθρο

Ένα τεχνικό λάθος στοίχισε στον Lorenzo!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα