• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Το κόστος δεν σχετίζεται με τους κανονισμούς
Αλλά με το ενδιαφέρον προς το Πρωτάθλημα
Νέα 17/12/2014 - 14:08

Τα τελευταία χρόνια η προσπάθεια από την Dorna ήταν έντονη ως προς τη μείωση των εξόδων συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Παρά ταύτα, οι αντιδράσεις από τα εργοστάσια είναι συχνές. Ο Livio Suppo της Honda παρουσιάστηκε σκεπτικός, υπογραμμίζοντας ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς δεν συνεπάγονται πάντα και σημαντικές μειώσεις στο κόστος για τους κατασκευαστές.

«Θεωρώ ότι η Dorna κάνει καλή δουλειά, όπως και οι Κατασκευαστές (MSMA) διότι όλοι μαζί προσπαθούμε να μειώσουμε το κόστος. Δεν είναι εύκολο. Κάθε φορά που έχουμε ανταγωνισμό ανάμεσα σε εργοστάσια, είναι κάπως σαν όνειρο να επιτευχθεί πράγματι μείωση κόστους», σχολίασε ο Suppo.

«Οι νέοι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2016, δεν νομίζω ότι θα μειώσουν δραστικά το κόστος. Πρέπει να γίνεται πάντα διαφοροποίηση ανάμεσα στο κόστος συμμετοχής και στο κόστος του R&D (Έρευνα & Ανάπτυξη). Κατά τη γνώμη μου, είναι σχεδόν αδύνατο να μειωθεί το τελευταίο».

«Ο Filippo Preziosi (επικεφαλής της Ducati και σχεδιαστής της μοτοσυκλέτας των κόκκινων από το 2003 ως το 2012) με δίδαξε πριν πολλά χρόνια ότι αυτό το κόστος δεν σχετίζεται με τους κανονισμούς, αλλά με το ενδιαφέρον προς το Πρωτάθλημα».

«Η Formula 1 είναι ένα καλό παράδειγμα. Όταν σταμάτησαν να κάνουν τεστ - για να μειώσουν τα κόστη - έριξαν το βάρος στους εξομοιωτές και τώρα νομίζω ότι ξοδεύουν τρελά λεφτά σ’ αυτούς. Αυτό είναι φυσικό όταν είσαι σε ανταγωνιστικό περιβάλλον και θες να κερδίζεις. Αν κόψεις κάτι ή περιορίσεις κάτι άλλο, τότε οι μηχανικοί θα βρουν άλλο τρόπο».

«Αυτά έχει ο ανταγωνισμός. Έτσι, το να μιλά κανείς για μείωση κόστους και ανταγωνισμό, είναι λάθος κατά τη γνώμη μου. Αν όμως μιλάμε για μείωση τρέχοντων εξόδων λειτουργίας και δώσουμε στις ομάδες πιο ισορροπημένη τεχνική υποστήριξη, εννοώ μοτοσυκλέτες, αυτό είναι κάτι πιο εφικτό».

Από το 2015, οι κατασκευαστές στο grid του MotoGP θα είναι πέντε, ενώ από το 2017 θα γίνουν έξι, με την προσθήκη της KTM.

«Θεωρώ ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση», συμφώνησε και ο Paolo Ciabatti, ο Αθλητικός Διευθυντής του Ducati Corse. «Όπως είπε και ο Livio, ως κατασκευαστής, όταν πάρεις μέρος σ’ ένα Πρωτάθλημα, αν θέλεις να νικήσεις - και αυτός είναι ο στόχος όλων - πρέπει να επενδύσεις στο R&D. Έτσι, το να κρατήσεις ελεγχόμενο αυτό το κόστος είναι περίπλοκο».

«Νομίζω ότι με την κοινή ECU, το κοινό software, θα πρέπει να μειωθεί η δουλειά των τεχνικών που ασχολούνται μ’ αυτά. Στο κάτω-κάτω, ξέρουμε ότι κάθε τι που θα προτείνουμε, αν γίνει αποδεκτό, θα το καρπώνεται και ο ανταγωνισμός. Έτσι, νομίζω ότι όταν θα είμαστε χαρούμενοι με τον τρόπο που θα δουλεύει το software, ενδεχομένως σ’ αυτό το κομμάτι να ρίξουμε τις απαιτήσεις μας».

Επόμενο άρθρο »

Cecchinello: Πιστεύω πολύ στον Bradl!

« Προηγούμενο άρθρο

Dall’Igna: Αποστολή εξετελέσθη!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα