• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Το μειονέκτημα της Yamaha
Πως η φετινή μάχη του Τίτλου θα γυρίσει μπούμερανγκ!
Νέα 14/12/2015 - 11:46

Η φετινή χρονιά, αν αφήσουμε στην άκρη τα όσα έγιναν στους τελευταίους τρεις δραματικούς Γύρους, ήταν ίσως η εντυπωσιακότερη της σύγχρονης ιστορίας του MotoGP!

 

Δεν ήταν μόνο το γεγονός ότι η μάχη για τον Τίτλο δόθηκε μέχρι και τον τελευταίο Γύρο στην Valencia, κάτι που ούτως ή άλλως σπανίζει για τα δεδομένα της μεγάλης κατηγορίας.

 

Ίσως αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι αυτή η μάχη δόθηκε μέχρι τέλους, μέχρι και τους τελευταίους γύρους στην Valencia, από δυο ομόσταυλους!

 

Κάτι αντίστοιχο έχει να συμβεί στη μεγάλη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το 1957!!

 

Ένα σημαντικό μειονέκτημα όμως, κατά τη διάρκεια της σεζόν, ήταν το γεγονός ότι ούτε ο Rossi, αλλά ούτε και ο Lorenzo είχαν τη διάθεση να δοκιμάσουν πράγματα για τη μοτοσυκλέτα του 2016.

 

Λογικό, αφού και οι δυο είχαν εμπλακεί σε μια τιτάνια μάχη για τον Τίτλο του φετινού Πρωταθλητή, ενώ και οι αρκετές πτώσεις που είχαμε στις δοκιμές από το μπροστινό της Michelin, δεν άφηναν περιθώρια για πολλούς πειραματισμούς.

 

Στο τελευταίο τεστ της σεζόν για την Yamaha, αυτό που έγινε στην Valencia, ο Wilco Zeelenberg είχε τονίσει ότι με το νέο software και τα ελαστικά της Michelin, οι μπλε έχαναν περίπου μισό (ή και παραπάνω) δευτ. από τον ανταγωνισμό.

 

«Με τη μάχη να συνεχίζεται μέχρι τέλους, ήταν δύσκολο κατά τη διάρκεια της σεζόν να τα αφήσουμε όλα στην άκρη και να δοκιμάζουμε πράγματα για το 2016. Δεν θέλαμε κάτι τέτοιο», σχολίασε ο Ολλανδός Team Manager από την πλευρά του Lorenzo.

 

«Το ρίσκο βέβαια είναι ότι μένεις πίσω. Κι αυτό συνέβη φέτος, διότι χάσαμε κάποια τεστ της Michelin, ενώ και οι αναβάτες δεν ήταν πρόθυμοι να πιέσουν στο μέγιστο, έχοντας κατά νου το Πρωτάθλημα».

 

«Έτσι θεωρώ ότι για εμάς - και λόγω της αλλαγής των ελαστικών - ήταν μειονέκτημα ότι δίναμε τη μάχη για τον Τίτλο. Οι αντίπαλοί μας θα μπορούσαν να πουν ότι δεν πειράζει, μπορούμε να δοκιμάσουμε ό,τι θέλουμε».

 

Εδώ να θυμίσουμε ότι ο Lorenzo είχε πτώση με τα ελαστικά της Michelin στην Sepang (Φεβρουάριο) και στο Mugello (Ιούλιο), με τον Rossi να πέφτει και αυτός στο Mugello, όπως και στην Aragon (Σεπτέμβριο).

 

Βέβαια στο τελευταίο τεστ (επίσημο) της χρονιάς με τα Michelin, ο Lorenzo - όπως και ο Rossi - δεν έπεσαν, με τον Jorge να είναι η καλύτερη Yamaha στην πέμπτη θέση.

 

«Πρόσεχε πολύ», συνέχισε ο Zeelenberg, αναφερόμενος στον Lorenzo. «Είναι πολύ σημαντικό να πας βήμα-βήμα και εκ του ασφαλούς, μιας και πήραν στα χέρια τους κάτι το εντελώς καινούργιο κι έπρεπε να πιέσουν στο όριο».

 

«Η άλλη εμφανής δυσκολία ήταν ότι κάθε φορά που ο Jorge έβαζε τα Michelin έπεφτε. Βέβαια αυτό γινόταν αμέσως αφού είχε χρησιμοποιήσει τα Bridgestone. Γρήγορα ανακαλύψαμε ότι δεν μπορούσαμε να τα οδηγήσουμε όπως τα Bridgestone».

 

«Ήταν ξεκάθαρο λοιπόν ότι έπρεπε να ακολουθήσουμε διαφορετική προσέγγιση. Πάντως στην Valencia είχαμε μια ολόκληρη ημέρα κενό για να απέχουν από τα Bridgestone οι οδηγοί».

 

«Είχαμε κιόλας την ευκαιρία να δουλέψουμε περισσότερο στο set-up της μοτοσυκλέτας για να τη φέρουμε πιο κοντά στα Michelin. Αυτό δεν το κάναμε προηγουμένως, που απλά βγάζαμε τα Bridgestone και βάζαμε τα Michelin».

 

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι ο Jorge Lorenzo είναι ένας ευπροσάρμοστος αναβάτης, με δεδομένες τις αρκετές αλλαγές που μας επιφυλάσσει το 2016, ο Zeelenberg αποκρίθηκε:

 

«Ναι, προσαρμόζεται αρκετά καλά διότι μπορεί να οδηγήσει πολύ γρήγορα όποιο set-up κι αν έχει. Ακόμα κι όταν οι μοτοσυκλέτες του ήταν τελείως διαφορετικές, ήταν σε θέση να έχει καλό ρυθμό και με τις δυο».

 

«Από την άλλη όμως, με τα Bridgestone είχε βρει το όριο ενώ με τα ελαστικά της Michelin πρέπει να δουλέψει πολύ για να το βρει, διότι δεν δίνουν τόσο καλή προειδοποίηση».

 

Την ώρα που όλα τα άλλα εργοστάσια της μεγάλης κατηγορίας έκαναν ιδιωτικές δοκιμές στα τέλη Νοεμβρίου για να συνηθίσουν ακόμη περισσότερο τα ελαστικά της Michelin και το κοινό software, η Yamaha επέλεξε να απέχει.

 

Οι μπλε θα βρεθούν και πάλι στην πίστα την 1η Φεβρουαρίου, όταν και θα ξεκινήσει το πρώτο επίσημο τεστ του 2016. Βέβαια, οι δοκιμαστές της ομάδας ενδέχεται να κάνουν ιδιωτικές δοκιμές στα μέσα Ιανουαρίου, χωρίς κάτι τέτοιο να έχει επίσημα επιβεβαιωθεί.

Επόμενο άρθρο »

Νέα πίστα στην Βραζιλία!

« Προηγούμενο άρθρο

Superprestigo: Μεγάλη νίκη του Baker!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα