• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo: Οι γύροι 2-8 πιο απαιτητικοί στα φρένα
Στον τελευταίο γύρο 20% λιγότερη πίεση
Νέα 29/04/2021 - 11:11

Η πρόσφυση είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας απόδοσης και μειώνεται καθώς προχωράει ο αγώνας και για αυτό το λόγο βλέπουμε τους ταχύτερους γύρους να σημειώνονται συνήθως στο πρώτο μισό του αγώνα.

 

Η ικανότητα μιας μοτοσυκλέτας να διατηρεί τα ελαστικά της σε όσο γίνεται καλύτερη κατάσταση, σε συνδυασμό με την ικανότητα του αναβάτη να χρησιμοποιεί τη μέγιστη πρόσφυση όσο αυτή μειώνεται, αποδεικνύονται ζωτικής σημασίας για το πρωτάθλημα. Το παράδειγμα του Joan Mir κατά το 2020, όπου ενώ δεν είχε την ταχύτητα του ενός γύρου που θα τον τοποθετούσε στην πρώτη σειρά του grid, κέρδισε το πρωτάθλημα, είναι χαρακτηριστικό.

 

Η ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια φρεναρίσματος σύμφωνα με τον Andrea Bergami, τεχνικό της Brembo και στις τρεις κατηγορίες. “Με λιγότερο καύσιμο υπάρχει μείωση στην απόσταση που χρειάζεται για το φρενάρισμα, αλλά συνήθως η πιο σημαντική διαφορά είναι η πίεση που ασκείται στα φρένα από τον αναβάτη, η οποία στον τελευταίο γύρο είναι περίπου 20% λιγότερη απ' ότι στους πρώτους γύρους. Συνεπώς η δύναμη του φρεναρίσματος μειώνεται κατά τη διάρκεια του αγώνα και οι πιο απαιτητικοί γύροι είναι από τον δεύτερο έως τον όγδοο γύρο, ανάλογα και με την πίστα και τη μοτοσυκλέτα”. 

O Jorge Martin φρενάρει από τα 350 στα 98 χλμ/ώρα στο Κατάρ
O Jorge Martin φρενάρει από τα 350 στα 98 χλμ/ώρα στο Κατάρ

 

Παρά το ότι η δύναμη που χρειάζεται για το φρενάρισμα διαφέρει, η τεχνική του φρεναρίσματος παραμένει ίδια, σύμφωνα με τον Bergami, κυρίως λόγω της συμπεριφοράς των κάρμπον δισκόπλακων.

 

“Συνήθως οι αναβάτες του MotoGP φρενάρουν με τη μέγιστη πίεση στην αρχή του φρεναρίσματος και μειώνουν σταδιακά την πίεση μέχρι την είσοδο της στροφής. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την τριβή του κάρμπον υλικού που σταδιακά αυξάνεται, απαιτώντας λιγότερη δύναμη για το ίδιο αποτέλεσμα, παρά στο στυλ του αναβάτη”, δηλώνει ο Bergami.

 

Αντίθετα, στη χρήση του πίσω φρένου, οι αναβάτες χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους και τεχνικές. Σύμφωνα με τον Bergami, αυτό οφείλεται τόσο στη γενική εξέλιξη των μοτοσυκλετών MotoGP τα τελευταία χρόνια, όσο και στον τρόπο με τον οποίο ο κάθε αναβάτης πρέπει να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα του για να πετύχει την μέγιστη απόδοση.

 

Επόμενο άρθρο »

Πώς η Yamaha έφτιαξε την YZR-M1;

« Προηγούμενο άρθρο

Μια αναμονή 21 χρόνων θα τελειώσει φέτος

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα