• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Stefan Bradl: Η εξέλιξη είναι πιο αργή στην Honda
Γιατί δεν είναι τόσο τολμηροί όσο οι Ευρωπαίοι
Νέα 25/07/2022 - 16:41

Σε λίγο περισσότερο από μία εβδομάδα, τα MotoGP θα ξαναμπούν σε τροχιά στο Silverstone, στις 7 Αυγούστου, και η μάχη για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα συνεχιστεί μεταξύ του Fabio Quartararo και του Aleix Espargarò, με την πιθανή συμπερίληψη των Zarco, Bagnaia και Bastianini στον ρόλο των ξαφνικών διεκδικητών. 

Η Honda θα λείπει από την πρόκληση, όπως πάντα τα τελευταία τρία χρόνια, χωρίς τον αρχηγό της, Marc Marquez. Στη θέση του θα είναι, όπως πάντα, ο δοκιμαστής αναβάτης Stefan Bradl, ο άνθρωπος που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2 το 2011.

Η Honda έχει αυτή τη στιγμή στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μόλις 85 βαθμούς, έναντι 246 της Ducati και ο καλύτερος αναβάτης της στη βαθμολογία (χωρίς τον Marquez που είναι 13ος) είναι ο Takaaki Nakagami, 16ος με 42 βαθμούς, έναντι 172 του Quartararo. Είναι σίγουρα μια ασυνήθιστη κατάσταση για την Honda, που συνηθίζει να κυριαρχεί στην κατηγορία.

Έχοντας μείνει πίσω σε εξέλιξη, μάλιστα ίσως και έχοντας εξελιχθεί λανθασμένα, η RC213-V υποφέρει από την έλλειψη αυτοπεποίθησης που μεταδίδει το μπροστινό της στον αναβάτη και η συνέπεια είναι πολλές πτώσεις. Ο ίδιος ο Bradl κατηγορεί τον εαυτό του ότι δεν μπόρεσε να καθοδηγήσει την εξέλιξη, αλλά προφανώς η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική γιατί μέχρι το ατύχημα της Jerez, πριν από τρία χρόνια, η μοτοσυκλέτα κατασκευαζόταν βάσει ενδείξεων από το 'Magic Marc'.

 "Συμφωνούμε πάντα 100%", εξήγησε ο Bradl στο Speedweek. "Οι δηλώσεις μας είναι εντελώς πανομοιότυπες, δουλεύουμε μαζί προς την ίδια κατεύθυνση. Ήμουν επίσης σε επαφή με τον Marc ξανά μετά το τελευταίο τεστ της Jerez τον Ιούλιο. Ενδιαφερόταν για ό,τι νέο υπάρχει. Τον ενημέρωσα".

Το πρόβλημα, επομένως, δεν φαίνεται να είναι αυτό της επικοινωνίας μεταξύ του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωραθλητή και του δοκιμαστή αναβάτη της Honda, αλλά μάλλον η μεθοδολογία εργασίας του HRC.

 "Δεν είναι τόσο εύκολο για ένα ιαπωνικό εργοστάσιο να αναπτύξει τα πάντα αρκετά γρήγορα και να αντιδράσει ανάλογα στις νέες απαιτήσεις. Για τους Ιάπωνες, είναι ύψιστη προτεραιότητα να μην έρχεται τίποτα στην πίστα που δεν έχει δοκιμαστεί σωστά", εξήγησε ο Bradl. "Από αυτή την άποψη, οι Ιάπωνες είναι ίσως λίγο πιο συντηρητικοί. Δεν είναι τόσο τολμηροί όσο ίσως η Ducati, η Aprilia ή η KTM. Δεν τολμούν να κάνουν μεγάλες αλλαγές".

Υπάρχουν και άλλα, φυσικά. Γιατί η εξέλιξη περνά μέσα από την κατανόηση.

"Πρέπει να πω ότι είναι μεγάλο πλεονέκτημα για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ότι μπορούν να επικοινωνούν με τους αναβάτες τους στην τοπική γλώσσα. Οι τεχνικοί της Ducati και της Aprilia μπορούν να μιλήσουν ιταλικά στους αναβάτες. Αυτό είναι ένα απίστευτο πλεονέκτημα. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν πολύ λίγες παρεξηγήσεις. Η επικοινωνία με τους Ιάπωνες δεν είναι πάντα εύκολη. Και δεν είναι εύκολο για τους αναβάτες να μεταφέρουν τα συναισθήματά τους σε μια ξένη γλώσσα. Όλοι οι Ισπανοί αναβάτες της Ducati και της Aprilia μιλούν εξαιρετικά ιταλικά. Αλλά η Honda έχει κερδίσει έξι παγκόσμιους τίτλους σε επτά χρόνια με τον Marc Marquez. Η επικοινωνία δεν χρησιμοποιήθηκε ως δικαιολογία".

Ο Stefan Bradl είναι ένας ειλικρινής τύπος και για τον λόγο αυτό παραδέχεται ότι η λύση δεν θα είναι εύκολη ή γρήγορη.

"Αρχίζουμε να ξέρουμε τι λείπει. Υπάρχουν πράγματα στην περιοχή του πλαισίου που πρέπει να αλλάξουν. Αλλά μπορεί να γίνει. Νομίζω ότι θα δούμε περισσότερες αλλαγές αυτή τη σεζόν. Κάτι είναι βέβαιο ότι θα έρθει στην πίστα που θα οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή. Δεν μπορώ να πω πότε θα συμβεί αυτό γιατί δεν είναι στο χέρι μου. Πλησιάζουμε όμως στα προβλήματα. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να βρεθεί λύση. Αυτό δεν θα συμβεί σε μια στιγμή. Το πρόβλημά μας δεν θα λυθεί μέχρι το επόμενο Grand Prix, ούτε τους επόμενους δύο μήνες".

Επόμενο άρθρο »

O Quartararo σε τεστ με την Mercedes στο τέλος της χρονιάς

« Προηγούμενο άρθρο

Οι διαφαινόμενες μάχες των MotoGP

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα