• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
19ος Αγώνας - GP Αυστραλίας (Philip Island)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ηλεκτρικά και Plug-in Υβριδικά Πρωτότυπα της Yamaha στο Japan Mobility Show 2025
Νέα Αγοράς 09/10/2025 - 13:19

Η Yamaha Motor Co. ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει έναν αριθμό πρωτοτύπων στο Japan Mobility Show 2025, το οποίο θα διεξαχθεί στο Tokyo Big Sight από τις 29 Οκτωβρίου έως τις 9 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με την Yamaha, θα παρουσιαστούν 16 μοντέλα, εκ των οποίων 6 θα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στην έκθεση. Το περίπτερο θα περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοντέλο sportbike, ένα υβριδικό σκούτερ, μια plug-in υβριδική γυμνή μοτοσυκλέτα, καθώς και τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των MOTOROiD και Tricera, που η Yamaha έχει ήδη παρουσιάσει σε προηγούμενες εκθέσεις.

Παλαιότερα γνωστό ως Tokyo Motor Show, το Japan Mobility Show διεξάγεται στο Τόκιο από 29 Οκτωβρίου έως 9 Νοεμβρίου και αποτελεί συχνά μια πλατφόρμα όπου οι εταιρείες παρουσιάζουν τα πιο πρωτοποριακά τους έργα. Η Yamaha, όπως πάντα, θα παρουσιάσει τα πάντα, από ποδήλατα μέχρι ηλεκτρονικά ντραμς. Όμως, εκείνα που τραβούν περισσότερο το ενδιαφέρον μας είναι τα δίτροχα και τρίτροχα οχήματα και κυρίως τα πρωτότυπα μοντέλα της.

Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα είναι ηλεκτρικά, με διάφορες τεχνολογίες, υπάρχουν όμως και τα υβριδικά που η Yamaha ετοιμάζει για το μέλλον. Ας δούμε μερικές βασικές κατηγορίες:


Είδη Οχημάτων:

  • BEV (Battery Electric Vehicle) – Οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρία.
  • PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) – Συνδυάζουν ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα. Η μπαταρία φορτίζει μέσω πρίζας ή σταθμού φόρτισης.
  • HEV (Hybrid Electric Vehicle) – Υβριδικά οχήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα για υποστήριξη του βενζινοκινητήρα. Η μπαταρία φορτίζει από τον κινητήρα.

MOTOROiD:Λ

Το 2017 η Yamaha κατοχύρωσε το όνομα MOTOROiD ως γενικό όρο για κάθε φουτουριστική τεχνολογία οδήγησης σε δίτροχα ή τρίτροχα.

Το 2025, παρουσιάζει μια νέα εκδοχή της μοτοσυκλέτας, αλλά η Yamaha δεν βοηθά ιδιαίτερα με την περιγραφή:

«Η MOTOROiD:Λ έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει και να εξελίσσεται αυτόνομα μέσω reinforcement learning. Εκπαιδεύεται σε εικονικά περιβάλλοντα και εφαρμόζει τις δεξιότητές της στον πραγματικό κόσμο με χρήση Sim2Real τεχνικών. Με την παροχή ενός βαθμού ανεξάρτητης λήψης αποφάσεων, η MOTOROiD:Λ εκπροσωπεί ένα βήμα προς μια νέα σχέση όπου μπορεί να εξελιχθεί μαζί με τον χρήστη. Διαθέτει οργανικές κινήσεις βελτιστοποιημένες μέσω τεχνητής νοημοσύνης… Στόχος της είναι να επαναπροσδιορίσει τον κόσμο των δίτροχων οχημάτων και να πρωτοπορήσει σε ένα εντελώς νέο μέλλον».

Ευτυχώς, όλα αυτά είναι ακόμα σε στάδιο concept. Και ίσως καλύτερα να μείνουν εκεί για πάντα, μιας και υπάρχουν πολλά περισσότερα που θέλουμε από μία μοτοσυκλέτα και κυρίως να είναι χρήσιμη για τις μετακινήσεις μας.


PROTO BEV – Ηλεκτρικό Πρωτότυπο

Πολύ λιγότερο τρομακτικά είναι τα σχέδια της Yamaha για μία ηλεκτρική supersport μοτοσυκλέτα. Η Yamaha λέει ότι το λειτουργικό αυτό πρωτότυπο μεγιστοποιεί τη διασκέδαση, προσφέροντας μία εύκολη στη χρήση ηλεκτρική sportbike.

Σύμφωνα με πρόσφατη πατέντα για ψεύτικο ήχο κινητήρα, η PROTO BEV διαθέτει οθόνη οργάνων και ηχητική συσκευή που μεταδίδει την κατάσταση της μοτοσυκλέτας οπτικά και ηχητικά.


PROTO PHEV – Plug-in Υβριδικό Πρωτότυπο

Ίσως για να απαντήσει στους επικριτές των ηλεκτρικών για την αυτονομία, η Yamaha ανέπτυξε ένα πρωτότυπο plug-in hybrid που, όπως λέει, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των κινητήρων εσωτερικής καύσης με την τεχνολογία EV.

«Προσφέρει υψηλή περιβαλλοντική απόδοση, ενώ διατηρεί τη διαχρονική απόλαυση της σπορ οδήγησης, συνδέοντας τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες των θερμικών κινητήρων με το μέλλον».


PROTO HEV – Υβριδικό Πρωτότυπο

Η Yamaha ισχυρίζεται ότι αυτό το υβριδικό δίκυκλο προσφέρει τη χαρά της εναλλαγής μεταξύ δύο διαφορετικών επιδόσεων: «Ήρεμο» και «Δυναμικό».

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα βοηθά στη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 35%.


Tricera – Ηλεκτρικό Τρίκυκλο

Το Tricera είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με ιδιόρρυθμο σύστημα τριών τροχών – δηλαδή, στρίβει και ο πίσω τροχός.

«Εστιάζοντας στην άμεση απόκριση στις στροφές και τη σύνδεση του οδηγού με το όχημα, το σύστημα ελέγχου στροφής έχει ρυθμιστεί με βάση την ανθρώπινη αντίληψη για να μεγιστοποιήσει τη διασκέδαση και να προσφέρει νέα αίσθηση ενότητας μεταξύ οδηγού και μηχανής».

Και πάλι, η Yamaha προσφέρει ηχητική συσκευή που προσαρμόζει τον ήχο του ηλεκτροκινητήρα για να ενισχύσει την εμπειρία του οδηγού.


H2 Buddy Porter Concept – Υδρογονοκίνητο Scooter με σκεπή

Η Yamaha, παρουσιάζει ένα υδρογονοκίνητο scooter με σκεπή, βασισμένο στο Γερμανικό concept που αγαπούν ιδιαίτερα οι Ευρωπαίοι.

Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Toyota και προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Οι δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης είναι αποθηκευμένες στο πίσω μέρος του οχήματος, το οποίο λειτουργεί επίσης ως χώρος αποσκευών για μεταφορά φορτίου.

Τα νέα μοντέλα της Yamaha δείχνουν το μέλλον της ηλεκτροκίνησης που δεν είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αλλά χρησιμοποιεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό την ηλεκτρική ενέργεια. Υπάρχουν οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας και διατηρείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με τα προτερήματά του στην αυτονομία. Φυσικά και η υπόλοιπη γκάμα της ανανεώνεται και παραμένει πάντα ανταγωνιστική με την κορυφαία τεχνολογία που χαρακτηρίζει την Yamaha.     

 

Επόμενο άρθρο »

Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών: BMU Βαλκανικό Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας στις 10–11-12 Οκτωβρίου

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Hamilton φθάνει με Ducati Panigale Τricolore στο paddock της Monza

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα