του Γιάννη Διατσίδη
Κάποτε ανάμεσα στις συζητήσεις των παλιών μηχανόβιων υπήρχε η κατηγορία «ιδανική για νησί» και αναφερόταν σε μικρές μοτοσυκλέτες on–off, συνήθως 250 κυβ.εκ. οι οποίες ήταν το μοναδικό μέσο μετακίνησης όλο το χρόνο στην πόλη και τα κατάφερναν περίφημα την εβδομάδα των διακοπών στους στενούς και δύσκολους δρόμους των νησιών, ιδίως του Νότιου Αιγαίου. Αυτή η ανάμνηση σου έρχεται όταν βρεθείς με τη Ducati Scrambler στη Νάξο για μερικές μέρες ξένοιαστης περιήγησης στις παραλίες και τα βουνά του μεγαλύτερου σε έκταση νησιού των Κυκλάδων.
Η Scrambler δεν είναι μία νέα Ducati, αλλά έχει τη δική της ιστορία. Κυκλοφόρησε το 1962 στην αγορά της Αμερικής, προσπαθώντας να παντρέψει την Ιταλική με την Αμερικάνικη μοτοσυκλετιστική κουλτούρα. Η αναβίωση της έγινε το 2014, όταν η Ducati προσέφερε στην αγορά το νέο μοντέλο Scramler σε 800 κυβ.εκ., ενώ το 2018 παρουσιάζεται και η έκδοση των 1100 κυβ.εκ. Η νέα γενιά έρχεται το 2023 και η έκδοση Full Throttle που έχουμε στα χέρια μας ξεχωρίζει από την εντυπωσιακή εμφάνιση, τον πλούσιο εξοπλισμό από ηλεκτρονικά και την εξάτμιση της Termignoni, που είναι το κερασάκι στην τούρτα.
Γυρνώντας το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη ενεργοποιείται η έγχρωμη οθόνη TFT 4.3’’ ιντσών, με εντυπωσιακά γραφικά και πλήρη πληροφόρηση, όπως και στις μεγαλύτερες Ducati. Υπάρχουν δύο επιλογές οδήγησης (Riding modes): Sport και Road με αντίστοιχες ρυθμίσεις στην απόδοση του κινητήρα και στην εμπλοκή του Traction Control. Υπάρχει Cornering ABS, Quick Shift τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα, φλας που απενεργοποιούνται αυτόματα, αυτόματα φώτα, αυτόματος φωτισμός στην οθόνη και άλλα καλούδια που συνήθως δεν περιμένεις από μία Scrambler που υποτίθεται απευθύνεται σε πιο Boehm τύπους που δεν ασχολούνται με την τεχνολογία.
Με το πάτημα της μίζας ξυπνά ο 803 κυβ.εκ. δικύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας των 73 ίππων και ο ήχος που βγαίνει από την Termignoni δεν είναι δυνατός, αλλά αυτός που πρέπει, βγάζοντας μία αγριάδα χωρίς να ενοχλεί τους γύρω. Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι μαλακός και η βόλτα ξεκινά ξένοιαστα όπως περιμένεις από μία ελαφριά και χαμηλή μοτοσυκλέτα. Το ανοικτό και χαμηλό τιμόνι, δίνει σπορ θέση οδήγησης, χωρίς όμως να κουράζει. Το μόνο που ενοχλεί στην αρχή στις επιτόπιες μανούβρες είναι το σχετικά μικρό κόψιμο του τιμονιού που στην πορεία το συνηθίζεις.
Βγαίνοντας από το καράβι στη Χώρα της Νάξου, η σχετικά «μακριά» τελική μετάδοση σε απαλλάσσει από συχνές αλλαγές ταχυτήτων και με 2α και 3η μπορείς να κινείσαι για πολύ ώρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι ομαλή (ιδίως στη θέση Road) και η γραμμική απόδοση του κινητήρα είναι σύμμαχος μέχρι να βγεις από την Χώρα. Στις πρώτες ευθείες στο δρόμο για τα χωριά της Νάξου η ροπή του κινητήρα «εκτοξεύει» μπροστά την ελαφριά μοτοσυκλέτα των 185 κιλών (γεμάτη). Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές για τα θεωρητικά λίγα 73 άλογα και γενικά είναι τόσες όσες επιδόσεις θέλεις από μία Scrambler. Στις πρώτες στροφές με καλή άσφαλτο έρχονται τα πρώτα πλαγιάσματα και σύντομα βρίσκεσαι να κάνεις τον «Μαρκέθ». Στη γλιστερή άσφαλτο θα απολαύσεις τη διακριτική παρέμβαση του Traction Control, στη θέση 1 από τις 4 (που είναι η προεπιλογή στο Sport) και μικρές πλαγιολισθήσεις είναι επιτρεπτές. Τα ανεβάσματα και κατεβάσματα στο κιβώτιο γίνονται παιχνιδάκι χωρίς τη χρήση συμπλέκτη και τέλος τα δυνατά φρένα είναι παρόντα όποτε χρειαστούν και ας έχει μόνο ένα δίσκο μπροστά.
Κάποια στιγμή θα χρειαστεί να περάσεις από χωματόδρομο και στη Νάξο έχει πολλούς. Το χαμηλό ύψος και οι μαλακές αναρτήσεις σε συνάρτηση με τα «τακουνάτα» Pirelli μετατρέπουν σε παιχνίδι την ελαφριά Ducati και σύντομα κάνεις τον «Καϊρόλι».
Χωρίς να το καταλάβεις στο τέλος της μέρας συνειδητοποιείς ότι έχεις διασχίσει σχεδόν όλη τη Νάξο, ξεκινώντας από Χώρα, περνώντας από Κινίδαρο, πίνοντας καφέ στον Κόρωνο και τελικά φθάνοντας στον Λιώνα για μπάνιο. Ο γυρισμός από Απείρανθο, Φιλότι, ολοκληρώνουν την πρώτη μέρα στο νησί και όλα αυτά με δύο άτομα, χωρίς μάλιστα να διαμαρτυρηθεί κανείς από τους δύο, παρόλο που η σέλα είναι σχετικά μικρή και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη σχετικά ψηλά. Ο συνεπιβάτης δεν έχει κάποια λαβή για να κρατηθεί οπότε αυτό βοηθά να «συσφιχτούν» οι σχέσεις των δύο.
Η επόμενη ημέρα στη Νάξο μας βρίσκει μετά τον Άγιο Προκόπιο στην παραλιακή χωμάτινη οδό που περνά από Πλάκα, ενώ μετά από λίγο η Scrambler φωτογραφίζεται στα εντυπωσιακά γκράφιτι του εγκαταλειμμένου ξενοδοχείου στο Αλυκό. Ξανά χωματόδρομος μέχρι την Αγιασσό και επιστροφή από το μέσα δρόμο με προορισμό το Χαλκί.
Κάπως έτσι κύλησαν οι μέρες στη Νάξο, «γράφοντας» χιλιόμετρα στη Full Throttle Scrambler και κάπου εκεί φθάνει η ώρα του γυρισμού και του αποχωρισμού της μικρής Ducati. Ο απολογισμός αρχίζει με τη διαπίστωση ότι δεν καίει πολύ καύσιμο. Με το ρεζερβουάρ των 13.5 λίτρων και κατανάλωση 5 με 6 λίτρα στα 100 χλμ. μπορείς να έχεις μεγάλη αυτονομία χωρίς το άγχος του ανεφοδιασμού. Η ξενοιασιά όμως δεν έρχεται μόνο από τη μικρή κατανάλωση αλλά και από την ευκολία χειρισμού. Σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και στους δύσκολους χωματόδρομους νιώθεις ασφάλεια από τον τρόπο που αποδίδει, από το χαμηλό βάρος και το χαμηλό ύψος που βολεύει ιδίως τους μετρίου αναστήματος αναβάτες. Η φιλικότητα είναι το μεγάλο ατού της και αυτό είναι που θα κερδίσει όχι μόνο τους αναβάτες με μικρή εμπειρία αλλά και όλους όσους δεν θέλουν άγχος στις μετακινήσεις τους. Δεν είναι λίγες φορές που μεγάλες on–off σου υπόσχονται περιπέτειες χωρίς όρια, αλλά γίνονται εφιάλτης όταν βρίσκεσαι σε χωματόδρομο με μεγάλη κλίση και πρέπει να κάνεις αναστροφή γιατί ο δρόμος είναι κλειστός. Και μάλιστα με ασφάλτινα λάστιχα. Και χωρίς προστατευτικά κάγκελα…
Η Scrambler τα κάνει όλα εύκολα, ίσως εκτός από μεγάλα ταξίδια με δύο άτομα. Από εκεί και πέρα είναι μία καθημερινή μοτοσυκλέτα, με πολύ στυλ που σε κερδίζει σιγά-σιγά και στο τέλος δένεσαι μαζί της. Είτε στη Νάξο, είτε στην Αθήνα μαζί της θα περάσεις όμορφες στιγμές και αυτό είναι που αξίζει. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αναβατών με μεγάλη εμπειρία που είχαν στην κατοχή τους πολλές μοτοσυκλέτες και όμως αναπολούν τις μικρές μοτοσυκλέτες με τις οποίες έκαναν τις πρώτες εξορμήσεις.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι αυτή είναι η “υπηρεσιακή” μοτοσυκλέτα που έχει επιλέξει ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Pecco Bagnaia για τις προσωπικές του μετακινήσεις στην Tavoulia και τη γύρω περιοχή!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
DUCATI SCRAMBLER FULL THROTTLE
Τιμή : Από 12,900 €
Κινητήρας |
|
Τύπος κινητήρα |
Τετράχρονος, Δικύλινδρος σε σχήμα L, αερόψυκτος, 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο, |
Κυβισμός |
803 cc |
Διαμέτρος Χ Διαδρομή |
88 χλστ. X 66 χλστ. |
Συμπίεση |
11.0:1 |
Μέγιστη ισχύς |
73 hp / 8,250σ.α.λ. |
Μέγιστη ροπή |
66 Νm / 5,750 σ.α.λ. |
Σύστημα καυσίμου |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
Σύστημα μετάδοσης |
6 ταχύτητες |
Πλαίσιο |
Ατσάλινο χωροδικτύωμα |
Μπροστινή ανάρτηση |
Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι Ø 41mm, διαδρομής 150 χιλ. |
Πίσω ανάρτηση |
Μονό αμορτισέρ διαδρομής 150 χιλ. |
Εμπρός φρένο |
Δίσκος Ø 330mm, με 4πίστονη δαγκάνα |
Πίσω φρένο |
Δίσκος Ø 245mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου |
Εμπρός ελαστικό |
110/80 – R18 |
Πίσω ελαστικό |
180/55 - R17 |
Διαστάσεις |
|
Ύψος σέλας |
795mm |
Μεταξόνιο |
1,449mm |
Βάρος (γεμάτη) |
185kg |
Ρεζερβουάρ |
13.5 λίτρα |
Η φιλικότητα και το μικρό ύψος της Scrabler την κάνει ιδιαίτερα αγαπητή από γυναίκες αναβάτριες!