• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ποιο είναι το “μυστικό” της επιτυχίας: Stoner – Ducati!
Ο Canepa αναλύει τις ιδιαιτερότητες και τις αρετές της Desmosedici και την επιβολή του Stoner προς αυτή…
Νέα 23/02/2009 - 13:05

Ο φετινός rookie των MotoGP και πρώην δοκιμαστής, αναβάτης εξέλιξης της Ducati, Niccolo Canepa, δίνει την κρίση του σχετικά με την Desmosedici GP8 & GP9, κάνοντας παράλληλα έναν σύντομο απολογισμό της μέχρι τώρα σταδιοδρομίας του στις τάξεις του ιταλικού εργοστασίου.

 

Ως γνωστόν, κατά την διάρκεια των δυο προηγούμενων σεζόν στα MotoGP, ο Casey Stoner πήρε με την Desmosedici 800cc, 16 νίκες, 25 βάθρα και 14 pole positions, κατακτώντας τον Τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή για το 2007 και την 2η θέση για το 2009. Ο μοναδικός αναβάτης - εκτός του Stoner, που κατάφερε να πάρει νίκη με το 800άρι της Ducati, ήταν ο Loris Capirossi στο βρόχινο-στεγνό Grand Prix της Ιαπωνίας του 2007, ενώ ο αμέσως επόμενος καλύτερος αναβάτης της κόκκινης εταιρίας, ήταν ο Toni Elias με συνολικά δυο βάθρα και την 11η θέση στην περσινή κατάταξη του Πρωταθλήματος. 

Niccolo Canepa, αναβάτης της Pramac Racing για το 2009
Niccolo Canepa, αναβάτης της Pramac Racing για το 2009

 

Ο 20άχρονος Ιταλός αναβάτης Niccolo Canepa, Πρωταθλητής FIM Superstock 1000cc του 2007, παραδέχεται ότι είναι δύσκολο να εξηγήσεις με ακρίβεια, το λόγο για τον οποίο ο Stoner πηγαίνει τόσο γρηγορότερα από κάθε άλλο αναβάτη της Ducati, εξηγώντας για την μακράν πιο μυστηριώδη μοτοσυκλέτα της σχάρας εκκίνησης των MotoGP:

 

“Ο Stoner φρενάρει αργότερα και ανοίγει το γκάζι νωρίτερα! Δεν ξέρω τι ακριβώς κάνει καλύτερα από εμάς. Ξέρω ότι χρησιμοποιεί πολύ το πίσω φρένο – στην είσοδο της στροφής το πίσω φρένο βοηθάει να κλείσεις την γραμμή σου, όμως το ίδιο κάνει και ο Nicky Hayden… ”.

 

Το σίγουρο δεδομένο μέχρι στιγμής, είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι αναβάτες της GP9 χάνουν χρόνο στην έξοδο της στροφής, λόγω των αναπηδήσεων του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας κατά την μετάδοση της δύναμής της στην άσφαλτο. Ωστόσο, ο Canepa αποκαλύπτει ότι με την GP8 πέρυσι, υπήρχε πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα στον συγκεκριμένο τομέα, αποδίδοντάς το στο υπερβολικά επιθετικό και απότομο άνοιγμα του γκαζιού της.

 

Πιστεύοντας ότι το “μυστικό” για να αποσπάσεις έναν καλό χρόνο γύρου από την Desmosedici, είναι η προσεκτική χρήση του γκαζιού της, επισημαίνει χαρακτηριστικά: 

 

“Ο Stoner κλειδώνει το γκάζι (το κρατάει δηλαδή σταθερά ανοιχτό) και αφήνει τα ηλεκτρονικά συστήματα να βάλουν τα πράγματα σε τάξη. Με την Ducati, πρέπει να ανοίγεις προσεκτικά και αργά το γκάζι. Αν είσαι απότομος και το ανοίξεις πιο γρήγορα από ότι πρέπει, η μοτοσυκλέτα αρχίζει τα κουνήματα κι εσύ νομίζεις πως πηγαίνεις ταχύτερα, όμως τελικά κάτι τέτοιο δεν φέρνει τον καλό χρόνο. Είναι μεν καλύτερο να είσαι πιο προοδευτικός με το γκάζι, είναι όμως και δύσκολο να βρεις ακριβώς το σωστό ζύγισμα”.

 

Έχοντας συμβάλλει ενεργά στην σχεδίαση και εξέλιξη της GP9 από την προηγούμενη σεζόν, ο Canepa είναι ο πιο εξοικειωμένος αναβάτης με το νέο carbon-fibre πλαίσιο που χρησιμοποιεί η Ducati, για το οποίο πιστεύει ότι θα προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα, σε ένα κορυφαίο πρωτάθλημα όπου τα τεχνολογικά επιτεύγματα, είναι πλέον δυσεύρετα.

 

“Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ της GP8 και της GP9 – το επίπεδο στα MotoGP είναι πολύ υψηλό και είναι δύσκολο να έχεις μεγάλη βελτίωση από την μια χρονιά στην άλλη. Ωστόσο, υπάρχει πραγματικό πλεονέκτημα με το carbon πλαίσιο…”, εξηγεί ο Canepa και συνεχίζει λέγοντας: “ Ειδικότερα στην είσοδο της στροφής, τώρα είναι πιο σταθερό και κρατάει την γραμμή του, σε αντίθεση με το περσινό που συνήθως είχε την τάση να την ανοίγει”.

 

“Ήμουν επίσης και δοκιμαστής αναβάτης για τα στάνταρ, μοντέλα παραγωγής της Ducati, όπως το 1098 και δούλεψα αρκετά με το τμήμα εξέλιξης της εταιρίας. Αυτό που με εντυπωσίασε, είναι το γεγονός ότι όλοι πρέπει να οδηγήσουν μια μοτοσυκλέτα. Είναι αστείο, αλλά εξίσου πολύ σημαντικό. Θέλουν την γνώμη ενός καλού αναβάτη, ενός μηχανικού, αλλά επίσης και ενός κοινού, καθημερινού αναβάτη… του οποιουδήποτε”.

 

Ο Niccolo Canepa μπορεί να μην οδήγησε ποτέ την MotoGP 990cc, όμως οδήγησε την αντίστοιχη, πολιτική έκδοση, διακατέχοντας παράλληλα κάποια ιδιαίτερα ρεκόρ στις τάξεις της Ducati. Όπως ο ίδιος αποκαλύπτει αστειευόμενος:

 

“Έκανα πολλές δοκιμές με την πολιτική έκδοση, Desmosedici RR. Ήμουν ο πρώτος άνθρωπος που έριξε κάτω αυτή την μοτοσυκλέτα… όπως και την 1098… και την MotoGP μοτοσυκλέτα με το carbon πλαίσιο! Έχω πολλά ρεκόρ με τα Ducati”!

 

Τελικά, στον θαυμαστό αυτό κόσμο των MotoGP, φαίνεται να ισχύει το ότι: …από μικρό κι από “Ιταλό…” μαθαίνεις την αλήθεια!

 

Επόμενο άρθρο »

H κρίση της «μεσαίας» κατηγορίας

« Προηγούμενο άρθρο

Η Suzuki έπεισε τη Rizla...

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα