• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
BRIDGESTONE BATTLAX S20
Από τα GP στο σπίτι µας!
Τεστ-Μοντέλα 21/12/2012 - 12:21

 

MotoGP τεχνολογία, διαθέσιµη στα ελαστικά δρόµου – πίστας, λέει η Bridgestone και για να το αποδείξει µας προσκαλεί στην υπέροχη πίστα του Portimao και στους δρόµους της περιοχής, ώστε να το ανακαλύψουµε οδηγώντας 8 διαφορετικές µοτοσυκλέτες!

 

Η Bridgestone είναι ο µοναδικός προµηθευτής ελαστικών στην µεγάλη κατηγορία και όπως είναι φυσικό θέλει και πρέπει να εκµεταλλευτεί αυτό το γεγονός και στην παραγωγή ελαστικών για το δρόµο. Δεν είναι βέβαια µόνο το θέµα της προβολής και του ανεβασµένου πρεστίζ που παίρνει από την κορυφαία έκφραση των αγώνων µοτοσυκλέτας, αλλά και η εξέλιξη της τεχνολογίας που γίνεται εκεί, η οποία µε κάποιο τρόπο περνάει στα πέλµατα και τις γόµες που φοράµε στις σπορ και σούπερ-σπορ µοτοσυκλέτες µας. Για το σκελετό δεν γίνεται λόγος, γιατί ο σκελετός των Battlax που χρησιµοποιεί ο Stoner, o Rossi και η υπόλοιπη παρέα, είναι τόσο σκληρός, που δεν θα µπορούσε να λειτουργήσει σε καµία απολύτως δίτροχη παραγωγής.

Η πίστα του Portimao είναι µια υπερσύγχρονη πίστα, στην οποία όµως δεν γίνεται αγώνας MotoGP, αλλά µόνο SBK. Όµως έχει δύο µεγάλα πλεονεκτήµατα: καλό καιρό στα µέσα Μαρτίου και πολλών ειδών στροφές, µε µεγάλο βαθµό οδηγικής δυσκολίας.

Aυτό είναι το σκηνικό της οδηγικής παρουσίασης του νέου Battlax Hypersport S20 της Ιαπωνικής εταιρίας που είναι ένα λάστιχο στο µέσον της σπορ κατηγορίας, αλλά µε δυνατές βλέψεις και για τα track day και όσο κι αν φαίνεται παράξενο µε αρκετές δυνατότητες ταξιδιού αλλά και κίνησης στην πόλη! Πως τα καταφέρνει όλα αυτά;

Να κάνουµε εδώ µια υπενθύµιση: Οι οδηγοί του MotoGP ζήτησαν φέτος γρηγορότερο ζέσταµα των ελαστικών ιδιαίτερα για τις κρύες συνθήκες πίστας και η Bridgestone ανταποκρίθηκε άµεσα στις ανάγκες τους µε ένα ελαστικό νέας γενιάς για το 2012. Αυτήν την τεχνολογία και την γνώση που αποκοµίζει από εκεί, την µετέφερε και στο τελευταίο της δηµιούργηµα το S20.

Ας δούµε λοιπόν αναλυτικά τα επί µέρους στοιχεία και την φιλοσοφία κατασκευής του:

1Στο θέµα της Πρόσφυσης: Τεχνολογία επιφάνειας επαφής µε την άσφαλτο, που τώρα είναι µεγαλύτερη σε σχέση µε το ΒΤ-016 Pro, που είναι το λάστιχο αναφοράς για το νέο S20. H επιφάνεια αυτή έχει αυξηθεί σηµαντικά στο µπροστινό, ειδικά µέχρι τις 30 πρώτες µοίρες της κλίσης, δίνοντας πολύ καλή αίσθηση στο ξεκίνηµα του πλαγιάσµατος και είναι µεγαλύτερη και µέχρι τις 45 περίπου που είναι το όριο πρόσφυσης ενός ελαστικού παραγωγής. Στο πίσω λάστιχο είναι πολύ αυξηµένη στις 25 πρώτες µοίρες του πλαγιάσµατος και εκτοξεύεται σε πολύ µεγαλύτερη επιφάνεια πάνω από τις 40 µοίρες, δίνοντας σιγουριά στο όριο. Η τεχνολογία της γόµας που αναπτύχθηκε στους αγώνες, δίνει εδώ τη σταθερότητα στην απόδοση που χρειάζεται ένα λάστιχο για να βγάζει πολλά χιλιόµετρα - κάτι σηµαντικό στις δύσκολες οικονοµικά εποχές – χωρίς να έχει απώλεια πρόσφυσης ακόµη και µετά από πολλά χιλιόµετρα. Ειδικά στο µπροστινό λάστιχο έχουµε βελτιωµένα χαρακτηριστικά αντοχής στην φθορά. Όµως το πιο σηµαντικό στις νέες γόµες είναι η τροµερή βελτίωση στην πρόσφυση σε κρύες θερµοκρασίες, γεγονός που δίνει πολύ γρήγορο ζέσταµα του ελαστικού και µαζί υπόσχεται καλύτερη απόδοση στο βρεγµένο και γενικά στις συνθήκες χαµηλής πρόσφυσης – κάτι που είναι πολύ θετικό για τους ελληνικούς δρόµους!

2Στο θέµα της Άνεσης στην Οδήγηση: Τεχνολογία γόµας ευρέως φάσµατος, µια παράµετρο που ανέπτυξε η Bridgestone µέσα στο MotoGP, ακόµη από την εποχή που τα ελαστικά δεν ήταν µονοµάρκα, όπως τώρα. Τα Ιαπωνικά ελαστικά από τότε είχαν πολύ καλύτερη απόδοση από τον ανταγωνισµό σε ευρύ φάσµα θερµοκρασιών και συνθηκών, την στιγµή που οι άλλοι οδηγοί έψαχναν για την γόµα που θα ταίριαζε ακριβώς στην θερµοκρασία του λεπτού της εκκίνησης του αγώνα. Το πλεονέκτηµα αυτό διατηρήθηκε και στη νέα εποχή που η Bridgestone «παίζει» µόνη της και πέρυσι είδαµε αγώνες όπου η µαλακότερη γόµα είχε ακριβώς την ίδια απόδοση µε την σκληρότερη, ακόµη και στο τέλος κάποιου αγώνα. Μαζί συνδυάστηκε και η τεχνολογία της γόµας σε συνθήκες βρεγµένου και τα δύο αυτά στοιχεία έφεραν νέο σχεδιασµό πέλµατος, που στο µπροστινό αρχίζουν µε αυλακώσεις που ξεκινούν από το κέντρο και πάνε προς τα έξω, βελτιώνοντας την είσοδο της στροφής, ενώ οι πλευρικές αυλακώσεις στους ώµους του ελαστικού βελτιώνουν την αίσθηση σε µεγάλες κλίσεις. Στο πίσω οι ευθείες αυλακώσεις στο κέντρο αναλαµβάνουν το θέµα της εισόδου στην στροφή, ενώ οι αυλακώσεις στα πλαϊνά µέρη δίνουν την καλύτερη απόδοση στο µεγάλο πλάγιασµα.

Στο θέµα της Διάρκεια Ζωής: Τεχνολογία συνεπούς απόδοσης σε όλη την διάρκεια ζωής του ελαστικού. Πρόσφατα ο Lorenzo έκανε µε τα νέα φετινά λάστιχα, προσοµοίωση αγώνα και είχε τροµερή απόδοση και στους 5 τελευταίους γύρους από τους 20 ενός υποθετικού αγώνα στην Sepang. Η απόδοση αυτή πέρα από τις νέες γόµες έχει να κάνει και µε την διαχείριση των τριών ζωνών (3LC) του ελαστικού. Στο S20 µπροστά η σκληρότερη γόµα που βρίσκεται στο κέντρο του, είναι τώρα µικρότερη σε σχέση µε το ΒΤ-016 και η µαλακότερη στα πλαϊνά έχει καταλάβει περισσότερο χώρο. Αντίθετα στο πίσω η σκληρότερη γόµα του κέντρου επεκτείνεται και η µαλακότερη βρίσκεται στην περιοχή της µέγιστης κλίσης, όπου δίνει τον καλό της εαυτό. Αυτό έχει ως αποτέλεσµα βελτιωµένη πρόσφυση λόγω του µπροστινού κυρίως και βελτιωµένη σταθερότητα, κυρίως λόγω του πίσω, ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί η αντοχή στην φθορά!

Βέβαια, το σηµαντικό σε ένα τεστ ελαστικών είναι όλη αυτή η θεωρεία να επιβεβαιωθεί και στην πράξη. Έτσι οδηγήσαµε την πρώτη µέρα στην πίστα και την δεύτερη στο δρόµο. Ακόµη και το πρωί µε την θερµοκρασία χαµηλά και την διαδροµή όχι απόλυτα καθαρή, ήδη προς το τέλος του πρώτου γύρου τα γόνατα «έξυναν» την άσφαλτο πάνω στην νέα Honda CBR1000RR, που διαλέξαµε για το πρώτο από τα 5 20λεπτα που κάναµε! Οι νέες γόµες αµέσως έδειξαν τον καλό τους εαυτό, ειδικά ακολουθώντας τον δοκιµαστή της Bridgestone, τον φοβερό Jeremy McWilliams, που από το 1993 – 2007 αγωνίστηκε στα 500cc, στα 250cc και τα MotoGP, µε µια νίκη το 2001! Ο Jeremy µας έδειχνε γραµµές και στον γύρο που κάναµε µαζί κινηθήκαµε ιδιαίτερα γρήγορα για πρωί!

Στο 2ο 20λεπτο πήραµε την Suzuki GSX-R750 – µια φοβερή µοτοσυκλέτα για track day – και αρχίσαµε να ανακαλύπτουµε τα άλλα προτερήµατα του νέου ελαστικού. Πρώτα – πρώτα µας εντυπωσίασε η σιγουριά που µας έδωσε το µπροστινό στην είσοδο της στροφής και µετά σκεφτήκαµε ότι αυτό είναι αποτέλεσµα της αρκετά µεγαλύτερης επιφάνειας επαφής µε την άσφαλτο που προσφέρει η νέα σχεδίαση, αλλά και της περισσότερης µαλακής γόµας στα πλαϊνά. Αντίστοιχα το πίσω και στην αρχή του πλαγιάσµατος, αλλά κυρίως στην µέγιστη κλίση έχει πολύ µεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, γεγονός που σου δίνει την πρόσφυση που αναζητάς.

Στο 3ο 20λεπτο βρεθήκαµε στην σέλα µιας Honda CBR1000RR, που όµως φορούσε εξάτµιση Akrapovic, γεγονός που της έδωσε «αναπνοή» για µια υπέροχη λειτουργία. Ο ρυθµός αυξήθηκε σηµαντικά – µαζί µε την θερµοκρασία της πίστας – και η συµπεριφορά του S20 µας ενθουσίασε. Το κράτηµα φοβερό για λάστιχο δρόµου, η σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και µέσα στην στροφή σε ιδιαίτερα ψηλά επίπεδα, η ευελιξία πολύ καλή στις αλλαγές κατεύθυνσης, η ευκολία µε την οποία σηκωνόταν η µοτοσυκλέτα στην έξοδο της στροφής απίστευτη και µαζί άριστη η κατευθυντικότητα σε όλη τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Μας άρεσε ιδιαίτερα η ουδετερότητα του µπροστινού υπό κλίση, η ακρίβειά του και η απουσία ταλαντώσεων, που όλα µαζί µας έδωσαν την σιγουριά να πιέζουµε όλο και περισσότερο στις εισόδους και να κερδίζουµε χρόνο στους γύρους στην δύσκολη πίστα. Στο όριο, σε δύο περιπτώσεις που λόγω πολλών σαµαριών που έχει η πίστα (λόγω καθηµερινής χρήσης από σχολεία οδήγησης αυτοκινήτων), η µοτοσυκλέτα γλίστρησε και η συµπεριφορά ήταν προοδευτική και το αίσθηµα σιγουριάς σε τέτοιο επίπεδο, ώστε να µείνουµε στο γκάζι και να γλυτώσουµε ένα ενδεχόµενο high-siding! Στο 20λεπτο αυτό παρουσιάστηκε και το µοναδικό σηµείο κριτικής: Στο τέλος των γύρων το πίσω λάστιχο ζεστάθηκε λίγο παραπάνω και χάθηκε ελάχιστα η σταθερότητα στην απόδοση που υπήρχε µέχρι τότε. Ο τεχνικός της Bridgestone µέτρησε λίγο παραπάνω πίεση από την επιθυµητή και στο επόµενο 20λεπτο κατέβασε λίγο την αρχική µας πίεση – που ήταν 2.1 για πίστα πίσω και 2.3 µπροστά. Με την Triumph 675R, το πρόβληµα αυτό δεν ξαναεµφανίστηκε στο 4ο 20λεπτο, ούτε στο 5ο µε την Suzuki GSX-R1000.

Την 2η µέρα στον δρόµο οδηγήσαµε την Honda CB 1000R, την Kawasaki Z1000 και την Aprilia Hypermoto 765. Φεύγοντας από την πόλη Lagos προς µια ορεινή διαδροµή, χρειάστηκε µόλις 5' λεπτά οδήγησης στην πόλη – σε αρκετά καλή άσφαλτο είναι η αλήθεια – ώστε να ζεσταθεί το λάστιχο και να µας δώσει αρκετή σιγουριά στο πλάγιασµα. Αργότερα στο βουνό µας άρεσε η προοδευτικότητα στην είσοδο της στροφής, την ώρα που αφήναµε τα φρένα, αλλά και η ευκολία χειρισµών σε κάθε περίπτωση. Μάλιστα σε κάποια στροφή που από λάθος εκτίµηση µπήκαµε µε περισσότερα χιλιόµετρα, το µαλακό φρενάρισµα υπό κλίση έγινε χωρίς να φέρει πανικό και η αλλαγή της γραµµής εύκολα και µε σιγουριά. Θετικές λοιπόν και οι εντυπώσεις από τον δρόµο και συµπερασµατικά µπορούµε να πούµε ότι η µεταφορά τεχνολογίας από το MotoGP πέτυχε απόλυτα.

Το Battlax S20 είναι ένα λάστιχο που ζεσταίνεται εύκολα και αποδίδει καλά σε ένα µεγάλο εύρος καταστάσεων και συνθηκών. Ειδικά αυτή η ικανότητα στο γρήγορο ζέσταµα είναι κάτι που θα εκτιµήσουν οι κάτοχοι σπορ µοτοσυκλετών στην χώρα µας, που φηµίζεται για τις συνθήκες χαµηλής πρόσφυσης. 

 

Διαστασιολόγιο µε 11 διαθέσιµες διαστάσεις

 

Εµπρόσθιο – 4 Διαστάσεις

130/70ZR16 (61W) M/C

120/60ZR17 (55W) M/C

120/70ZR17 (58W) M/C

110/70ZR17 (54W) M/C

 

Οπίσθιο – 7 Διαστάσεις

150/60ZR17 (66W) M/C

160/60ZR17 (69W) M/C

170/60ZR17 (72W) M/C

180/55ZR17 (73W) M/C

190/50ZR17 (73W) M/C

190/55ZR17 (75W) M/C

200/50ZR17 (75W) M/C


Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης   Φωτό: Mark Wernham & συνεργάτες

 

Επόμενο άρθρο »

H Honda CBR500R στην πίστα της Taragona

« Προηγούμενο άρθρο

Test Aprilia SRV850

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα